Nowy samochód do kwoty 70.000 złotych

11 Gru 2014, 20:02

Witam wszystkich i proszę o pomoc w wyborze.
Zamierzam skorzystać z wyprzedaży rocznika 2014 i zakupić nowy samochód. Obecnie jeżdżę Fiatem Bravo 1.4 t-jet 150 km z 2007 roku. Maksymalnie na nowy samochód mogę wydać 70.000 złotych (wliczając wartość starego pozostawionego w rozliczeniu), z tym, że wolałbym, aby cena za auto zbliżała się do kwoty 60.000 złotych niż 70.000 złotych.
Parametry:
- samochód klasy kompakt
- silnik benzynowy o mocy nie niższej niż 100 KM, preferowana moc w przedziale od 110 do 150 KM
- mieszkam w dużym mieście i 95% użytkowania samochodu będzie się odbywało w warunkach miejskich
- samochód służy głownie do dojeżdżania do pracy i do sklepu, roczny przebieg w granicach 12.000 km
- samochód nie musi mieć topowego wyposażenia, ale koniecznie posiadać klimatyzację (może być manualna), fajnie jakby miał też tempomat
- samochodem jeździć będą zazwyczaj 2 osoby dorosłe (być może w przyszłości dojdzie 1 mały pasażer).
Na chwilę obecną rozważam kupno:
- Mitsubishi Lancer 1.6
- Mitsubishi ASX 1.6 (taki podwyższony kompakt)
- citroen c4 1.6
- opel 1.4 140 KM z LPG
- hyundai i30
- toyota auris 1.6
- toyota corolla 1.6
- honda acord 1.8

Za wszystkie porady i uwagi będę bardzo wdzięczny.
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
8

11 Gru 2014, 20:09

jeśli chodzi o i30 to polecam poczekać na wersję po lifcie, może nawet z 1,6T/186KM :D :
http://autokult.pl/23839,hyundai-prezen ... 0-oraz-i40
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

11 Gru 2014, 21:17

dzięki, ale aż takiej mocy nie potrzebuję. Jak dla mnie max 150 km jest wystarczające
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
0

31 Gru 2014, 11:24

I co wybrałeś, bo jestem na podobnym etapie, i tym samym przedziale cenowym.
Tyle że auto ma być głównie na trasy, i ma posłużyć długo.
Fajnie jakby prześwit był bardziej koło 16cm, moc może być zaś mniejsza.

Z tego co na razie wyczytałem.
- diesel odpada, awaryjność i drogie części.
- małe turbo benzyny, odpadają bo to auta max 200.000 a tyle zrobię w 3 lata.
- bezpośredni wtrysk też lepiej nie, choć Japończycy mają tą technologie ponoć dopracowaną.

Generalnie rozważam te auta co ty, ale minus citroen, za to plus:
- mazda 3 - 2.0 (120KM) lub 1.5 (100KM)
- hyundai IX20 1.4 (lpg 90KM) lub 1.6 - o dziwo dokładnie tyle w nim miejsca co w I30, szkoda że nie ma lpg w 1.6
- duster 1.6 lpg
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0

31 Gru 2014, 11:44

Duster to się nadaje na budowe dla robotników na 5 lat. Nigdzie więcej. Żebyś widział co się dzieje z podłogą w Dacii..
ix20 z 1.4 to też słaby wybór. No proszę Cię auto z takim silnikiem w trasę? Żeby to chociaż diesel CRDI był..
Poszukaj trwałego diesla, na trasy się nada.
Na przykład jakieś C5 z HDI
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

31 Gru 2014, 12:12

dzida napisał(a):jeśli chodzi o i30 to polecam poczekać na wersję po lifcie, może nawet z 1,6T/186KM :D :
http://autokult.pl/23839,hyundai-prezen ... 0-oraz-i40

Jeśli chodzi o i30 FL to też bym był za tym żeby poczekać, z tym, że do sprzedaży wchodzi dopiero 8-9 kwiecień (przynajmniej w DE, ale w PL na bank podobnie).
Alternatywą może być też Astra, z tym, że ceny spadną w lipcu - sierpniu, bo we wrześniu wchodzi do sprzedaży nowy model.
To wszystko jednak propozycje już w nowym roku. A co radzić teraz?
Największe wyprzedaże rocznika robi zawsze koncern VW. W reklamach można też usłyszeć o Citroenie, Renault...
Z aut, które podałeś Toyota Auris, to też ładne auto. Nie znam jednak silnika 1.6, więc nie wiem jak się sprawuje. Znam natomiast 1.33 i radzi sobie całkiem dobrze, choć niestety czasem nie ma czym pojechać, ale ekonomia na poziomie 5,5-6,5 (cykl mieszany, żadnych autostrad, Niemcy) bez problemu się utrzymuje.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pagani Huayra - centralnie umieszczony wydech
    Samochody ze stajni Pagani zawsze słynęły z ekstrawaganckiego wyglądu i nie inaczej jest w przypadku następcy modelu Zonda, czyli Huayry. Tak samo jak w Lexusie LFA, wszystkie końcówki wydechu włoskiego auta skupiono ...

