Znalazlem kartę charakterystyki oleju, który chcesz wlawać:
http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1405086 ... 10W-40.pdfWynika z niego że:
- ma bardzo słabiutką cechę rozruchu w zimnie (potrzeba dużej siły, by poruszyć silnikiem na mrozie, co w ciężarówce z wielkim rozrusznikiem nie ma znaczenia, za to w aucie osobowym może mieć)
- wskaźnik lepkości 157 - bardzo słaby parametr, oznacza niestabilność filmu olejowego w zależności od temperatury i obciążenia (ciężarówka pracuje na niskich obrotach ok 2000, zaś auto osobowe nierzadko na 2x wyższych)
- nie jest to olej enegrooszczędny (lepkość w temperaturze 100 st C to aż 13,8) co może zaowocować podwyższonym spalaniem paliwa.
Z uwagi na te cechy poszukałbym sobie raczej jakiegoś innego oleju. Ale niech każdy robi co uważa ...