Nowy samochód do kwoty 70.000 złotych

01 Sty 2015, 12:28

zwaresq napisał(a):Generalnie rozważam te auta co ty, ale minus citroen, za to plus:
- mazda 3 - 2.0 (120KM) lub 1.5 (100KM)
- hyundai IX20 1.4 (lpg 90KM) lub 1.6 - o dziwo dokładnie tyle w nim miejsca co w I30, szkoda że nie ma lpg w 1.6

Mazda ma wtrysk bezpośredni i niestety nie wiadomo jak się sprawdzi technologia SkyActive
ix20 1,4 na trasy jest za słaby szczególnie w LPG. 1,6 lepsza opcja, a spalanie ŚREDNIE jest na poziomie 6,5-7l/100km. Prosty silnik lubiący LPG.
Celuj w Kię Vengę, Cee'd lub i30 z dieslem 1,6 przy takich przebiegach, bo wersje z LPG to z reguły najsłabsze silniki. Jak tyle robisz km to lepiej brać Hyundaia, bo nie ma ograniczeń w ilości kilometrów jeśli chodzi o gwarancję gdzie dla Kii jest to 150tys.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

02 Sty 2015, 11:32

Poczytałem o tych najlepszych dieslach i niestety
- nowe 2.0 HDI to chyba już nie to co miałem kiedyś w C5, Dużo się może po 3-4 latach sypnąć (po 200k).
- 1.9 JTD nie ma w sprzedaży podobnie jak 1.9TDI.
- 4D4 Toyoty na łańcuchu, bez dwumasy brzmi rozsądnie, i pali na trasie 4.5. Tyle że 90KM w Aurisie. Ale że ja i tak będę jeździł raczej ekonomicznie 90-120. Więc jest to jakaś opcja.

Co do benzyny, faktycznie nie ma się co wygłupiać z tym I20. Silniki które w miarę nadają się do późniejszego zagazowania wynalazłem takie:
- S-Cross Suzuki - 1.6 MPI (120KM) - pali to na trasie 5 litrów, bo jest dość lekkie. Można by i nie gazować na początku, ale zawsze jest opcja. Kosztuje 62-70K
- ASX 1.6 - też gaz można dorzucić, nie wiem czy to nie za mały silnik, bo autko dużo cięższe od SX4.
- Elantra, bo to jedyne proste MPI, w ofercie. I30 ma już chyba trochę inny silnik. Pali mało tyle że gaz pewnie dopiero po gwarancji. Prześwit 13mm trochę mnie odstrasza, ale jest gwarancja bez limitu, jak już kolega pisał.
- Opel - trochę nie ufam temu 140KM, uturbionemu 1.4. Obawiam się że po 200tyś koszty napraw będą niebotyczne. Ale jak polecacie to jeszcze poczytam.
- Toyota - 1.6 132KM, ponoć dobry silnik, idzie z gazem, tyle że pali dużo a fabryczny gaz chyba odpada. Więc ewentualnie 2 latka bym brał. Bo i cena zabija (80tyś za 1.6).
- Honda - no bo skoro już rozważam 2-3 latki to może accord 2.0, 156KM, ponoć dobry silnik i dobrze się gazuje.

Pytanko jakie mam, to jak z wytrzymałością tych silników benzynowych, czy ktoś jest w temacie na tyle by wiedzieć czy któryś dobija do 400tyś bez kolosalnych problemów?
Po prostu które z tych silników to zacne jednostki (które i gaz wytrzymają), a które to dziadostwo.
Najbardziej skłaniam się w stronę S-Crossa, dziś jadę go obejrzeć.

PS. Mam I30 1.4, z 280tyś i nic się nie dzieje.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0

02 Sty 2015, 11:36

zwaresq napisał(a):- nowe 2.0 HDI to chyba już nie to co miałem kiedyś w C5, Dużo się może po 3-4 latach sypnąć (po 200k).
- 1.9 JTD nie ma w sprzedaży podobnie jak 1.9TDI.
- 4D4 Toyoty na łańcuchu, bez dwumasy brzmi rozsądnie, i pali na trasie 4.5. Tyle że 90KM w Aurisie. Tyle że ja i tak będę jeździł raczej ekonomicznie 90-120. Ale jest to jakaś opcja.
Nowe 2.0 HDI są dalej okej, JTD jest w wersji 2.0 na pewno, 1.9 wydaje mi się że też, z Toyoty to właśnie tylko 1.4 D4D :ok:

