Oldsmobile Cutlass drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Oldsmobile w latach 1968-1972. Był to popularny model, który wyróżniał się nie tylko wyglądem, ale również komfortem jazdy i osiągami.
Trochę historii
W 1968 roku Oldsmobile wprowadził na rynek drugą generację modelu Cutlass. Samochód był dostępny w kilku wersjach nadwoziowych, w tym sedan, coupe i kombi. W tym samym roku wprowadzono również wersję sportową o nazwie Cutlass 442, która była wyposażona w mocny silnik V8 i sportowe zawieszenie. W 1969 roku Oldsmobile wprowadził kolejne ulepszenia w modelu Cutlass. Samochód otrzymał nowy grill, zmienioną atrapę chłodnicy i nowe lampy przednie. W 1970 roku Cutlass został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który objął m.in. zmiany w przedniej części samochodu i nowe klosze lamp.
W 1971 roku Oldsmobile wprowadził ostatnią wersję modelu Cutlass drugiej generacji. Samochód był dostępny nadal w kilku wersjach nadwoziowych i tu się nic nie zmieniło. Gruntowne zmiany zostały wdrożone w wersji sportowej 442 która została zastąpiona modelem Cutlass SX, wyposażonym również w mocny silnik V8.
Dane techniczne
Oldsmobile Cutlass drugiej generacji był napędzany przez silniki R6 i V8 o różnych pojemnościach i mocach. Najmocniejsza wersja o której warto wspomnieć to Cutlass 442 była ona wyposażona w silnik V8 o pojemności 7,5 litra, który generował moc 365 KM. Samochód był dostępny z trzy- lub czterobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Ciekawostki
Wersja sportowa Oldsmobile Cutlass 442 była jednym z najbardziej pożądanych samochodów w latach 60. i 70. XX wieku.
W 1972 roku produkcja Oldsmobile Cutlass drugiej generacji została zakończona, a na rynku pojawiła się nowa, trzecia generacja modelu.
Oldsmobile Cutlass drugiej generacji był popularny wśród kierowców, którzy szukali komfortowego, dynamicznego i wygodnego samochodu do codziennej jazdy.
W 1969 roku Oldsmobile Cutlass został wybrany "Samochodem Roku" magazynu Motor Trend.
Podsumowując, Oldsmobile Cutlass drugiej generacji to popularny samochód klasy średniej, który wyróżniał się swoim wyglądem, zapewniał komfort podróżowania i dobre osiągi. Dziś już ciężko o taki samochód ale jest to ceniony zabytek, który wciąż zachwyca swoim klasycznym wyglądem i wyjątkowym charakterem.
Transport ładunków sypkich Do przewozu sypkich i suchych produktów luzem niezbędny jest odpowiedni sprzęt oraz wykwalifikowana kadra. Ważne jest także wieloletnie doświadczenie pozwalające odpowiednio transport przygotować oraz przewidzieć prawdopodobne ...
Jazda z przyczepą - o czym trzeba pamiętać? Wakacje to dla wielu osób okres podróży, inni na czas urlopu planują remont czy przeprowadzkę. Często przydatna w takich sytuacjach może okazać się przyczepa. Prowadzenie auta z przyczepą to jednak często niełatwe ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.