Nowy VW Golf Sportsvan

26 Cze 2014, 21:12

Nowy VW Sportsvan jest już trzecią odmianą nadwozia siódmej generacji Golfa. Jest to następca Golfa Plus, który nie cieszył się dużą sprzedażą poza krajem pochodzenia. Sportsvan powstał na modułowej platformie MQB, która w Grupie VAG służy niemal wszystkim dzisiejszym pojazdom z silnikiem montowanym poprzecznie. Hatchback jest lżejszy o 90 kg, rozstaw osi powiększył się o 10 cm, jest 12,5 cm wyższy, 8 dłuższy i rozstaw osi o 5 cm wiekszy. Bagażnik ma regulowaną podłogę i 500 litrów pojemności - kanapa przesuwa się o 18 cm, a siedzenia dzielą się w układzie 40/20/40. Dodatkowo przestrzeń tą można zwiększyć do nawet 1500 litrów składając tylną kanapę. A składając przedno fotel pasażera, można do bagażnika włożyć bagaż o długości 2,48 metra.
Gama napędowa to 7 silników - 4 silniki benzynowe z turbo i wtryskiem bezpośrednim TSI : 1.2 85 KM, 1.2 110 KM, 1.4 125 KM, lub 1.4 150 KM oraz diesle z z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o mocach 90 KM, 110 KM i 150 KM. Wszystkie jednostki napędowe oprócz 85-konnego TSI i 90-konnego TDI mają 6 biegowe manualne skrzynie biegów i opcjonalnie mogą być połączone z automatyczną, 7 biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Wszystkie jednostki są wyposażone w system Start-Stop.
Dostępne są trzy wersje - Trendline, Comfortline i Highline.
Najtańsza jest wersja Trendline z silnikiem 1,2 ccm TSI 85 KM z manualną, 5 biegową skrzynią - kosztuje 67.690 zł. Najdrosza wersja to Highline z silnikiem 2.0 TDI 150 KM z automatyczną, 6 biegową skrzynią DSG, kóra kosztuje 109.190 zł.
Z ciekawego wyposażenia można wyliczyć system Park Assist - system automatycznego parkowania - wystarczy podjechać pod miejsce parkingowe, a system sam obliczy ilość miejsca na parkingu i automatycznie określi w którym miejscu najlepiej i najwygodniej jest rozpocząć manewr. System sam będzie kręcił kierownicą, a kierowca tylko zmienia bieg, i steruje pedałem gazu i hamulca. Kolejna funkcjonalna rzecz to aktywny tempomat - po włączeniu tempomatu, nie trzeba hamować zbliżając się do poprzedzającego nas samochodu - system sam zmierzy odległość i prędkość poprzedzającego nas samochodu i sam dostosuje prędkość. Kierowca nie musi nic robić.
Kolejna rzecz to Front Assist - system obserwacji otoczenia - za pomocą sygnałów dźwiękowych i piktogramów kierowca jest ostrzegany o zachowaniu bezpiecznej odległości od poprzedzającego samochodu w stosunku do jego prędkości. Jeżeli kierowca nie zareaguje na sygnały dżwiękowe i piktogramy, to system sam przyhamuje samochód dając kierowcy do zrozumienia, że ma zwolnić. Jeżeli kierowca nadal nie naciśnie hamulca, czyli nie zwolni, a odległość będzie malała, system sam, automatycznie wyhamuje samochód. W sytuacji zagrożenia kolizją, system sam zahamuje pojazd, by jak najbardziej zminimalizować zderzenie. Kolejna rzecz to oświetlenie - system Dynamic Light Assist - kamera, kóra jest umieszczona na wstecznym lusterku i skierowana do przeodu pojazdu analizuje sytuację przed samochodem i rozpoznaje samochody jadące zarówno przed nami jak i z naprzeciwka. A to pozwala automatycznie wydłużać lub skracać snop światła tak, żeby nie oślepiać kierowców przed nami i jednocześnie jak najbardziej wydłużyć snop światła - przysłaniania jest tylko część reflektora. Kolejna rzecz to czujnik martwego punktu - jeżeli w martwym punkcie znajdzie się pojazd lub obiekt niewidoczny ani w lusterku wstecznym ani w lusterkach bocznych, system ostrzeże kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i piktogramu widocznego w lusterku bocznym. Jeżeli zachodzi niebezpieczeństwo zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania z parkingu lub zmiany pasa, samochód automatycznie hamuje. Następna ciekawostka, to system rozpoznawania znaków drogowych - informuje on kierowcę o mijanych znakach drogowych - wystarczy spojrzeć na ekran komputera pokładowego i wiadomo z jaką nalezy jechać prędkości i jakie inne zanki pojawiły się na drodze. System działa w dwóch wymiarach: kamera pozwala na rozpoznanie mijanych znaków, a system nawigacji jednocześnie przetwarzane dane dotyczące pojazdu. Następnie na ekranie komputera pokładowego wyświetlane są informacje o zasadach jazdy na danej drodze.
Z wyposażenia dbającego o bezpieczeństwo nowego VW wyposażono w system wykrywania zmęczenia kierowcy, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, wskaźnik ciśnienia w oponach, system poduszek powietrznych w połączeniu z zagłówkami, elektriniczny hamulec postojowy oraz hamulec wielokolizyjny.
Nawigacją można sterować głosowo, a system audio to najwyższa półka - duński system dżwiękowy Dynaudio - najwyższej klasy głośniki wykonane z polimerów na bazie krzemianu magnezu o niskim rezonansie wraz z cyfrowym 400-wattowym wzmacniaczem wielokanałowym.
Jest jeszcze wiele wiele innych, ciekawych i wygodnych systemów, kóre umila jazdę nowym VW.

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000