Z Hyundaia brałem pod uwagę tylko i30 1.4T 140KM ale jest w cenie Golfa... A Golf wydaje mi się fajniejszy. Lepiej się w nim czuje, choć Hyundai też jest całkiem spoko. Jakbym miał kupować auto bez zamiaru sprzedania, do jego naturalnego zużycia (na kilkanaście lat) to Hyundai 1,4 100KM byłby faworytem. Auto jednak kupuje na 6 może 7 max 8 lat (może dobiję do 100 tys. km).
Aktualnie chciałbym coś ciut dynamiczniejszego od podstawy. Stąd myślę o silnikach 1.4 z turbo. Nie przeszkadzałby mi nawet wolnossak 1.6 128KM w Hyundaiu Elantra ale niestety - choć to ładne auto - to za długie przez co niepraktyczne w mieście, na parkingach itp.
Aktualnie faworytem jest Golf VII FL 1,4 125KM a zagrozić może mu chyba tylko Astra V również 1,4 125KM. Jeśli różnica w cenie między tymi autami z bardzo podobnym wyposażeniem zbliży się do 10 tysięcy na korzyść Opla (tzn. że Astra V będzie tańsza) to będę miał spory dylemat. W przyszłym tygodniu muszę ogarnąć jazdę testową Oplem
Choć nie mogę wyjść z podziwu jak się Oplowi udało zrobić mniejszy bagażnik niż w Golfie, zaoferować mniej miejsca na tylnej kanapie i to wszystko w samochodzie ...dłuższym o 10cm od Golfa...
Ossy - nie sądzę, żeby PureTech był oszczędniejszy. Te silniki podobno dość dużo palą w mieście. Na trasie może jest ciut lepiej... Na spritmonitor.de wyniki są zbliżone:
- Golf 125KM średnio 6,4l/100km
- 308 130KM średnio 6,5l/100km i jeszcze dla porównania:
- Astra V 125KM średnio 7,0l/100km
Nie wątpię, że Peugeot 308 jest porządnym autem ale jego wnętrze jest dla mnie odpychające, wręcz karykaturalne, praktycznie bez przycisków fizycznych i z tą mała kierownicą... No nie podoba mi się.