Ocena ogłoszeń Civic 8, alternatywy

03 Lut 2019, 12:11

Co do tych skrzyń to niby też a Astrach piszą że wadliwe, a ja już mam którąś z kolei Astrę J przebiegi różne, 100 tys, 190 tys, 240 tys a skrzynie jak działały poprawnie tak do tej pory działają i mają się dobrze, to że 1 na powiedzmy 100 skrzyń się zepsuła nie oznacza że są one wadliwe, a pytanie kto kiedykolwiek wymieniał olej w skrzyni? chyba nikt, więc po zakupie zmień olej w skrzyni i przedłużysz jej żywotność , a nie że ktoś gdzieś coś wyczytał i przekazuje temat dalej mimo że styczności nie miał żadnej, tak się tworzą plotki.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

03 Lut 2019, 12:26

Masz sporo racji bo tak na dobrą sprawę tak jak piszesz własnie wystarczy tylko zadbać i powinno być ok.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Lut 2019, 15:54

Panowie, co do bravy 2 to M32 występowała w egzemplarzach od 2007 do 2010 roku bodajże do września czy października. Później ładowano już inne skrzynie. Inną sprawą jest fakt, że podobno fabrycznie oleju było za mało. Należało wymieniać regularnie olej oraz dolewać trochę więcej jak piszę w zaleceniach, bo coś koło 2,5 litra jak nie lepiej.
Co do tematu, to czekam na sprawdzenie jednego autka po VINie, sprowadzone (dzięki temu lepsze wyposażenie) i na polskich tablicach od jakiegoś czasu.
Nie wiem, może macie też jakieś inne propozycje, trochę boli mnie to, że te bravki mają takie biedne wyposażenie i korbotronik z tyłu zazwyczaj. Coś, żebym mógł zamknąć się do tych 30k. W coś takiego warto się pchać? auto mam w moim mieście - chociaż nie bardzo ufam wynalazkom 1.0.. może się mylę.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
A może coś z budżetówki, jak rapid, citroen c-elysse ?
Tadzik008
Nowicjusz
 
Posty: 29
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam

04 Lut 2019, 19:46

Zdecydowanie za tani, ten silnik ma dobrą renomę na rynku. W tej kasie to tylko diesel 1.6 lub prosty benzynowy 1.6 105 - 125KM.
Z C - elysee nie miałem do czynienia, ale Skoda jest strasznie biedna i toporna. Gdybym dostał jako służbowe to ok, ale za własną kasę :no:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lut 2019, 21:04

Polski salon,pierwszy właściciel,serwisowany,śmieszny przebieg.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

04 Lut 2019, 21:13

W sumie nie patrzyłem na oferty dealerów, jak to jest może mi powiecie, warto patrzeć? gdzieś spotkałem się z opinią, że jeśli ktoś oddaje auto do dealera to jest ono dokładnie przetrzepane czy wszystko z nim w porządku.
Renówka ładna, ale biała skóra czyli najgorsze połączenie jakie może być dla mnie niestety :( Nie bardzo pasuje mi wnętrze w skórze
Tadzik008
Nowicjusz
 
Posty: 29
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

05 Lut 2019, 09:37

Tadzik008 napisał(a):że jeśli ktoś oddaje auto do dealera to jest ono dokładnie przetrzepane czy wszystko z nim w porządku.


nie jest to regułą, bywały różne historie, łącznie z korektami przebiegu i ukrytą przeszłością wypadkową.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

05 Lut 2019, 15:03

Tadzik008 napisał(a):W sumie nie patrzyłem na oferty dealerów, jak to jest może mi powiecie, warto patrzeć?

Jasne, że warto. Z tego wszystkiego, co jest na rynku, najpewniejsze są auta z polskich salonów (nielicząc tych z rodziny czy od dobrego znajomego).
Jeśli były serwisowane, to jest w miarę wiarygodna historia, można jeszcze sprawdzić ubezpieczalnie.

