Poniżej napisałem objaśnienie grup i klas. Nie jest to moja własna praca, oprócz tego jest niekompletna, więc prosiłbym o uzupełnienie jej
![Smile :)]()
Samochody grupy N podzielone na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
Grupa N - Samochody użytkowe, nie można ich modyfikować, za wyjątkiem niektórych zmian dotyczących nadwozia i układu wydechowego.
klasa N1 do 1400 cm3
klasa N2 powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3
klasa N3 powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3
klasa N4 powyżej 2000 cm3
Samochody grupy A podzielone na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
Grupa A - Samochody, w których dopuszcza się szerokie modyfikacje silnika, zawieszenia i układu wydechowego.
klasa A5 do 1400 cm3
klasa A6 powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3
klasa A7 powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3
klasa S1600
klasa S2000
Grupa 2
klasa TD - Samochody z napędem na 2-koła wyposażone w turbodoładowany silnik Diesla o pojemności nominalnej do 2000 cm3 (grupa A i N)
Samochody grupy R podzielone na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
klasa R1A do 1400 cm3
klasa R1B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3
klasa R2B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3
klasa R2C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3
klasa R3C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3
klasa R3T do 1600 cm3
klasa R3D do 2000 cm3 (nominalna)
Samochody grupy HR podzielone na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
HR - Historic Rally, organizuje się osobne rajdy, w których dopuszcza się samochody produkowane przed ustalonym rocznikiem, ang. Historic Rally Championship (HRC), u nas jest to Rajd Pojazdów Zabytkowych
klasa HR 9 do 750 cm3
klasa HR 10 powyżej 750 cm3 i do 1300 cm3
klasa HR 11 powyżej 1300 cm3 i do 1600 cm3
klasa HR 12 powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3
klasa HR 13 powyżej 2000 cm3 (bez ograniczenia pojemności)
Samochody grupy „Open" - samochody zgodne z aktualną lub utraconą homologacją FIA lub ASN oraz zgodne z przepisami Załącznika J:
samochody GT
samochody Kit Car o pojemności silnika ponad 1600 cm3 - Samochody tej grupy można modyfikować tylko za pomocą tzw. Kit Car'a dostarczonego przez producenta marki.
samochody N4+ (max. średnica wewnętrzna wlotu powietrza do sprężarki wynosi 34 mm)
samochody klasy A-8 (powyżej 2000 cm3) w tym WRC
samochody CNG (samochody wyposażone w instalację gazową Compressed Natural Gas)
Część materiałów pochodzi z Motocaina.pl