03 Lut 2023, 12:53
Zgadzam się absolutnie z tym,że do słabych silników w doskonałym stanie powinno się stosować oleje takie jakie zaleca producent,jeśli jednak do silników kilkusetkonnych zaleca taki sam indeks lepkościowy,to coś jest nie halo.Jedno pewne,nawet na oleju 5w30 mocne silniki BMW są w stanie wytrzymać do okresu końca gwarancji,nawet przy interwale wym co 30 tyś km,czyli taki okres jaki interesuje producenta ,biorąc pod uwagę to,że przy przebiegu 8000 km oleje srednio tracą ok.20% ze swej lepkości a z czasem cyklicznie coraz bardziej,lub przeciwnie,indeks lepkościowy wzrasta tylko w temp.roboczych silnika,,jeśli oczywiście paliwo oleju nie rozrzedza,tyczy to silników diesla,wiadomo,sadza to zagęszczacz.Tutaj jest temat silników benzynowych,dlatego diesli nie tykam,silniki benzynowe a diesle,to zupełnie inne bajki.Silniki zasilane lpg też zostawmy w spokoju,to też inna baśń,do nich należy podchodzić jeszcze inaczej,podobnie z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benz,z nimi też inaczej.OK,Skoda,tzn VW zaleca do silników RS 0w20,to byłoby w porządku,gdyż nawet olej 10W60 w silniku benzynowym ,gdy przegnie się pałkę interwałową wymian ,w końcu w silniku benzynowym może opaść do 0w10:) VW zaleca 0w20,0w20 tak?! To ja bym się zapytał tych Mecenasów z VW-gena,czy BMW,jeśli dajecie gwarancję na auto zalecająć olej 0w20 i zalecacie wymianę co 30 tyś km ,to czy ten olej przy usuwaniu z silnika będzie miał dalej Matoły Ow20?! No i taki Herr jeden z drugim zatka się własnym językiem.Jeśli chcecie stosować oleje 0w20 ,proszę bardzo,ale przy 3-5000 km olej out z silnika,no i wybierajcie zaawansowanych technologicznie zawodników. KAO wlał olej 5w50,coś trochę ponad 100 zł za 4 l,przy wymianie oleju będzie miał taką poduszkę bezpieczeństwa lepkościowego,jaką daje swieży olej 5w30:)Napinacz rozrządu bedzie miał lżej,łańcuch oraz układ zaworowy,jesli oczywiście 6000 km i olej out.Jest taka złota zasada,możesz dobrać olej do stylu jazdy,ale nigdy nie dobierzesz stylu jazdy do oleju,który wymieniasz co 30 tyś km,już przy przebiegu 150 tyś km silnik moze być kaput,wymieniany olej wedle swojego indeksu lepkościowego gwarantuje to,że przy takim przebiegu silnik dopiero będzie ledwo dotarty.Reasumując,wlewaj do RSa 0w20,ale raczej gdy będziesz cisnął po autostradzie w upalne dni,nie ciśnij zbyt mocno,mozesz zerwać film olejowy gdy już olej będzie miał nalatane,,zimą bądż spokojny,latem w zadnym wypadku,olej KAO nadaje się i na taką i na taką porę,moze cisnąć ,silnika nie przytrze,nie ma takiej opcji.Nie byłem jeszcze na forum użytk.posiadających mocne silniki,i b.mocne,jestem ciekaw co oni sądzą,muszę zaglądnąć na fora użytk.mocnych BMW,jestem pewien,że wyjadacze radzą raczej oleje takie,jaki zastosował KAO,nie widzę innej opcji.