no bifuel 1.6 jest montowany od 98 roku i jest to własnie ten sam silnik co mpi , czy tez jako SR
różni się głownie kolektorem ssącym w przypadku ori wersji z LPG , poprostu nie jest on o zmiennej długosci , i jest przygotowany juz pod wtryskiwacze gazowe cała polityka zaczeła się od golfa iv i silników 1.6 8v oraz 2.0 8v 115 konny ...
dylematem jest niestety różnica w cenie a różnica w spalaniu nowych jednostek napędowych...
no bo jesli przebycie w przypadku octavi tsi około 150 tysięcy km kosztować ma 60 tyś zł według producenta za te kwote przejedziemy 158 tysięcy w mieście ale w praktyce
średnie spalanie miejskie + czasem trasy dało mi przy eksploatacji głownie miejskiej z bardzo małym dodatkiem trasy wynik w przyblizeniu 60 tysiecy zł przy silniku 1.2 TSI 105 koni
to przebycie 150 tysięcy kilometrów octavia z silnikiem 1.6 mpi będzie kosztować około 54 tysięcy
w przypadku kia ceed 1,6 przejazd około 150 tyś km wyjdzie 71,550zł kia ma 25 koni więcej od fabi
![Uśmiechnięty :)]()
to aż 25% jakby nie patrzeć no ale w każdym razie w typ wypadku widać różnice pomiędzy kosztami jazdy na lpg w skodzie , czyli 54 tyś a kosztami jazdy kia ceed bez lpg 71 tyś czyli widać jaka mamy różnice około 26% na plus dla skody
co innego w przypadku ocatvi z silnikiem diesla , tym najmniejszym , wtedy koszt przejechania w tym samym cyklu 150 tysięcy kilometrów wynosi 46 tysięcy złotych , czyli patrząc po cenie samego paliwa wnioskujemy ze jazda dieslem jest jeszcze bardziej ekonomiczna niż jazda z samochodem na LPG bo od ceed'a 1.6 jazda jest tańsza o ponad 35% , a pomiędzy dieslem a lpg jest wynik na niekorzysc lpg wynoszący około 10% bo jest to ponad 7 tysięcy a TDI spali nam mniej paliwa o równowartość około 8 tysięcy złotych... DIESEL NADAL GÓRĄ - ALE POLECAM SPRAWDZIĆ RÓZNICE W CENIE ZAKUPU OBU POJAZDÓW I ICH EKSPLOATACJE
co oznacza że po 150 tysiącach zwruci nam się instalacja lpg ?
jak to policzyłem wyszły mi po częsci brednie ... ale była kiedyś słynna dość sprawa z nowym civic
w civicu zakup diesla 2,2 na tle benzyny 1.8 zwróci się dopiero po przejecahniu 325 tysięcy kilometrów
pamiętajmy że
ceny paliw się zmieniły i atrakcyjność diesla spadła...
problem w tym że nowe silniki benzynowe zwłaszcza turbo doładowane palą bardzo mało , ze względu na pojemnosc , jak np wspomniany przezemnie wcześniej 1.2 TSI
a starsze silniki benzynowe palą znacznie więcej , sprawa druga to fakt że kiedyś diesel opłacał się bardzo bo np tdi volkswagena palił 5l w trasie i wtedy zaczoł się szał na nowsze diesle , dodatkowo cena ropy wynosiła 2-3 złote a benzyny znacznie więcej
wcześniej stosunek ceny był podobny , ale diesle były słabe a spalanie w np mercedesie e124 300d wcale nie było dużo niższe niż w benzynie , podobnie bmw 325 tds a 328 benzyna , spalanie na podobnym poziomie więc jedynie różnica w cenie paliwa była ważna i żywotnosc silnika ...
z tym że nowe silniki benzynowe oferują spalanie 20-30% większe niż w przpadku diesla o podobnej pojemnosci , czyli np zamiast 6litrów palą 8 a ostatnio zamiast stosować je o podobnej pojemnosci , silniki benzynowe stosuje się znacznie mniejsze od diesla w połączeniu z eko systemami + bezpośrednim wtryskiem itd powoduje spalanie wręcz niemal identyczne co silniki diesla , cena ropy również nie zadowala a autogaz ma niepewną przyszłość
silników TSI , FSI , GDI obecnie się nie gazuje , aczkolwiek są juz firmy testujące z powodzeniem takie instalacje można jeszcze rozważyć montaż instalacji gazowej dającej jedynie jakiś procent lpg podczas jazdy tak jak stosuje się to w samochodach cięzarowych z silnikami diesla
autogaz wybija się ponad PB dopiero w chwili gdy albo duzo jezdzimy albo montujemy go we własnym zakresie w wybranym przez nas warsztacie , usługa najczęsciej jest 50% tańsza , a sami wybieramy silnik w jakim będziemy go montować czyli np przykładową honde civic 1.4 która już od zawsze samego PB spala bardzo mało a LPG spali niewiele więcej,,,
a w chwili gdy porównujemy średnią benzynówke z lpg konstrukcyjnie przypominająca jednostki z lat 80 - 90 do nowoczesnej ekonomicznej jednostki doładowanej o pojemnosci znacznie mniejszej to niestety oszczędność jest prawie żadna
wybierając octavie LPG 1.6 czy ocatvie bez lpg 1.6 sam wybrałbym z punktu ekonomicznego te pierwszą ,,, ale na tle nowszej jednostki ,,, długo bym się zastanawiał
Najprosciej widac róznice gdy spojzymy na to inaczej , czyli zamiast płacic więcej tylko dlatego ze auto ma LPG zamiast mniej za auto z lpg zmienmy punkt odniesienia , lepiej jest kupic tansze auto z lpg czyli zamiast diesla to LPG , wtedy moze być jakas alternatywa , ale płacic więcej po to aby pałcic mniej , to oznacza że nasz plan moze byc dłuższy niz nam się wydaje ... jezdząc na lpg szczegolnie w miescie nadal jezdzimy na PB bo odpalanie i grzanie silnika , w lecie wszystko jest ok , instalacje najczesciej ( poza tymi z ASO) maja minimalna temp ustawiana na 30 stopni , w zimie nagrzanie pojazdu może trwać , jesli odcinki są krutkie a my jestesmy osobą prywatna która do pracy ma 10-15 kilometrów okaze się ze nasze auto pali więcej benzyny na ssaniu na takiej trasie niż lpg ,,,
podobne obliczenia mozna zrobic dla cyklu pozamiejskiego ,,,