Olej cieknący do świec SEAT IBIZA FL 2001 - 1,4 16V

28 Sie 2018, 19:56

Dzień dobry,

Mam problem z silnikiem w mojej ibizie. Od już dłuższego czasu był problem ze skaczącymi obrotami, nierówną pracą silnika itd. Ale ostatnio miałem wymieniane kable wysokiego napięcia, cewkę oraz świece. Mechanik mi wówczas wspomniał, że występuje wyciek oleju do świec a przyczyną jest uszczelka pokrywy zaworów. Czy zgadzacie się z tym przypuszczeniem? Jeżeli tak to kolejną sprawą jest to, że podobno w tym akurat silniku wymiana takiej uszczelki nie należy do łatwych. Dodam, że po kilku tygodniach od wymiany powyższych częsci olej już się pojawił w świecy. W sumie to zaglądnałem do jednej i był więc podejrzewam ze jest we wszystkich. Szkoda mi tych świec bo niedawno je wymieniłem. Czy pomoże ktoś i odpowie na moje pytania?
mizerny033
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Sie 2018, 21:06

Witam.Ja mam podobny silnik, tyle że w Polo.Mechanik ma rację.Puszcza uszczelnienie pokrywy zaworów.Nie ma tam uszczelki tylko warstwa silikonu i prawdopodobnie wraz z upływem czasu ona się starzeje i puszcza olej do świec.Uszczelnienie tego dekla nie jest takie proste a to dlatego,że trzyma on oba wałki rozrządu(głowica 16V).Tu masz link możesz zobaczyć jak to mniej więcej wygląda https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php .Jeślipo naprawie nadal puszcza Ci olej to prawdopodobnie ktoś to sknocił.Ja w swoim uszczelniałem to masą DIRKO jakiś rok temu i marazie jest ok.Pozdrawiam.
Szary80
Nowicjusz
 
Posty: 4

28 Sie 2018, 21:16

Szary80 napisał(a):Nie ma tam uszczelki tylko warstwa silikonu i prawdopodobnie wraz z upływem czasu ona się starzeje i puszcza olej do świec.
jaki silikon przecież tam normalna uszczelka ma być zastosowana
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sie 2018, 21:24

Możesz mi podać numer tej uszczelki? Kiedy u siebie zdejmowałem tą pokrywę(silnik 1.4 kod AUA) to była tam resztka starej masy uszczelniającej.
W takim razie po co w ETCE ta masa uszczelniająca https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php ?
Szary80
Nowicjusz
 
Posty: 4

28 Sie 2018, 21:53

No fakt jeżeli chodzi o AUA to nie widzę uszczelek, pierwszy raz sie spotykam zeby dekiel szedł fabrycznie na klej. Zwracam honor
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sie 2018, 22:28

Kao napisał(a): pierwszy raz sie spotykam zeby dekiel szedł fabrycznie na klej
Wieśwagenonewe motory mogą zaskoczyć .
Kao napisał(a): pierwszy raz sie spotykam zeby dekiel szedł fabrycznie na klej
Zaskoczyć ale Ty stary wyjadać nie wiesz o tym :shock:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 super production
    To jedyny egzemplarz Renault 5, który w pełni zasługuje na nazwę "super production". Opracowano go w 1987 roku do startu w wyścigach. Jest napędzany 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 370 koni. W latach ...
    Uważaj co kupujesz - handel dokumentami do wraków aut.
    Przykre i zaskakujące jest to, że nawet niemiecki sprzedawca wie na czym zależy złodziejom którzy kupują taki wrak. Na pierwszym miejscu zdjęcie dokumentów do auta ..... bo tylko one przedstawiają jakąś wartość.

28 Sie 2018, 22:34

A tam stary, wiesz ja mechanikę tak opcjonalnie dla zabicia monotonii w lakiernictwie, no ale serio nie trafiłem na dekiel na FABRYCZNY klej bo na szylikon zdarzało sie bardzo często w PL.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sie 2018, 22:47

Kao napisał(a):pierwszy raz sie spotykam zeby dekiel szedł fabrycznie na klej. Zwracam honor

Ja tam się nie obrażam,bardziej mnie wkurza to,że wałki siedzą w tej pokrywie i nie da się tego uszczelnić bez rozpinania rozrządu.
Szary80
Nowicjusz
 
Posty: 4

29 Sie 2018, 07:16

Czyli jaki uszczelniacz najlepiej zastosować?
jakiego rzędu jest to koszt u mechanika +-?
Czy rozpinając rozrząd będzie się nadawał do ponownego złożenia?
mizerny033
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Sie 2018, 15:43

Pewnie i tak zlecisz to mechanikowi ,więc on zaproponuje Ci odpowiedni uszczelniacz.Ja u siebie skleiłem pokrywę na masę Dirko firmy Elring coś takiego https://motofocus.pl/technika/7574/spec ... lnikow-vag i jak narazie trzyma prawie rok.
Szary80
Nowicjusz
 
Posty: 4