Olej do nowej Octavii RS - Comma ?

30 Sty 2023, 01:50

Cześć,
Mam pytanie do osób obeznanych w tematyce olejowej, czy kojarzycie markę Comma? Mam nową Octavie RS i zbliża mi się pierwsza wymiana, ASO chce lać Olej oryginalny w którym ponoć jest Shell, a z nim mam kiepskie doświadczenia w poprzednim samochodzie. Znajomy mechanik, który posiada autoryzację, że może wymieniać olej w ramach wymaganych serwisów 30/60/90k km itd., bez obaw utraty gwarancji producenta i ze elektronicznym wpisem w książkę, wspomniał mi właśnie, że on do wszystkich samochodów leje oleje Comma, twierdzi, że pracował wiele lat w VW w Anglii i że tam to jest numer 1. Mam lekkie obawy bo do tej pory spotkałem się z tym olejem chyba tylko raz w lokalnym sklepie motoryzacyjnym, ale trochę poczytałem i wychodzi na to, że mają całkiem sporą ofertę.

Do mojej skody musze lać 0w20, a mechanik wytypował :
[ reklama ]

PS. nawet fajną i prostą wyszukiwarkę olejową mają
[ reklama ]

Czy ktoś zna? Korzystał? Może coś powiedzieć?

Z góry dzięki
Aivacto
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik 30 Sty 2023, 10:48, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Reklama
Aivatco
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Sty 2023, 10:47

Comma to mało znany, ale bardzo dobry olej. Na pewno lepszy od Shell.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2023, 13:03

Po jakim względem lepszy? Shell robi oleje OEM dla VW między innymi, a normy VW są jednymi z najbardziej rygorystycznych, zapewniając wysoką jakość. Comma to średniak pokroju Bizol, Gulf czy innej mniej znanej marki.
Poza tym trzeba pamiętać, że większość mechaników nie zna się na olejach, kierując się mitami pokroju: złej jakości Castrola, choć to 1 z najlepszych olejów.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

30 Sty 2023, 13:54

Faktycznie dodałem linki a nie powinienem, nie mam żadnego interesu w reklamowaniu tej firmy :(

Dopiszę o jaki olej chodziło, aby było łatwiej się odnieść
Do mojej skody musze lać 0w20, a mechanik wytypował
Eco-LLP 0W-20

Obiecuję poprawę na przyszłość :)

Dzięki
Aivatco
Nowicjusz
 
Posty: 3

31 Sty 2023, 00:35

VW Longlife IV FE 0w20 jest względnie tani i bardzo dobry.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

31 Sty 2023, 19:03

Czy Comma oferuje lepsze oleje od SHELL-A? Wiadomo,trzeba by porównać oleje konkretne z tej samej połki lepkościowej,jakościowej oraz o konkretnym przeznaczeniu do konkretnego silnika,może zaskoczę,wedle analizy labolatoryjnej,oleje zastosowane po kolei w tym samym silniku,przy takim samym przebiegu,oraz eksploatacji ,po takim samym przebiegu,najlepiej wypadł ELF EVOLUTION ,najbardziej odporny olej na degradację,czyli utratę czyli zmianę lepkości na in minus lepkości,konkurentów miał zdecydowanie droższych,comma nie był,SHELL nie pamiętam,ale praktycznie oleje z najwyższej półki topowych producentów,sam gość przeprowadzający analizę był tym faktem zaskoczony,oleje miały przebieg 8000 km,gdyż to jest górna granica,przy tym przebiegu oleje zachowują własnoŚCI bezpieczne dla silnika,potem już zaczyna się jazda w dół,co ciekawe olej 0W20 topowego producenta już po przebiegu 3000 km nadawał się do wylania,no ale mnie to nie dziwi,oW20 nie wlałbym nawet do frytkownicy,nie mówiąc o jakimkolwiek silniku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zasada pokonywania zakrętów
    Zasada pokonywania zakrętów mówi, że w zakręt można wjechać z każdą prędkością, ale nie z każdą wyjechać z niego bezpiecznie. Pokonywanie zakrętów stanowi wyzwanie dla początkujących, ale i doświadczonych ...

01 Lut 2023, 09:46

PhantomASA1 napisał(a):Czy Comma oferuje lepsze oleje od SHELL-A?