Z Twoich propozycji oczywiście że Accord, po prostu jest duży i wygodny, do tego bezawaryjny. Na następnym miejscu Astra 1.4 TURBO, Elantra. Potem Toyota. Na ostatnich miejscach SX Cross i ASX z tym że wolałbym SX Crossa, ponieważ jest trochę niższy i lepiej się trzyma w zakrętach :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

02 Sty 2015, 12:12

zwaresq napisał(a):I30 ma już chyba trochę inny silnik.

i30 ma silnik 1,6/120KM MPi i jest dobry do LPG. Nie mylić go z 1,6GDI/135KM
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

02 Sty 2015, 13:19

Dwa miesiące temu miałem niezłą ofertę kupna toyoty avensis 1.8 oczywiście benzyna, jednak mój kumpel, kierownik dużej stacji diagnostycznej, odradził mi zakup, argumentując, że w silnikach toyoty zasilanych gazem po około 100k km głowice ulegają poważnym awariom, a koszt naprawy jest tak duży że pochłonie wszystkie oszczędności wynikające z jazdy na gazie.

Jeżeli koniecznie potrzebujesz benzyniaka z fabryczną instalacją gazową, to jak radzi kolega DZIDA, najbardziej optymalnym wyborem będzie hyundai i30, mało awaryjny, dobrze prowadzący się kompakt o solidnych osiągach. Poza tym jeżeli chcesz posiłkować się kredytem to mają obecnie chyba najlepsze warunki finansowania wraz z ubezpieczeniem 0,5% (takie przynajmniej mi oferowali).
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
0

02 Sty 2015, 21:45

W Suzuki mają niby fabryczny gaz, ale odradzają. Mi się zresztą źle tym autem jeździ. Więc odpadł. Accord też po tym co kolega wyżej napisał.
Fordy też oglądałem i tylko jakieś same eco badziewie teraz mają.

Zastanawiam się nad Oplem Merivą, bo bardzo mi się spodobała. Wcale nie jest mała.
Ale na jazdę jadę w poniedziałek.
Ma silniki:
1.4 100KM bez turbo, ponoć sprawdzony i dobrze działa z gazem.
i 1.4 120KM z fabrycznym lpg. Niestety to ten z turbo.
Coś ktoś wie o tych silnikach więcej? Dotoczy się to do 300-400tyś bez większej awarii? Jeżdze głównie trasy 90-120km/h.
Też spodobała mi się astra 1.6 16V 115KM. Tyle że ten silnik też znam słabo. Czy jest sprawdzony i dobry do LPG?
Będę musiał zajrzeć też do renault bo ponoć mają w Megan 1.6 który od dawna jeździe w loganie i duserze lpg i daje rade.
Ciągle myślę tez o elantra/i30.

No i jeszcze została Auris z silnikiem diesla 4D4, też mam nią jazdę w poniedziałek.
Nie patrzyłem jeszcze na "francuzy i włochy"
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skąd się biorą zniżki na OC?
    Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...

02 Sty 2015, 22:07

Mój nowy Opel Mokka ma silnik 1.6 Ecotec 115 KM. Samochód odebrałem 23 grudnia i przejechałem nim dopiero 400 kilometrów w mieście jak i na trasie, zatem moje wrażenia nie są oparte na długotrwałej eksploatacji.

Wracając do silnika 1.6, jest to wolnossąca benzyna, ale w miarę nowoczesna, ze zmiennymi fazami rozrządu, jeżeli nie chcesz ruszać spod świateł paląc gumy to moc 115 KM jest jak najbardziej wystarczająca, o dziwo silnik, mimo braku turbiny jest żwawy, nie jest taki jak japońskie gdzie trzeba go wkręcać jak wiertarkę na wysokie obroty. Co do żywotności to jest to konstrukcja sprawdzona i trwała, jedynie od czasu do czasu modyfikowana, przed zakupem poczytałem w internecie i popytałem znajomych i nikt na awaryjność nie narzekał.

Co do 1.4 turbo 120 bądź 140 KM, to są silniki produkowane stosunkowo od niedawna, też nikt nie rozpacza nad ich awaryjnością, choć większość aut w nie wyposażonych chyba jeszcze nie dobiły do przebiegu 200k km i wyżej. Ogólnie nawet jeżeli przy takim przebiegu turbina się rozleci to za 1000-2000 złotych ją zregenerujesz bądź kupisz używkę, co biorąc pod uwagę ogólny koszt eksploatacji nie ścina z nóg.

