REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Nie jest źle, bardzo wskazane jest przegonienie auta na dłuższym dystansie raz w tygodniu.Arek54 napisał(a):Przebieg miesięczny 1200-1500km. Na co dzień krótkie odcinki 9-10km. W weekendy dłuższe trasy.
Ten silnik występował w różnych wariantach mocy nawet do 114KM w Nissanie. Generalnie jest on jeszcze dosyć krótko na rynku i ciężko coś tu powiedzieć o jego awaryjności. Trzeba mieć jednak na uwadze że jest to jednostka trzycylindrowa. Według danych producenta powinna być wytrzymała bo pomimo tego że jest w większości z aluminium to wał korbowy jest kuty i powłoki cylindrów zostały pokryte jakąś powłoką wzmacniającą (tu niestety nie wiadomo jaką). Dzisiaj taka moc przy małych silnikach jest standardem w większości takich jednostek. Plusem tej jednostki jest pośredni wtrysk paliwa dlatego też producent proponuje LPG do tego silnika. Sam silnik posiada zmienne fazy rozrządu i turbosprężarkę sterowaną zaworem elektronicznym.Arek54 napisał(a):1) Silnik 1.0 tce z turbiną generuje 100km - Czy to nie jest za dużo ? Dosyć mała pojemność generuje taką moc. Jest to auto nowe, nie ma za dużo recenzji. Jak myślicie jak będzie to wyglądało po przebiegach 100-150k lub więcej? Silnik wytrzyma takie przebiegi i większe przy "normalnej jeździe i warunkach "?
Krótkie odcinki nigdy nie są dobre dla silnika. Spalanie też będzie wyższe. Tu najlepiej zadbasz wymieniając olej z filtrami częściej min. raz w roku. Nie musisz czekać przed wyłączeniem silnika. Taka zasada jest jak jedziesz ekspresówką dosyć długo i np. na MOPie zatrzymujesz się to przed wyłączeniem warto pozwolić schłodzić się turbinie.Arek54 napisał(a):2)Czy te krótkie odcinki na co dzień 9-10km bardzo będą szkodzić silnikowi ? Przed odpalaniem auta i po zgaszeniu warto odczekać 20-30 sek na "luzie: i dopiero gasić silnik ?
Olej i filtry od gazu też tylko nie wiem jak wtedy z gwarancją warto się tu dokładnie dowiedzieć.Arek54 napisał(a):3)Renault Polska/ASO/Gwarancja/Zakodowane Euro5
Zalecana wymiana filtrów od gazu i olej. Wiadomo te interwały są zbyt długie. Czy filtry gazu mogę normalnie zmieniać poza aso? Czy zakodowane Euro5 na to mi nie pozwoli i będą problemy ? Rozumiem że olej bez problemu zmienię poza aso a tylko te gwarancyjne np co 30k u nich ?
Rokiko napisał(a):Nie jest źle, bardzo wskazane jest przegonienie auta na dłuższym dystansie raz w tygodniu.
Rokiko napisał(a):To jak silnik wytrzyma przebieg 150tyś km będzie zależało głównie od dbania o wymiany oleju i ja tu bym proponował robić je maksymalnie co 15tkm. Przy tym przebiegu również wymieniałbym filtry od gazu. Niestety serwisy z tego co wiem przewidują taki przegląd co 30tkm ale chcąc zadbać najlepiej o silnik proponuję skrócić te interwały.
galakty napisał(a):9-10 km to nie jest jakoś bardzo krótki odcinek dla silnika, spokojnie się nagrzeje. Do tego przy takim przebiegu miesięcznym to on go w weekendy wygrzeje, ja bym się kompletnie nie przejmował. EDIT: Drugą sprawą jest jak szybko to przejdzie. Dla jednego to będą korki, a drugi zatrzyma się jeden raz na światłach i będzie jechał ze stałą prędkością.
Spokojnie powinno być ok.Arek54 napisał(a):Nie zawsze będę robić w tygodniu dłuższe trasy, ale takie 30km powinno być wystarczające ?
Bardzo dobre wyjście.Arek54 napisał(a):Olej zamierzam zmieniać co 10k
Najlepiej zmieniać oba razem. Jeździełm nie jednym samochodem z LPG i widziałem jak wyglądają oba filtry po takim 10tkm przebiegu.Arek54 napisał(a):Z tego co się orientuje w instalacjach gazowych są 2 filtry ? Od fazy ciekłej i lotnej ?
Jeden najlepiej wymieniać co 10k drugi co 20k.
No właśnie chyba ma tyle co napisałem albo coś przeoczyłemArek54 napisał(a):Polift chyba ma większy zbiornik na gaz.
To jest na plus, szczególnie w trasie.Arek54 napisał(a):Ma również 6 bieg
Daj znać co się dowiesz w tej kwestii.Arek54 napisał(a):Dopytam jak jest z tą wymianą poza aso i gwarancją.
Arek54 napisał(a):1) Silnik 1.0 tce z turbiną generuje 100km - Czy to nie jest za dużo ? Dosyć mała pojemność generuje taką moc. Jest to auto nowe, nie ma za dużo recenzji. Jak myślicie jak będzie to wyglądało po przebiegach 100-150k lub więcej? Silnik wytrzyma takie przebiegi i większe przy "normalnej jeździe i warunkach "?
Arek54 napisał(a):Przed odpalaniem auta i po zgaszeniu warto odczekać 20-30 sek na "luzie: i dopiero gasić silnik ?
Arek54 napisał(a):Tak zapomniałem dodać, że tam są 3 cylindry stąd też moje obawy.
Rokiko napisał(a):Zbiornik w Dusterze ma 32 litry i jest w miejscu koła zapasowego.
Arek54 napisał(a):Polift chyba ma większy zbiornik na gaz.