Podobno, zaznaczam - podobno, jest lepszy od Shell-a. Sam osobiście nie stosowałem. Ale było nie było, słyszałem już opinie, że Shell się popsuł i podobno nie jest już to samo co kiedyś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2023, 19:14

Ależ oczywiście,tak może być,nigdy nie stosowałem osobiscie Shella,Commy też,obecnie czeka mnie wymiana oleju pod koniec lutego,zalany Specol Gold 0w40 spisuje się rewelacyjnie,ale postanowiłem wypróbować pierwszy raz w życiu 100% syntetyk PAO ESTER,czyli Meguin Megol Superleichtlauf 5w40,to to samo jak Liqui Moly z tym,ze połowę tańszy,opakowania tylko inne.Shelle i praktycznie wszystko po kolei łacznie z Motulami to hydrocracki,ten Meguin wyróznia się dosyć intensywnym zapachem gumy i smoły,jednym słowem cuchnie,tak właśnie waniają 100 % syntetyki PAO ester,oleju o tak intensywnym zapachu jeszcze nie miałem,5 l 160 zł,podzielę się wrażeniami.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lut 2023, 21:19

PhantomASA1 - myślę, ze jakbyś poszperał gdzieś tam w swoich bazach danych, to zapewne znalazłbyś coś na ten temat konkretnego :) Tym bardziej że w takich olejowych tematach masz naprawdę wielką wiedzę :ok: Jakbyś miał czas i chęci, to myślę, ze byłoby to przydatne na forum :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2023, 08:52

Ja na kolegi megane RS serwisuje na revanol VST, ciężki temat do zdobycia a podobno super olej, niestety ja nie mam wiedzy ani warunków aby go porównać z innymi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lut 2023, 18:01

Koledzy MotoAlbercik,Kao,Wasza wiedza jest wystarczająca do tego,by dobrze radzić swoim klientom,Jesteście mechanikami,mechanicy raczej nie są biegli w tematyce olejowej,są od tego by dobrze wykonywać swoją pracę,nie mają czasu by zajmować się takimi duperelami jak oleje,to klient ma wskazać jaki olej chce mieć w silniku,mechanik powinien skorygować wybór,jeśli klient chce olej niewłaściwy,o Waszych klientów mogę byc spokojny.Jest mechanik na YT,który mnie naprawdę zaskoczył,dlaczego?! Jako pierwszy z youtuberów powiedział,że oleje powinno się wymieniać co 7777 km:),czyli w okolicach 8000 km,akurat od dawna tak robię,nie przekraczam tej bariery ,on tak twierdzi przez pryzmat swego fachu,ogląda silniki w środku,ja doszedłem do tego wniosku analizując szybkość procesu wysycania TBN-u w silnikach diesla,jaki olej by nie był,przy 8000 km już jest z nim finito na tym polu,reszta mnie nie interesuje,nawet jeśli wskażniki lepkości pozwalają na drugie tyle dłuższą eksploatację,to niestety, wysycony TBN do poziomu 30 % jego pierwotnej wartości i już jest koniec,czyli poziom 3-4 TBN i olej w dieslu już jest do niczego.Drugą rzecza jaka mnie on zaskoczył,to tym,iz te wszystkie normy narzucane przez producentów danych silników o kant można potłuc(wiadomo czego),tez się z tym zgadzam,w naszych warunkach klimatycznych powinno się stosować oleje 40 letnia,zimowa 5,czyli 5W40,naturalnie 0 dopuszczalne(gdy jeżdzi się na krótkich trasach) Wracajac do tematu,czyli oleju 0w20 w silniku Skody RS,ależ oczywiscie,jeśli olej będzie miał wartość HTHS na poziomie 3.7 ,4, a lepkosć kinematyczną w 100 st c ok.14-14.5,to jak najbardziej,a jaką maja?2.7 i odpowiednio ok.8 a nawet poniżej ośmiu,więc pytanie,jak taki olej ma chronić silnik,do tego dosyć mocny przy poganianiu go w trasach,latem?! Dlatego silniki HEMI zaczęły sie zacierać,gdyż zalecono 0w20,potem przeskoczono na 5w30,do tych silników ja bym nie wlał nawet takiego.Olej 5W40 daje wystarczająco wysokie ciśnienie na wolnych nawet podczas upałów.Na FB stronę ma Piter zrób to sam,podawał przyczunę zacierania się silników AUDI wyposażonych w elektroniczną regulację ciśnienia,on przeprogramowywuje sterownik tak,by wprowadził wyższe ciśnienie.Zadałem mu pytanie,a czy nie należałoby się przyglądnąć zalecanym olejom?! 30 tka w przypadku tych silników to nieporozumienie,nic się nie odezwał,ostatnio na YT sam stwierdził,że wina leży też po stronie zalecanego oleju:) Tak,oczywiście,facet jeżdzi autami,które nie mają wskażników wskazówkowych,ja porównywałem w starych rzęchach ciśnienia jakie dają oleje,i co? Wcale się nie dziwię,że te silniki się zacierają,podejrzewam,że podobny los czeka silniki RS .Juz między olejem 0w40 a 5W40 jest różnica w ciśnieniu,te pierwsze mają wartość w 100 st c ok13-5 ,te drugie w zależnosci od oleju podobnie aż do prawie 15 tu,wystarczy procentowo policzyć róznicę,o tyle wzrasta ciśnienie oleju,dlatego do mojego silnika MB zalecił olej 10W40 ,te oleje posiadają jeszcze wyższe wartości,dlatego teraz gdy planuję kilka wypadów latem na dłuższe trasy wlewam Megola 5w40 gdyż on posiada 14.8,Specol Gold Ow40 13.5,póki jeżdziłem tylko na miejscu,to wystarczało.Temat olejów to b.trudny temat,obszerny i rozległy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Lut 2023, 19:35

