O co chodzi?

15 Maj 2015, 11:54

Witam, kilka dni temu robiłem coroczny przegląd..
Auto nie przeszło przeglądu. Wykryto: bardzo słabe hamowanie całej lewej strony i słaby ręczny.
Do tego końcówka drążka do wymiany.

Pojechałem do jednego mechanika. Pogrzebał przy hamulcach, wymienił jakieś sworznie nie wiem dokładnie jak to się nazywa,
Zrobił ręczny i wymienił końcówkę wadliwego drązka....
Zbieżności nie ustawił bo powiedział, że nie potrafi dobrze nastawić zwojów czy cos takiego bez odpowiedniego sprzętu. Powiedział, żebym jechal zrobić zbieżność do innego warsztatu.
Oddał mi stare części.
Jadąc prosto kierownica jest skręcona na lewo.
Pojechałem na zbieżność w inne miejsce.
Tam się okazuje, że końcowka drązka do wymiany ...wtf przecież świeża wymiana.. :shock:, do tego wahacze i koleś powiedział, że nie warto robić teraz zbieżności bo nie a sensu.
Zdezerientowany pojechałem znów na przegląd okresowy...myślę co będzie to będzie chociaż te hamulce naprawione i ręczny....
Co śmieszne auto przeszło przegląd. Diagnosta zwrócił uwagę na nierówne hamowanie lewej strony względe prawej... :mrgreen: :mrgreen: ale o drązku nie wspomnial. Wtf? Teraz nie wiem kto kłamie ten co może chciał mnie naciągnać na świeżo wymieniony drązek czy ten 1 mechanik co wymieniał drązek a może go nie wymienił no ale skoro na stacji diagnostycznej na przeglądzie drązek niby ok?
Co teraz? 3 inny mechanik?bo musze ustwić zbieżność bo kierownica krzywo i nie chcę opon zatrzeć
piotr1234543
Początkujący
 
Posty: 67
Zdjęcia: 1
Miejscowość: sulechów

15 Maj 2015, 18:50

Jezeli zawiesznie jest ok/OBT zaliczone/to nie musisz zbiezności robić u mechanika.Mechanicy z reguły takich rzeczy nie robią/nie mają sprzetu-nie potrafią/Musisz znalezć sobie SKP gdzie robią zbiezności i geometrię pojazdów lub firmę która wykonuje tylko takie rzeczy...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Maj 2015, 14:07

Najpierw jedź do porządnej stacji obsługi pojazdów, aby sprawdzili całe zawieszenie a potem do porządnego mechanika - partacza, który po wymianie końcówki drążka zostawia kierownice skręconą powinno się wychłostać !!!
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Maj 2015, 19:28

Anjin napisał(a):Najpierw jedź do porządnej stacji obsługi pojazdów, aby sprawdzili całe zawieszenie a potem do porządnego mechanika

Nie ma takiej potrzeby - jak pojedzie zrobić zbieżność ( najlepiej tam, gdzie robią to komputerowo ) to ten, co będzie robił zbieżność powie co jest jeszcze do wymiany.
Anjin napisał(a):partacza, który po wymianie końcówki drążka zostawia kierownice skręconą powinno się wychłostać !!!

Nie obrażaj mechaników - NIGDY mechanikowi bez sprzętu do ustawiania zbieżności nie uda się zrobić tak, że kierownica będzie prosto - po wymianie drażka kierowniczego kierownica zawsze będzie skręcona w którąś stronę do czasu ustawienia zbieżności.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Maj 2015, 20:09

Jeżeli kierownica była prosto przed wymianą końcówki, to powinna też być prosto po wymianie - nie potrzeba tu żadnego wymyślnego sprzętu, wystarczy zwykła suwmiarka i wiedza, niestety nie każdy to ma mimo posiadania w warsztacie komputerów i czujników ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

17 Maj 2015, 11:33

Anjin-ja juz kiedyś miałem takiego ktory mierzył suwmiarką,liczył gwinty itp,itd.Mina jego była bezcenna kiedy zobaczył wyniki pomiaru wstępnego.Na suwmiarkę,na oko to mozesz sobie ustawiać zbieznośc co najwyzej w"guciu"... :!: Tak jak napisał MotoAl-sprzęt do pomiaru komputerowy,na cztery koła a wtedy z połozeniem kierownicy nie ma problemu... :!:
Tak przy okazji-mierząc suwmiarką,licząc gwinty jestes pewny ze wszystko będzie ok.tzn.kierownica poziomo... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX z pióropuszem. Kolejny nietypowy projekt
    Brytyjski oddział Lexusa zorganizował nietypowy konkurs. W ramach akcji Lexus Design your own Tattooed Car każdy mógł zaprojektować własną grafikę, która miała szansę trafić na nadwozie crossovera UX. Wygrał ...
    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...

17 Maj 2015, 11:38

Wiadomo, że suwmiarką nie ustawi się co do stopnia, ale jeżeli ktoś zostawia kierownice nie na wprost tylko skręconą, to oznacza że z jednej strony jest wkręcona końcówka np. na 2 cm, a z drogiej na 3,5 a to już klęska ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot