Oldsmobile Cutlass drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Oldsmobile w latach 1968-1972. Był to popularny model, który wyróżniał się nie tylko wyglądem, ale również komfortem jazdy i osiągami.
Trochę historii
W 1968 roku Oldsmobile wprowadził na rynek drugą generację modelu Cutlass. Samochód był dostępny w kilku wersjach nadwoziowych, w tym sedan, coupe i kombi. W tym samym roku wprowadzono również wersję sportową o nazwie Cutlass 442, która była wyposażona w mocny silnik V8 i sportowe zawieszenie. W 1969 roku Oldsmobile wprowadził kolejne ulepszenia w modelu Cutlass. Samochód otrzymał nowy grill, zmienioną atrapę chłodnicy i nowe lampy przednie. W 1970 roku Cutlass został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który objął m.in. zmiany w przedniej części samochodu i nowe klosze lamp.
W 1971 roku Oldsmobile wprowadził ostatnią wersję modelu Cutlass drugiej generacji. Samochód był dostępny nadal w kilku wersjach nadwoziowych i tu się nic nie zmieniło. Gruntowne zmiany zostały wdrożone w wersji sportowej 442 która została zastąpiona modelem Cutlass SX, wyposażonym również w mocny silnik V8.
Dane techniczne
Oldsmobile Cutlass drugiej generacji był napędzany przez silniki R6 i V8 o różnych pojemnościach i mocach. Najmocniejsza wersja o której warto wspomnieć to Cutlass 442 była ona wyposażona w silnik V8 o pojemności 7,5 litra, który generował moc 365 KM. Samochód był dostępny z trzy- lub czterobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Ciekawostki
Wersja sportowa Oldsmobile Cutlass 442 była jednym z najbardziej pożądanych samochodów w latach 60. i 70. XX wieku.
W 1972 roku produkcja Oldsmobile Cutlass drugiej generacji została zakończona, a na rynku pojawiła się nowa, trzecia generacja modelu.
Oldsmobile Cutlass drugiej generacji był popularny wśród kierowców, którzy szukali komfortowego, dynamicznego i wygodnego samochodu do codziennej jazdy.
W 1969 roku Oldsmobile Cutlass został wybrany "Samochodem Roku" magazynu Motor Trend.
Podsumowując, Oldsmobile Cutlass drugiej generacji to popularny samochód klasy średniej, który wyróżniał się swoim wyglądem, zapewniał komfort podróżowania i dobre osiągi. Dziś już ciężko o taki samochód ale jest to ceniony zabytek, który wciąż zachwyca swoim klasycznym wyglądem i wyjątkowym charakterem.
Czy serwisowanie w ASO się opłaca? Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
Opel Astra Sports Tourer - nagroda Auto der Vernunft 2012 Czytelnicy czołowego magazynu konsumenckiego w Niemczech "Guter Rat" oraz "SUPERillu" wybrali trzy modele samochodów, które stanowią najbardziej rozsądny wybór spośród bardzo szerokiej oferty produktowej ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.