Nowy Peugeot 5008 czy VW Touran - diesel czy benzyna?

08 Lip 2018, 11:18

Dzień dobry. mamy do rozważenie dwa modele i tu powstaje pytanie który? Głownie chodzi mi o awaryjność, zużycie paliwa, późniejsze koszta serwisowe (wymiany części), wygoda, prowadzenie pojazdu itd. Zastanawiamy się też między dieslem a benzyną - obecnie robimy rocznie do 20 tys. km więc niewiele, ale jednak jest różnica w zużyciu paliwa pomiędzy silnikami na korzyść diesla. Dziękuję. Pozdrawiam.
Agu28
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lip 2018, 12:36

Wszystko zależy od tego w jaki sposób pokonujesz kilometry. Jeśli jest to głównie miejska jazda to bez sensu jest kupno auta z dieslem. Taki silnik, zimą, osiągnie optymalną temperaturę pracy po 8-10km jazdy. Do tego momentu będzie się "zużywał" o wiele bardziej i wcale nie spali mniej. Pomijam już, że ciepłe powietrze z kratek poleci po kilku kilometrach jazdy :mrgreen: O awaryjności nie ma co mówić bo kupujesz nowe auto a większość "awarii" wynika z zaniedbań serwisowych, jak dbasz tak masz. Kiedyś diesle miały o wiele więcej kosztowych elementów niż benzyniaki ale obecnie praktycznie masz to samo - z tą różnicą, że w dieslu zwykle zużyją się szybciej.

Co do różnicy w spalaniu. Diesel spali te 1,5/100 mniej co daje załóżmy 8zł/100km. Dla przykładu 5008 z dieslem jest 12tys droższy niż z benzyniakiem, Sama różnica w koszcie zakupu będzie się przy tych przebiegach zwracać przez 8 lat + diesel ma obecnie większą utratę wartości.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lip 2018, 13:12

Dziękuję za podpowiedź to rozjaśnia sprawę silinka. A jeśli chodzi o auto Peugeot czy VW? Kiedyś mówiono że francuzów się nie kupuje:)
Agu28
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lip 2018, 14:00

Agu28 napisał(a):Kiedyś mówiono że francuzów się nie kupuje

A teraz się mówi, że VW się nie kupuje :lol: To tyle jeśli chodzi o stereotypy.
W tych markach i tych modelach ja stawiałbym raczej na diesla, ze wskazaniem na Peugeota, ze względu na mniej problematyczny FAP.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2018, 14:41

Auta francuskie słabiej trzymają wartość, także utrata duża, 5-letnie 5008 z 2,0 HDI z 2013 to ok 35 tys..za mniej niż 45-47 tys ciężko o dobrego Tourana 5 letniego 2,0 TDI itd..
jak robisz 20 tys to spokojnie można iść w diesla, nie trzeba robić 100 tys.
Co innego gdyby jeździć 2 km do pracy i to tylko tyle.
A samo nagrzewanie długie diesla i duże spalanie to praktycznie tylko zimą przy bardzo niskich temp, których u nas ostatnio malutko zimą, do tego dużo pali w korkach, jak się równo jedzie, szczególnie latem myślę że więcej jak 7.5-8/100 w mieście nie przekroczy, takie wartości w benzynie w mieście to abstrakcja, więc ogółem różnica w spalaniu ogromna ale co kto woli, to się musi opłacać.

Także ja jestem za dieslem jakby co.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2018, 15:24

Pionek napisał(a):Auta francuskie słabiej trzymają wartość, także utrata duża, 5-letnie 5008 z 2,0 HDI z 2013 to ok 35 tys..za mniej niż 45-47 tys ciężko o dobrego Tourana 5 letniego 2,0 TDI itd..

