Ogumienie - samochód z napędem na tył

20 Cze 2009, 17:50

Witam,
Pisze do was z takim zapytaniem... mam 4 oponki, dwie o rozmiarze 225/55/16 i dwie 225/60/16. Samochód ma napęd na tył. I teraz moje pytanie które włożyć oponki na tylnią oś a jakie na przednią? różnica w wysokości jest 22,5 milimetrów. Dodam że fabryczny rozmiar to 225/60/16.
Ostatnio edytowany przez seblan 22 Cze 2009, 21:39, edytowano w sumie 2 razy
seblan
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Pomorze

21 Cze 2009, 13:33

Ogólnie nie powinno się tak robić jeśli seryjnie auto nie ma takiej specyfiki, ale jak już musisz to niższe z przodu.
metodoz
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: śląsk

22 Cze 2009, 09:46

Taka jazda może być niebezpieczna, ale jak już zakładać to tak jak kolega wyżej napisał.

Pozdro
NISMO FAN
dominik26
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Miejscowość: Łowicz \ Łódzkie

22 Cze 2009, 20:38

dominik26 napisał(a):Taka jazda może być niebezpieczna, ale jak już zakładać to tak jak kolega wyżej napisał.

Pozdro
Tak to prawda,zmienia się aerodynamika samochodu,większe szumy opływającego powietrza,samochód więcej pali i traci stabilność ,nie polecam!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Cze 2009, 16:34

Wszystkie koła powinny mieć tą samą średnicę. Zdecydowanie nie polecam takich "przeróbek". 8)
max-ell
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa

23 Cze 2009, 16:41

Tzn sportowe b.mocne samochody są wyposażane w opony o różnej szerokości (tył szersze przod węższe) ale tak dobrane,że wysokość boku opony ich jest taka sama,To jest b.ważne!Wtedy nie traci samochod na komforcie,stabilności a opony szersze tylne zapewniają lepszą przyczepność(napęd na tył)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku
    Toyota, Lexus i Honda biorą udział w pilotażowym programie w Japonii, którego zadaniem jest automatyczne wezwanie pomocy, kiedy dochodzi do wypadku. Nowością w stosunku do tego rodzaju systemów działających w różnych częściach ...

23 Cze 2009, 16:46

PhantomASA1 napisał(a):Tzn sportowe b.mocne samochody są wyposażane w opony o różnej szerokości (tył szersze przod węższe) ale tak dobrane,że wysokość boku opony ich jest taka sama,To jest b.ważne!Wtedy nie traci samochod na komforcie,stabilności a opony szersze tylne zapewniają lepszą przyczepność(napęd na tył)

Kolega chyba pomylił profil opony ze średnicą koła :) profil może sobie być różny, średnica powinna być zachowana, ale wiadomym jest, że przy ekstremalnej jeździe zdecydowanie lepszy jest niższy profil 8)
max-ell
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa

23 Cze 2009, 17:20

Niczego nie pomyliłem! :wink:tylko pomylilem wyrażenie bok opony z ogolną wysokością koła,która musi byc jednakowa ,tak zgadzam się ,profil opony nie może być jednakowy ale wysokość kół, tak! :wink: Napisałem bok opony a nie profil gdyż nie każdy wie co to jest profil.

[ Dodano: Wto Cze 23, 2009 18:32 ]
Nieee to nie jest tak!!! By zachować jednakową ogólną wysokość kół przy rożnych szerokościach opon ale takich samych osadzeniach ich w calach należy odpowiednio dobrać stosunek profili do ich szerokości.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Cze 2009, 19:04

Oznaczenie 55 i 60 to nie milimetry!Jest to wysokość profilu opony,wyrażona w procentach i oznacza stosunek boku opony do jej szerokości.Przy rozmiarze 55 oznacza to,że wysokość opony stanowi 55% jej szerokości.
Tak więc profol opony 225/55 wynosi 123,75mm,a 225/60 wynosi 135mm.Róznica wynosi więc 11,25 mm(1,125 cm).
A z kolei znając szerokość i profil opony można obliczyć średnicę zewnętrzną opony.
Dla opony 225/55/R16 średnica ta wynosi 653,9mm,a dla opony 225/60R16 wynosi 676,4mm.
Tak więc,jeżeli zalecany rozmiar to 676,4 mm,to różnica będzie wynosiła 22,5 mm,czyli nieco ponad 2 cm.Dopuszczalna różnica wynosi max 2%,czyli 1,3 mm (z profilu 60,więc z liczby 676,4).Tak więc jak pisali koledzy nie można założyć opon o takiej różnicy profilu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Cze 2009, 22:36

MotoAlbercik napisał(a):Oznaczenie 55 i 60 to nie milimetry!Jest to wysokość profilu opony,wyrażona w procentach i oznacza stosunek boku opony do jej szerokości.Przy rozmiarze 55 oznacza to,że wysokość opony stanowi 55% jej szerokości.
Tak więc profol opony 225/55 wynosi 123,75mm,a 225/60 wynosi 135mm.Róznica wynosi więc 11,25 mm(1,125 cm).
A z kolei znając szerokość i profil opony można obliczyć średnicę zewnętrzną opony.
Dla opony 225/55/R16 średnica ta wynosi 653,9mm,a dla opony 225/60R16 wynosi 676,4mm.
Tak więc,jeżeli zalecany rozmiar to 676,4 mm,to różnica będzie wynosiła 22,5 mm,czyli nieco ponad 2 cm.Dopuszczalna różnica wynosi max 2%,czyli 1,3 mm (z profilu 60,więc z liczby 676,4).Tak więc jak pisali koledzy nie można założyć opon o takiej różnicy profilu.

Ja to wszystko wiem. Tzn jak się liczy profil czym on jest stosunkiem czego do czego itp itd. Napsiałem że różnica to 22,5 mm więc nie musiałeś liczyć bo już to policzyłem. Natomiast dziękuje wam za rade że według was, nie mozna montować ( tzn. nie zaleca się), bo oto mi chodziło. Temat uważam za zamknięty.
seblan
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Pomorze

21 Paź 2009, 17:47

Witam, mam podobne pytanko więc nawiąże do tego tematu. W związku z tym że nadchodzi zima chcę kupić nowe oponki zimowe, moje auto jeździ na oponach 205/65/15. Czy zaszkodze jakoś sobie jeśli założe opony o rozmiarze 195/65/15 ??
Pytam bo znajomy chce mi sprzedać takie w dobrej cenie i nie wiem czy się skusić.
em
em669
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 15
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Pułtusk