REKLAMA
Cześć,
Przymierzam się do zakupu nowego auta z fabryczną instalacją lpg. Przebieg miesięczny 1200-1500km. Na co dzień krótkie odcinki 9-10km. W weekendy dłuższe trasy.
W tej cenie zbyt dużego wyboru nie ma, ale chciałbym nowy samochód z zerowym przebiegiem na gwarancji niż używany który ma już nalatane kilkadziesiąt lub więcej.
Przyglądam się od dłuższego czasu daci duster 2. Generalnie wszystko w tym aucie mi pasuje i jestem świadom że za taką cenę jest naprawdę w porządku. Chciałbym nowy samochód, który będzie wygodny, komfortowy miał sporo miejsca i był tani w eksploatacji.
Zastanawia mnie kilka rzeczy ( Będzie mowa o Duster 2 facelifting z lpg)
1) Silnik 1.0 tce z turbiną generuje 100km - Czy to nie jest za dużo ? Dosyć mała pojemność generuje taką moc. Jest to auto nowe, nie ma za dużo recenzji. Jak myślicie jak będzie to wyglądało po przebiegach 100-150k lub więcej? Silnik wytrzyma takie przebiegi i większe przy "normalnej jeździe i warunkach "?
2)Czy te krótkie odcinki na co dzień 9-10km bardzo będą szkodzić silnikowi ? Przed odpalaniem auta i po zgaszeniu warto odczekać 20-30 sek na "luzie: i dopiero gasić silnik ?
3)Renault Polska/ASO/Gwarancja/Zakodowane Euro5
Zalecana wymiana filtrów od gazu i olej. Wiadomo te interwały są zbyt długie. Czy filtry gazu mogę normalnie zmieniać poza aso? Czy zakodowane Euro5 na to mi nie pozwoli i będą problemy ? Rozumiem że olej bez problemu zmienię poza aso a tylko te gwarancyjne np co 30k u nich ?
Tutaj źrodła
duster-lpg-vt51504.htm
dacia-duster-1-6-lpg-i-przeglady-co-30tys-km-vt102589.htm