Właśnie przed chwilą sprawdziłem sobie te Twoje twierdzenie i nie zauważyłem tych różnic. Za 5-6 letnie modele tych marek 2.0 TDI(HDI) trzeba dać tyle samo, w granicach 40-50 tys zł. tańsze mogą być 1,6 HDI.
A przecież Peugeot jako nowy był pewnie trochę tańszy od VW, więc z tą utratą wartości może być całkiem odwrotnie niż twierdzisz.
https://www.otomoto.pl/osobowe/peugeot/ ... ountry%5D=
https://www.otomoto.pl/osobowe/volkswag ... ountry%5D=
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2018, 17:17

No właśnie z tą ceną jest tak że peugeot 5008 i vw touran mówimy tu u nowych cenowo są takie same nawet peugeot jest droższy ale daje różne upusty stąd wychodzi to samo. Bardziej jestem ciekawa jak z awaryjnościa tych marek i ceną części serwisem. Wyczytałam na necie że w przypadku Francuzów może to być dwa razy tyle.
Agu28
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lip 2018, 17:34

Agu28 napisał(a):Wyczytałam na necie że w przypadku Francuzów może to być dwa razy tyle.

Sprawdzałaś w sklepach internetowych, czy na jakiejś plotkarni :?: :mrgreen: Ja brałbym francuza, silniki HDI, to chyba jedne z najlepszych nowoczesnych diesli. A co do utraty wartości, to liczy się tę wartość od realnych cen zakupu, a nie wymyślonej ceny katalogowej :!:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2018, 17:54

U dielera 130 peugeot z upustem 131 touran w tej samej konfiguracji :)
Agu28
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lip 2018, 18:03

Agu28 napisał(a):U dielera 130 peugeot z upustem 131 touran w tej samej konfiguracji

Tylko, że w tej chwili nowy 5008 to bardziej SUV niż Van i należałoby go porównywać z Tiguanem allspace, a nie z Touranem. Nie mam danych na poparcie mojej tezy, ale sądzę, że pierwsza wersja 5008 była tańsza od podobnie wyposażonego Tourana.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2018, 18:20

Co racja to racja :)
Agu28
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lip 2018, 18:41

Ważne jest też dopasowanie auta pod siebie. Jeździłaś już tymi autami, jak Ci podchodzi ta mała kierownica w peugeocie :?: W którym aucie lepiej się czujesz? Która skrzynia biegów lepiej Ci pasuje? Jak z widocznością, fotelami i innymi niuansami? To powinno być ważniejsze przy zakupie nowego auta, od kosztów części zamiennych(których przez najbliższych parę lat nie będziesz wcale potrzebowała). Żona(z metra cięta, łapki krótkie :lol: ) w zeszłym roku odrzuciła kilka aut z bardzo prozaicznych powodów. Fiat 500X -za wysoki próg, zawadzała przy wsiadaniu, Citroen c3 Picasso (mój faworyt IMO bardzo ładne kobiece autko :mrgreen: )-nie sięgała do 6 biegu :lol: , Dopiero kanciasta Vitarka Jej przypasowała. :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2018, 19:18

Co do utraty wartości to nie ma reguły. Spójrzcie na ceny Peugeota 308 najnowszej generacji, te auta nie tracą na wartości. 3008 też został samochodem roku i podejrzewam, że tak samo utrata wartości będzie dość niska.
W jakiej konfiguracji jesteś zainteresowany tym 5008?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2018, 19:42

Chyba faktycznie zaczniemy od jazdy próbnej i zobaczymy jak się prowadzi. wstępnie doradca mimo małych przebiegów doradził nam diesla 1.5 130 km active + z dodatkami czujniki, kamera cofania, dach panoramiczny, hak. Nam najbardziej zależy na aucie które będzie miało oddzielne fotele, podgrzewaną przednią szybę, tempomat, hak, kamera cofania także dużych wymagań nie mamy :) i juz te średnie wersje raczej większość mają. przy touranie braliśmy pod uwagę wersję highline póki co 2.0 tdi ale tu znowu radzili żeby brać 1.4 tsi.
Agu28
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lip 2018, 19:49

Te małe nowoczesne benzyniaki są dobre do golfa, czy 308, ale w dużych autach raczej się nie sprawdzą. A ile kosztuje dopłata do 2.0 HDI? Bo ten 1,5l dieselek też moim zdaniem jest za mały, chyba, że będziesz jeździć na pusto :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna