REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Tak to prawda,zmienia się aerodynamika samochodu,większe szumy opływającego powietrza,samochód więcej pali i traci stabilność ,nie polecam!dominik26 napisał(a):Taka jazda może być niebezpieczna, ale jak już zakładać to tak jak kolega wyżej napisał.
Pozdro
PhantomASA1 napisał(a):Tzn sportowe b.mocne samochody są wyposażane w opony o różnej szerokości (tył szersze przod węższe) ale tak dobrane,że wysokość boku opony ich jest taka sama,To jest b.ważne!Wtedy nie traci samochod na komforcie,stabilności a opony szersze tylne zapewniają lepszą przyczepność(napęd na tył)
MotoAlbercik napisał(a):Oznaczenie 55 i 60 to nie milimetry!Jest to wysokość profilu opony,wyrażona w procentach i oznacza stosunek boku opony do jej szerokości.Przy rozmiarze 55 oznacza to,że wysokość opony stanowi 55% jej szerokości.
Tak więc profol opony 225/55 wynosi 123,75mm,a 225/60 wynosi 135mm.Róznica wynosi więc 11,25 mm(1,125 cm).
A z kolei znając szerokość i profil opony można obliczyć średnicę zewnętrzną opony.
Dla opony 225/55/R16 średnica ta wynosi 653,9mm,a dla opony 225/60R16 wynosi 676,4mm.
Tak więc,jeżeli zalecany rozmiar to 676,4 mm,to różnica będzie wynosiła 22,5 mm,czyli nieco ponad 2 cm.Dopuszczalna różnica wynosi max 2%,czyli 1,3 mm (z profilu 60,więc z liczby 676,4).Tak więc jak pisali koledzy nie można założyć opon o takiej różnicy profilu.