Phantom, taki wysyp głupot w 1 poście, że kasowałbym go zanim taka "wiedza" się rozniesie.

Opierasz jakość oleju tylko i wyłącznie na lepkości, czy TBN, gdzie oba te parametry tracą na znaczeniu, tak samo jak HTHS z resztą w nowoczesnych formulacjach gdzie te wartości są niskie. Nie jest potrzebny hths wyższy niż <2.9. np.
Wysokie lepkości nie są tak stabilne termicznie, jak niskie pokroju 0w20 gdzie dochodzi do szybkiego ścinania, lepkość leci na łeb i szyje. Do tego niskie lepkości zapewniają lepszą wymianę termiczną i dużo lepsze starty w niskich temp, docierając najszybciej do węzłów tarcia. Powiedz mi jakim cudem toyoty jeżdżą od kilkunastu lat na 0w20 i są wzorem niezawodności?

Piter.. Z pewnością wielu inżynierów VW pomyliło się w obliczeniach i trzeba zwiększać ciśnienie w sofcie.. To dopiero idiotyzmy.
Ostatnio edytowany przez ggg11, 02 Lut 2023, 19:46, edytowano w sumie 1 raz
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

02 Lut 2023, 19:40

ggg,masz ochotę wziać sie za bary?! Prosze bardzo,punktuj te głupoty,tylko dobrze się zastanów,bo ci mogę zrobić mata a nawet szacha,czekam!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Lut 2023, 19:51

Poza tym w USA od dawna królują również 0w20, jak to dla Amerykanów, wielkie oznaczenia w komorze silnika. Tu jest tyle głupot, że nie wiadomo od czego zacząć tak naprawdę. Czekaj Ty mieszasz jakieś ciśnienie z lepkością oleju kv100? :ok: :mrgreen:
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

02 Lut 2023, 19:56

Ach,napisałeś,że Gulf to zawodnik budżetowy?! No to zaraz ci wyleję kubeł zimnej wody! W teście na trwałosć filmu olejowego Gulf wypadł tak,że jeszcze żaden olej go nie przeskoczył,wypadły te najlepsze identycznie,ale czasami trzykrotnie droższe,torżsamy olej Comma wypadł nieżle lepiej od Motula,którego jeden olej wpasował się w wynik rewelacyjny,ale te budżetowe niezbyt rewelacyjnie ale gorzej trzykrotnie,cena olejów podobna,jeśli piszesz,że Gulf to zwykła budżetówka,to nie masz prawa nikogo krytykować,jakie marki wypadły najlepiej?! SHELL,GULF,Ravenol,Meguin,Penrite(80 zł litr),reszty już nie pamiętam.Podaj mi jakiś olej Comma,który uważasz,że jest rewelacyjny,zobaczymy czy tak jest.Nie twierdzę,że Comma to byle co,ale nie przeskakuje olejów,które uważa się za gorszy sort,gdyż tanie,zresztą oleje Comma pod względem stosunku ceny do jakości wypadają korzystnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)