Nowy VW Scirocco

22 Sie 2014, 13:15

W polskich salonach rozpoczęto sprzedaż nowego Scirocco. Na rynku dostępna jest także wyjątkowo dynamiczna, najmocniejsza wersja – Scirocco R. Nowe coupé zostało udoskonalone zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, mimo zmniejszonego zużycia paliwa, rozwijają większą moc.

Nowy VW Scirocco

Pierwsza generacja Scirocco zadebiutowała dokładnie przed czterdziestu laty podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Od tego czasu to coupé jako dynamiczny, stylowy i osiągalny cenowo samochód sportowy dostarcza radości kierowcom ceniącym sobie dynamiczną jazdę. Zaprezentowane w tym roku w Genewie nowe Scirocco zostało zmodyfikowane technicznie i stylistycznie. Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Są też nawet o 19 procent oszczędniejsze. Prawie wszystkie Scirocco są teraz seryjnie wyposażone w system Start-Stop z rekuperacją. Mimo zredukowanego zużycia paliwa, wszystkie silniki mają większą moc. Na przykład nowy Scirocco 2.0 TDI (110 kW/150 KM) jako najoszczędniejszy diesel zużywa tylko 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej, niż jego o 10 KM słabszy poprzednik.

Nowy VW SciroccoDo charakterystycznych cech zewnętrznych Scirocco należy między innymi nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne. Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe fotele i sportową kierownicę obszytą skórą, nowe Scirocco różni się od poprzednika między innymi kolorami i tapicerką. Nowe rozwiązania techniczne to przystosowany specjalnie do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystent parkowania Park Assist i seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco.

Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 206 kW/280 KM, czyli o 11 kW/15 KM większą, niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu tylko 5,5 sekundy – o 0,3 sekundy mniej, niż w poprzedniej wersji.

Nowy VW Scirocco

Scirocco R posiada tradycyjnie charakterystyczne elementy wyposażenia. Od pozostałych wersji różni go przód i tył nadwozia z elementami nawiązującymi do sportów motorowych oraz nowe, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Cadiz (opcjonalnie 19-calowe). Trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi w stylu "R", chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy to kolejne zewnętrzne cechy Scirocco R. Wnętrze charakteryzuje się m.in. tapicerką Race z logo "R", aplikacjami dekoracyjnymi Carbon Race, aplikacjami z połyskiem Piano Black (m.in. panel radia, elementy multifunkcyjnej kierownicy sportowej obszytej skórą) i pedałami ze stali nierdzewnej.

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3824
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Starszy kierowca nie znaczy gorszy
    Czy wiek kierowcy pozwala określić jego zdolność do prowadzenia pojazdu? Z badań wynika, że dużo większe znaczenie ma stan zdrowia danej osoby. Bardzo ważne są regularne kontrolne wizyty u lekarza, ponieważ niektórzy ...
    Coupé – klasyka gatunku
    Kiedy myślimy o samochodzie sportowym, najczęściej do głowy przychodzi nam opływowe coupé. Ale nadwozie tego typu jest tak naprawdę starsze niż motoryzacja. Słowo coupé pochodzi z języka francuskiego, w dosłownym ...