Natomiast to wszystko ciągnięte z zagranicy, to mam wrażenie jest jak jajko niespodzianka.
Gdy szukałem swojego ufola, większość samochodów była w ogóle krzywych! Nawet nie było sensu ich brać na sprawdzenie do warsztatu. Masakra.

A właśnie, żeby być pewnym, warto zabrać interesujące Ciebie autko do jakiegoś watszatu czy serwisu na przegląd przedzakupowy. Niektóre warsztaty robią to za free! ;)
Konradv15
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Lut 2019, 16:45

Tak jak pisze andrewb25,często można kupić od nich auto w fajnym stanie ale zdarzają się przypadki wpadki.
Czasami pisałem tutaj o przypadku Vectry C którą oglądaliśmy z kolegą na wiosnę,auto z małym przebiegiem za niemałe pieniądze sprzedawał salon Fiata,pojechaliśmy obejrzeć a na miejscu okazało się kompletnym niewypałem a najlepsze jest to że ogłoszenie jeszcze niedawno wisiało za te same pieniądze :mrgreen:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Lut 2019, 17:34

Co do bravo, jako że mam juz drugi egzemplarz to może coś doradze.
Samochód ma swoje wady i zalety (mowa o 1.4 t-jet 120 i 150KM)
+tani i trwały zawias jeszcze ze stilo
+całkiem dobre blachy, chociaż potrafi rdzewiec maska od spodu i tak samo klapa bagażnika ale mniej niż maska.
+piękne wnętrze na tle konkurencji (polecam pakiet sport, robi robote) i nawet aut o wiele młodszych, materiały są naprawde ok, może mało miękkiego plastiku ale nic się nie rysuje, nie ściera, nie trzeszczy, nie pęka samo, tapicerki też dobrej jakości i zadbane bravo z przebiegiem 200kkm powinno wyglądać w środku tak jakby mialo moze z 50kk (miałem takie z 60kkm, przesiadłem się do obecnego które ma juz 167kkm i rożnic brak) Jak wsiadłem do leona 2 to się załamałem tandetą i wykonczeniem drzwi przy szybie jak w Ikarusie :shock:
Z początku produkcji wadliwa "skóra" na kierownicy i gałce, przy przebiegu 100kkm potrafi już jej prawie nie być tak się ździera :lol: ale od któregoś miesiąca 2008r jest już ok.

-M32 ale tylko do września 2010r, grunt to zalać olej w ilości minimum 2,7l lub 2.9 na suchą skrzynie, wymiana łozysk to raczej koszt nie przekraczający 1500zł
-we wrzesniu 2010 wycofali 1.4 150 i zastąpili go multiair 140KM (troche ryzykowny wybór) w 1.4 120 zmienili skrzynie na fiatowską, dużo trwalsza lecz sam dwumas do niej to koszt ok 2k a do M32 700zł i niestety za sprawą nowej normy emisji spalin auto się gorzej zbiera od dołu niż ten z M32.
-do 2010 pękające kolektory wydechowe (można złapać poliftowy, który już nie pęka za ok 400zł)
-pękający korpus turbo
-psujące się aktywatory w klimie auto (zdjęcie deski + wymiana ok 1k+) także polecam manual, chłodzi tak samo.
-warkotliwy silnik lecz wyciszenie napewno nie gorsze niż w konkurentach typu focus, astra, golf, napewno dużo lepsze niz w civicu 8.

Ogólnie auto zdrowo rozsądkowe, patrząc na osiągi i elastyczność silnika przy porównaniu np z TSI czy THP, turbo robi robote i jazda jest duzo przyjemniejsza nawet wersja 120KM niż np focusem 2.0 czy civiciem 1.8 ale to tylko moje odczucia, wady są ale oszczędność na OC w przeciągu np 3 lat potrafi zwrócic np remont skrzyni.
Rafau95
Nowicjusz
 
Posty: 8