Objawy po zaślepieniu zaworu EGR

08 Wrz 2011, 21:28

Witam. Kilka dni temu zaślepiłem EGR w astrze II w silniku 1.6 8V X16SZR. EGR był sprawny elektronicznie jednak silnik nie miał mocy jak się rozgrzał. Żadna kontrolka się nie świeciła. Po zaślepieniu nastąpiła wyraźna różnica. Silnik dużo żywszy i zupełnie inna jazda. Czasami jednak słyszę lekkie dzwonienie zaworów. Nie ma reguły kiedy występuje, czasem na trójce czasem na czwórce przy średnich obrotach (mniej więcej). Czasami nie słychać wcale. Zdarzyło się dwa razy, że zaświecił mi się check, ale zawsze przy około 110 km/h, ale zaraz po zwolnieniu do 80-90 lampka sama gasła. Czy mam się czegoś obawiać? myślałem o spalaniu stukowym, ale przecież od tego jest czujnik?
asterixG
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: pułtusk

08 Wrz 2011, 21:33

A dzwonia przy cieplym silniku tez? Czy tylko przy zimnym? EGR tutaj nie ma nic do tego. To tylko taki eko wynalazek, ktory czesc spalin do komory spalania ci wtlacza, zeby wyzsza norme emisji spalin zrobic.

Jak te zawory klekocza w miare zawsze przy podobnych obrotach, to moze masz rozrzad lekko przestawiony? Kiedy rozrzad byl wymieniany? Albo zaplon.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

08 Wrz 2011, 21:38

Raczej na rozgrzanym, ale czemu nie działo się to przed zaślepieniem? Rozrząd rok temu a zapłon to chyba ustala ecu na podstawie danych z czujników?
asterixG
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: pułtusk

08 Wrz 2011, 21:44

Lekko przestawiony rozarzad czy zaplon nie zawsze zmniejsza moc autka tak ze jest to widoczne, EGR puszczajacy za duzo spalin tak samo. Ale jak ci sie zbiegly te 2 rzeczy naraz to autko nagle nie mialo mocy, teraz jak juz spalin nie dostaje silnik i ma wiecej mocy, to slyszysz zle ustawiony rozrzad, czy zaplon, pewnosci nei mam co do tego, ale wg mnie jest to mozliwe. Kiedy rozrzad robiles? Jak ponad 60-80k km, czy wiecej jak 4 lata temu to i tak masz do zrobienia(wymiany).
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

08 Wrz 2011, 21:47

Rozrząd jakieś 27 tyś temu. Klin na wale ok.
asterixG
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: pułtusk

08 Wrz 2011, 21:54

hmm, to ch...a wie, na upartego mogl przeskoczyc. Z 2-giej strony mogles jezdzic te 27k km na lekko przestawionym, bo od poczatku jakis pajac zle ci go ustawil.

Jak sie check zapala, to bledy by bylo warto odczytac jakie wywala.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak prawidłowo siedzieć w samochodzie podczas jazdy?
    To, w jaki sposób siedzimy w samochodzie, ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Ważna jest przede wszystkim odpowiednia pozycja za kierownicą, ale w razie kolizji pasażerowie siedzący prawidłowo mają również ...

08 Wrz 2011, 22:10

Przed wymianą rozrządu auto też muliło,a przy ostatniej wymianie sam byłem i widziałem jak ustawiał na znaki.
asterixG
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: pułtusk