OCTAVIA 1 1.9TDi 90 czy 110 + koło dwumasowe pytanie

20 Paź 2013, 19:10

Czołem,

chcemy kupić Skode Octavię 1 ale ojciec się cyka samochodów z przebiegiem powyżej 150 000, bo szybko będzie trzeba wymienić dwumasę, a jest to spory koszt.
Nie mogę go przekonać do aut z przebiegiem 200k i podobnych.

Jak mu to wytłumaczyć?


Do tego mam pytanie jak z eksploatacją silnika 90 i 110 KM. Który lepszy, tańszy?
bios166
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 03 10 2012
Auto: Nie mam

20 Paź 2013, 21:51

To że samochód ma taki przebieg i te samochody będą miały większe oryginalne przebiegi nie da się ukryć. Generalnie najważniejszy jest stan techniczny który jak Ojciec boi się takich samochodów można sprawdzić w serwisie pod tym kątem i mieć większą pewność zakupu.
To że wymiana sprzęgła i dwumasy kiedyś przyjdzie jest nieuniknione, a wszystko to zależy w większości od stylu jazdy.

Generalnie jak się kupuje używanego diesla to trzeba być przygotowanym na wyższe koszty eksploatacji niż w przypadku benzyny, a jeżeli się o niego dba to odwdzięcza nam się niskim spalaniem :)

Jeżeli dużo jeździcie (myślę że powyżej 15tyś./rok) na dłuższych odcinkach to warto poszukać takiego silnika, ale proponuję wersję trochę mocniejszą od 90KM.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Paź 2013, 07:31

My jeździmy max 6/7 tysięcy km rocznie.

Mamy jeszcze ofertę Octavii z silnikiem 1.9 SDI 68KM, co o nim myślisz? Samochód w wersji classic, czyli bez żadnej elektroniki. Problem w tym, że facet chce aż 14 000 i zastanawiam się czy to nie za dużo. Jest to auto z przebiegiem około 100k, jest to pewny przebieg.
bios166
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 03 10 2012
Auto: Nie mam

21 Paź 2013, 09:04

bios166 napisał(a):My jeździmy max 6/7 tysięcy km rocznie.

To ja bym się nie pchał w diesla.

bios166 napisał(a):Mamy jeszcze ofertę Octavii z silnikiem 1.9 SDI 68KM, co o nim myślisz?

Będzie pewnie najtańszy w eksploatacji ze wszystkich wymienionych diesli, ale dla mnie to nie jedzie :(

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Sty 2014, 15:04

Nie kupuj Octavii z Niemiec i Holandii z silnikiem diesla. Te samochody tam prują non-stop tylko kierowców zmieniając. Ogólnie nawet 90-tka jest wystarczająca, jeżeli będzie robił w większości trasy to możesz śmiało brać. Jeżeli kupujesz VW-wskiego diesla przed 2003r, to mogę ci spokojnie powiedzieć z mojego doświadczenia z warsztatu, że te silniki przejadą ponad 500.000km, ale nie znajdziesz już używanego poniżej 200.000km, a jak znajdziesz to będzie miał on dość wysoką cene. Jednak z nim też radziłbym się udać na stacje diagnostyczną, lubią kręcić ;/
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam

05 Sty 2014, 19:19

Nie wiem, dlaczego chcesz silnik Diesla - jeżeli myślisz o tym, że mniej spala i koszty paliwa będą mniejsze niż benzyny, to pomyśl o tym, ile zaoszczędzisz... oprócz tego pomyśl,że zaoszczędzone pieniądze na ON wydasz na dość kosztowne naprawy, jeżeli ci tych oszczędności starczy...- sama dwumasa to dość spory koszt. Do tego wchodzą ewentualnie wtryski, pompa wtryskowa. Oczywiście nikoniecznie musi się to zepsuć ( tak samo jak w silnikach benzynowych ) ale jest taka możliwość, tym bardziej, jak myśłisz o autach z takim przebiegiem. No i diesle mają jeszcze filtr DPF, w którego nie radzę się pchac robiąc takie przebiegi. Chyba, że 90% tych przebiegów to trasa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2014, 10:17

Dla kolegi bios166najlepszym rozwiązaniem będzie silnik 1,6 101KM są to oszczędne jednostki a nawet na upartego (idąc w oszczędności) najlepsze do zagazowania . :)
ROBAL26
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: SKODA OCTAVIA KOMBI 4X4
Silnik: 1,9TDI 185KM 371Nm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001