31 Gru 2014, 12:52

No dobra olać dacie i IX20.
Ale na jeśli chodzi o diesla to nie ma mowy, chyba że stary TD, ale rozmawiamy o nowych autkach.
Co powiecie na Elantre? Kosztuje 62tyś. Wygląda zacnie.
132km z 1.6MPI, no i można na trasie zejść poniżej 5.5 litra.
Czyli podobne spalanie jakie mam 7 letnim I30 1.4
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0

31 Gru 2014, 13:00

zwaresq napisał(a):Ale na jeśli chodzi o diesla to nie ma mowy, chyba że stary TD, ale rozmawiamy o nowych autkach.
Poczytaj o jednostkach JTD, HDI to zmienisz zdanie..
zwaresq napisał(a):Co powiecie na Elantre? Kosztuje 62tyś. Wygląda zacnie.
132km z 1.6MPI, no i można na trasie zejść poniżej 5.5 litra.
Dobry samochód, 5.5 litra to przy męczarni jakoś będziesz miał.. Ale po co się męczyć? Samochód fajny, siedziałem bardzo mi się spodobał.
Zobacz na fabryczne z LPG ale coś w ten deseń. Silnik sprawdzony, dobry, pod LPG się nadaje. nie ma wtrysku bezpośredniego.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cee'd 1.6 GDI z LPG też spoko.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Teraz taki modny samochód, może też Ci się spodoba.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
No i coś z Renault- Fluence/Megane
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Osobiście brałbym Astrę bo wiem że dobrze się sprawuje, fajnie jedzie, przy LPG jest tanio.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

31 Gru 2014, 13:44

Wybrałem Opla Mokkę z silnikiem 1.6 115 KM.
Dlaczego dokonałem takiego wyboru:
- bardzo ładna stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna (ale to kwestia gustu)
- bardzo dobre materiały wykończeniowe we wnętrzu
- zaskakująco dużo miejsca w środku, mam 185 cm wzrostu i 120 kg wagi i na przednim fotelu jest mi wygodniej niż w Fiacie Bravo, z tyłu też komfortowo mogą siedzieć dwie dorosłe osoby
- bagażnik nieco mniejszy niż w Fiacie Bravo (tam było ok. 400 litrów, chyba rekord w klasie kompaktów), tu jest 350 litrów, ale bez progu załadunkowego i idealnie prostokątny, żadnych wystających elementów ograniczających ustawność.
- silnik to wolnossąca benzyna, konstrukcja od lat produkowana przez Opla, mało awaryjna, 115 KM spokojnie wystarczają do naprawdę fajnej jazdy (mam porównanie bo na jeździłem też 1.4 turbo 140 KM i nie ma wielkiej różnicy, poza ceną - ok. 7000 zł drożej
- podwyższone nadwozie pozwala lepiej poruszac się po miejskich dziurach i krawężnikach, lepiej też obserwować drogę
- niedrogi serwis i części, łatwo dostępne
- model w produkcji od 2 lat, a zatem nie będzie szybko zmian modelowych, co przełoży się na cenę na rynku wtórnym, zresztą Suv-y dość wolno w porównaniu do innych aut tracą na wartości

Oplem Mokka jeżdżą około tygodnia, w tym na trasie (około 300 km) i jestem bardzo zadowolony z tego zakupu.

Mazdę 3 odpuściłem sobie ponieważ mimo naprawdę atrakcyjnego wyglądu jest wewnątrz ciasna, a z tyłu praktycznie nie ma w ogóle miejsca

Bardzo fajną opcją, choć dopiero za ok. 73.000 złotych jest Citroen DS 4 z silnikiem 1.4 VTI 120 km. Stylistyka i wykończenie wewnątrz są na bardzo wysokim poziomie, choć na pewno może być drogi w serwisowaniu, a i części do tanich należeć nie będą.

Z kompaktów bardzo fajnie jechało się Oplem Astrą 1.4 Enjoy wersje 120 KM i 140 KM (silnik turbo, ten sam w obu wersjach różnica jedynie w oprogramowaniu) - cena 63.000 zł. Niezły jest też nowy Peugeot 308, dostępny model 2015 rok (musiałbyś poczekać do marca na zamówiony samochód), nie ma wyprzedaży, ale zaoferowano mi samochód za około 65.000 zł, nawet nieźle wyposażony. Problemem jest jedynie silnik 1.2 pure tech (z turbiną) - jest to nowa konstrukcja PSA i nie wiadomo nić na temat jej awaryjności.

