

Pierwsza generacja Scirocco zadebiutowała dokładnie przed czterdziestu laty podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Od tego czasu to coupé jako dynamiczny, stylowy i osiągalny cenowo samochód sportowy dostarcza radości kierowcom ceniącym sobie dynamiczną jazdę. Zaprezentowane w tym roku w Genewie nowe Scirocco zostało zmodyfikowane technicznie i stylistycznie. Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Są też nawet o 19 procent oszczędniejsze. Prawie wszystkie Scirocco są teraz seryjnie wyposażone w system Start-Stop z rekuperacją. Mimo zredukowanego zużycia paliwa, wszystkie silniki mają większą moc. Na przykład nowy Scirocco 2.0 TDI (110 kW/150 KM) jako najoszczędniejszy diesel zużywa tylko 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej, niż jego o 10 KM słabszy poprzednik.

Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 206 kW/280 KM, czyli o 11 kW/15 KM większą, niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu tylko 5,5 sekundy – o 0,3 sekundy mniej, niż w poprzedniej wersji.

Scirocco R posiada tradycyjnie charakterystyczne elementy wyposażenia. Od pozostałych wersji różni go przód i tył nadwozia z elementami nawiązującymi do sportów motorowych oraz nowe, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Cadiz (opcjonalnie 19-calowe). Trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi w stylu "R", chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy to kolejne zewnętrzne cechy Scirocco R. Wnętrze charakteryzuje się m.in. tapicerką Race z logo "R", aplikacjami dekoracyjnymi Carbon Race, aplikacjami z połyskiem Piano Black (m.in. panel radia, elementy multifunkcyjnej kierownicy sportowej obszytej skórą) i pedałami ze stali nierdzewnej.
źródło: Volkswagen