Odpalanie samochodu po krótkim postoju trwa trochę dłużej

18 Kwi 2021, 09:24

Proszę o wyjaśnienie takiej zależności. Czy coś jest nie tak z autem ? Jest tak odkąd kupiłem ale się zacząłem ostatnio na tym zastanawiać.

Rano po całej nocy , nieważne czy było -10 czy jest na plusie tak jak teraz auto pali od strzała. Ale sytuacja zmienia się jak jest odpalane niedługo po tym jak jest zgaszone , np do max 2h. Odpala też wtedy dobrze ale zauważalnie dłużej. Powiedzmy im mniej czasu minie od zgaszenia to dłużej potem się odpala. Nie jest to tak jak mówię niewiadomo ile, ale bez problemu da się zauważyć że odbywa się to dłużej. Po odpaleniu chodzi normalnie i równo . Coś jest nie tak ? Czy tylko niepotrzebnie się przejmuję?

Inną sprawą o jaką chciałem zapytać , także związaną z odpalaniem jest zużycie poduszek silnika.

Tata narzeczonej gdy raz patrzył mi pod auto na kanale stwierdził że mam do wymiany coś takiego jak simerblock . Czy to chodzi o poduszkę silnika ? To wyglądało jakby na coś okrągłego była nałożona guma i była ona popękana , sparciała.

Mam tak że na ciepłym silniku czuć trochu szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu też delikatnie , wydobywa się to spod maski. Drga też na luzie drzwignia zmiany biegów więc według tego co można wyczytać o poduszkach silnika by się zgadzało
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1049
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Kwi 2021, 11:27

Z poduszka silnika to duże prawdopodobieństwo, warto się temu przyjrzeć, najlepiej wziąć jakąś łapkę i sprawdzać czy nie ma luzy dużego na poduszce.
Co do odpalania, auto jest też już wiekowe, ma trochę najezdzane napewno i funkcjonowanie niektórych rzeczy może być już trochę opoznione, mogą być już świece "zmęczone" i to też wpłynie na pracę silnika tym bardziej że piszesz o drżeniu silnika. Jeżeli ich nie wymieniałeś to warto tam zajrzeć ew odrazu wymienić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16709
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Kwi 2021, 12:15

Oprócz wymiany świec, warto sprawdzić w jakim stanie jest filtr powietrza.
Mogą to być też kable od świec albo cewka - nie wiemy o jakie auto chodzi.
Równie dobrze może to być oznaka zabrudzającego się silniczka krokowego czy przepustnicy. Może to być też czujnik temp. płynu chłodzącego. Może to też być np. któryś z wtryskiwaczy. Tak na oko ciężko zdiagnozować, bo powodów drżenia silnika może być całe mnóstwo.
Pomogłoby oczywiście podłączenie się pod kompa i sprawdzenie parametrów pracy silnika. Ale do tego potrzebny jest dobry diagnosta, który przejedzie się autem z podłączonym komputerem i który umie przede wszystkim odczytywać parametry pracy silnika i wyciągać z tego wnioski.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2021, 14:18

Dziękuję za pomoc . Mam jeszcze kilka pytań ale to zadam w innym temacie
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1049
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001