Z Suv-ów w fajnej cenie ok. 62.000 zł jest też Mitsubishi ASX wersja Inform oferowane tylko z jednym wolnossącym benzyniakiem 1.6 Mitec 117 KM. Choć miejsca jest trochę więcej niż w Oplu Mokka (ale niedużo więcej), to w mojej ocenie auto jest mniej żwawe, żeby jechać silnik trzeba wkręcać na wysokie obroty (jak to w japońskich benzynach), wnętrze też gorzej wygląda.
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
4

31 Gru 2014, 14:19

mizerny napisał(a):Z Suv-ów w fajnej cenie ok. 62.000 zł jest też Mitsubishi ASX wersja Inform oferowane tylko z jednym wolnossącym benzyniakiem 1.6 Mitec 117 KM. Choć miejsca jest trochę więcej niż w Oplu Mokka (ale niedużo więcej), to w mojej ocenie auto jest mniej żwawe, żeby jechać silnik trzeba wkręcać na wysokie obroty (jak to w japońskich benzynach), wnętrze też gorzej wygląda.

Za słaby jest ten silnik do ASX.
Dobry silnik do ASX to 2.2 DID :)
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
1

31 Gru 2014, 14:51

Szkoda że ta Mokka nie idzie z gazem w jakimś zwykłym 1.6 tylko w jakimś 1.4 turbo.
Samochód ma trochę posłużyć, a nie sypnąć się po 250k. A jakoś turbo czy pełny wtrysk, i LPG mi się nie dodaje.
Z pozostałych wymienionych samochodów z fabrycznym LPG, któreś ma prosty i trwały silnik znoszący gaz w miarę dobrze?
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0

31 Gru 2014, 17:33

zwaresq napisał(a):jakimś 1.4 turbo.
Dobry jest.
Mokka na trasy słaba, nie trzyma się, na podłodze Corsy, dużo pali bo wyższa. Weź skup się na Astrze.
To jest takie durne myślenie.. Poczytaj o tym silniku. Ja go polecam bo mam z nim styczność i nic sie nie dzieje. Jakby nie nadawał się na gazu to by go fabrycznie nie pchali. Poza tym 1.8 T od VW też dobrze znosi gaz mimo że ma turbo.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

31 Gru 2014, 17:58

Jechałem Oplem Mokką na A2 i bardzo fajnie się ją prowadzi, wbrew temu co twierdzi użytkownik "Koniu" nie ma najmniejszych problemów z trzymaniem się drogi czy wchodzeniem w zakręt. Z Oplem Corsą ma wprawdzie wspólną płytę podłogową, ale w żadnym wypadku nie jest to podwyższona wersja tego wozu (jest zdecydowanie większa), większość podzespołów dzieli z Astrą, a nawet niektóre (chociażby elementy kokpitu) z Oplem Insignia.

Oczywiście nie jest to honda accord czy mazda 6, ale Mokka nie aspiruje do klasy średniej. Jest to miejski SUV - samochód uniwersalny dla singla czy też rodziny 2+1 bądź maksymalnie 2+2, znakomicie sprawdzający się w mieście, ale którym bez problemu da się pojechać nawet w dłuższą trasę czy na wakacje.


Reasumując, jeżeli szukasz samochodu w 70-80% do miasta do jest to ciekawa propozycja, jeżeli auto ma jeździć głównie w trasie to wówczas doradzałbym coś z używanych wolnossących Japończyków - Hondę Accord czy Mazdę 6. Nie wiem jak ta druga, ale silniki Hondy dobrze znoszą gaz.
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
0

31 Gru 2014, 18:01

To trzeba było przejechać się najpierw Astrą i porównać :yes: Spalanie tak samo. :yes:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

31 Gru 2014, 18:38

Jechałem Oplem Astrą 1.4 zarówno w wersji 120 jak i 140 KM.

Jeżeli potrzebowałbym samochodu na trasy to mój wybór padłby na Astrę albo jakiś inny klasyczny kompakt, ewentualnie poszedłbym w używaną Hondę Accord bądź Mazdę 6. Co do tego nie ma wątpliwości, że są to samochody o większej dynamice, 6-cio biegowej skrzyni biegów i dobranym do szybkich dróg zawieszeniu. Ponieważ jednak 95% jazdy odbywam w mieście dlatego Opel Mokka był dobrym wyborem.

Co do użytkownika "zwaresq" to jeżeli rzeczywiście jak twierdzi robi w trzy lata 200.000 km, czyli ok.70.000 rocznie to jednak rozważyłbym jakiegoś diesla. Jest stosunkowo niewiele benzyniaków bez turbo z fabryczną instalacja gazową, a na długie trasy diesel jest w sam raz. Większość problemów ze współczesnymi silnikami diesla wynika z rożnych ekologicznych modyfikacji typu DPF, które psują się na potęgę użytkowane w mieście na niewielkich dystansach, gdzie silnik wysokoprężny nie jest w stanie się odpowiednio rozgrzać. Poza tym, jak na trasy to raczej nie hyundai i20, czyli typowe auto miejskie, raczej coś bardziej obszernego.
mizerny
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 22 12 1994
Auto: fiat bravo 1.4 t-jet
0