
Gama napędowa to 7 silników - 4 silniki benzynowe z turbo i wtryskiem bezpośrednim TSI : 1.2 85 KM, 1.2 110 KM, 1.4 125 KM, lub 1.4 150 KM oraz diesle z z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o mocach 90 KM, 110 KM i 150 KM. Wszystkie jednostki napędowe oprócz 85-konnego TSI i 90-konnego TDI mają 6 biegowe manualne skrzynie biegów i opcjonalnie mogą być połączone z automatyczną, 7 biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Wszystkie jednostki są wyposażone w system Start-Stop.
Dostępne są trzy wersje - Trendline, Comfortline i Highline.
Najtańsza jest wersja Trendline z silnikiem 1,2 ccm TSI 85 KM z manualną, 5 biegową skrzynią - kosztuje 67.690 zł. Najdrosza wersja to Highline z silnikiem 2.0 TDI 150 KM z automatyczną, 6 biegową skrzynią DSG, kóra kosztuje 109.190 zł.
Z ciekawego wyposażenia można wyliczyć system Park Assist - system automatycznego parkowania - wystarczy podjechać pod miejsce parkingowe, a system sam obliczy ilość miejsca na parkingu i automatycznie określi w którym miejscu najlepiej i najwygodniej jest rozpocząć manewr. System sam będzie kręcił kierownicą, a kierowca tylko zmienia bieg, i steruje pedałem gazu i hamulca. Kolejna funkcjonalna rzecz to aktywny tempomat - po włączeniu tempomatu, nie trzeba hamować zbliżając się do poprzedzającego nas samochodu - system sam zmierzy odległość i prędkość poprzedzającego nas samochodu i sam dostosuje prędkość. Kierowca nie musi nic robić.
Kolejna rzecz to Front Assist - system obserwacji otoczenia - za pomocą sygnałów dźwiękowych i piktogramów kierowca jest ostrzegany o zachowaniu bezpiecznej odległości od poprzedzającego samochodu w stosunku do jego prędkości. Jeżeli kierowca nie zareaguje na sygnały dżwiękowe i piktogramy, to system sam przyhamuje samochód dając kierowcy do zrozumienia, że ma zwolnić. Jeżeli kierowca nadal nie naciśnie hamulca, czyli nie zwolni, a odległość będzie malała, system sam, automatycznie wyhamuje samochód. W sytuacji zagrożenia kolizją, system sam zahamuje pojazd, by jak najbardziej zminimalizować zderzenie. Kolejna rzecz to oświetlenie - system Dynamic Light Assist - kamera, kóra jest umieszczona na wstecznym lusterku i skierowana do przeodu pojazdu analizuje sytuację przed samochodem i rozpoznaje samochody jadące zarówno przed nami jak i z naprzeciwka. A to pozwala automatycznie wydłużać lub skracać snop światła tak, żeby nie oślepiać kierowców przed nami i jednocześnie jak najbardziej wydłużyć snop światła - przysłaniania jest tylko część reflektora. Kolejna rzecz to czujnik martwego punktu - jeżeli w martwym punkcie znajdzie się pojazd lub obiekt niewidoczny ani w lusterku wstecznym ani w lusterkach bocznych, system ostrzeże kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i piktogramu widocznego w lusterku bocznym. Jeżeli zachodzi niebezpieczeństwo zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania z parkingu lub zmiany pasa, samochód automatycznie hamuje. Następna ciekawostka, to system rozpoznawania znaków drogowych - informuje on kierowcę o mijanych znakach drogowych - wystarczy spojrzeć na ekran komputera pokładowego i wiadomo z jaką nalezy jechać prędkości i jakie inne zanki pojawiły się na drodze. System działa w dwóch wymiarach: kamera pozwala na rozpoznanie mijanych znaków, a system nawigacji jednocześnie przetwarzane dane dotyczące pojazdu. Następnie na ekranie komputera pokładowego wyświetlane są informacje o zasadach jazdy na danej drodze.
Z wyposażenia dbającego o bezpieczeństwo nowego VW wyposażono w system wykrywania zmęczenia kierowcy, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, wskaźnik ciśnienia w oponach, system poduszek powietrznych w połączeniu z zagłówkami, elektriniczny hamulec postojowy oraz hamulec wielokolizyjny.
Nawigacją można sterować głosowo, a system audio to najwyższa półka - duński system dżwiękowy Dynaudio - najwyższej klasy głośniki wykonane z polimerów na bazie krzemianu magnezu o niskim rezonansie wraz z cyfrowym 400-wattowym wzmacniaczem wielokanałowym.
Jest jeszcze wiele wiele innych, ciekawych i wygodnych systemów, kóre umila jazdę nowym VW.