Jechałem Oplem Mokką i Oplem Astrą ze 120 i 140 km i znaczącej różnicy między nimi a 1.6 nie zauważyłem. Jednak ja jeżdżę głownie po zatłoczonym mieście i rakieta jest mi zbędna, jeżeli kolega porusza się zwykle po trasach, w szczególności tych nieszybkiego ruchu to wówczas zapas mocy i lepsze przyśpieszenie silnika z turbo podczas wyprzedzania mogą się przydać.

Oplem Merivą niestety nie jeździłem, nie wiem jak ten konkretny model sprawuje się z tymi napędami.
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
1

02 Sty 2015, 23:00

Przecież tam pisał o Avensis a nie Acordzie.. :roll:
Meriva ze 100 konnym silnikiem ledwo się toczy i będzie trudno się jej pozbyć
Astra 1.6 jest okej, tak jak 1.4 TURBO ale jak ja widzę jak kręcisz nosem na ten 1.4 to dla Ciebie 1.6 będzie lepszą opcją.
Megane, Elantra, i30 okej :ok:
Co do Forda, nigdy do gazu dobre nie były, z wyjątkami, godny polecenia jest 1.6 125KM oraz 105 konny z tym że ten drugi też się toczy. Innych nie polecę bo nie wiem czy się sprawdzą.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
1

02 Sty 2015, 23:12

O zagazowaniu Forda można zapomnieć, praktycznie już nie sprzedają wolnossącej benzyny, wszystko idzie w ecoboosty, z silnika 1.0 wyciągają 125 KM i więcej, silnik nowoczesny i wysilony, instalacja gazowa jeżeli nawet jest dostępna to kosztuje pewnie krocie i zabije takiego turbodoładowanego malucha momentalnie.

Rzeczywiście, tak jak pisałem wyżej problem z gazem dotyczy tylko Toyot, Hondy w szczególności 2.0 od Accorda bardzo dobrze znoszą gazowanie (kumpel ma takiego). Choć z tego co wiem jeżeli chce się kupić nówkę to trzeba wyskoczyć z grubszej gotówki i chyba brak ofert fabrycznej instalacji gazowej.
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
0

05 Sty 2015, 14:54

- Megane ponoć przy 115KM jest strasznym mułem. Więc na gazie nie będzie lepiej.
- Opel jak na 1.6 strasznie dużo pali. A gazują tylko 1.4 turbo.
Zresztą oba palą sporo. No cóż chyba zostaje Hyundai.

I30 jest na
- 1.6 MPI - 120KM
- 1.4 MPI + LPG - 100KM - ale na skrzyni 6-biegowej, więc powinno być lepiej niż w moim 5-biegowym I30 1.4
ELantra
- 1.6 MPI - 132KM - zastanawia mnie skąd ta różnica mocy, czy to ten sam silnik co w I30 a tylko zmienione komputerem? Czy jest to już inna jednostka?

Jeszcze idę dziś na jazdę Aurisem 1.4 D4D i zobaczymy, ale tam tylk 90KM i chyba skrzynia 5.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0

05 Sty 2015, 15:23

No to jak gazują 1.4 TURBO to co Ci po tym że niby sporo pali?
i30 1.4 odpuść, pozostałe okej :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

05 Sty 2015, 15:40

zwaresq napisał(a):czy to ten sam silnik co w I30 a tylko zmienione komputerem?

tak, to ta sama jednostka z drobnymi modyfikacjami

silnik 1,4 wystarcza do spokojnej jazdy dlatego oferują go z LPG ale lepiej dopłacić te 2-3tys. zł do 1,6.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

12 Sty 2015, 17:48

No i autko kupione. Toyota Auris 1.4 D4D.
Mocy w ogóle nie brakuje, bo ma 6 biegów i dobry moment.
Zresztą i tak autko jest ma być głównie do spokojnej jazdy na trasie.
Mam nadzieje że ten silnik faktycznie jest dobrym dieslem.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0

12 Sty 2015, 18:59

no to gratuluje wyboru i życzę szerokości :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

12 Sty 2015, 19:16

Jak wyżej :-) Gratuluję i życzę miliona kilometrów :-)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0