Olej silnikowy diesla do benzyniaka

21 Kwi 2016, 08:23

Witam. Zastanawiam się czy mogę zastosować w swoim benzyniaku olej do silników przemysłowych diesla.

olej do diesli: Maxway UltraE4 10W40
Specyfikacje: ACEA E4-10, ACEA E7-10, API CF


olej poprzedni: Shell Helix HX7 10W40
Specyfikacje: API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; JASO SG+;

samochód BMW e46 330i 2000r. przebieg 220 000km. Na 1000 km bierze około 200ml oleju

Z góry dzięki za pomoc
fare3l
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: BMW e46 330i

21 Kwi 2016, 09:38

W jakim celu chcesz zastosować ten olej do Diesla?
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

21 Kwi 2016, 09:49

Zalać możesz wszystkim pytanie czy warto?

Dlaczego chcesz zalać silnik olejem który nie jest dla niego odpowiedni i nie spełnia norm przewidzianych przez producenta?

Z tego co wyczytałem, w instrukcji obsługi BMW E46, w przypadku silników benzynowych należy stosować oleje typu Longlife, i wymagania tego typu spełnia np. Mobil 1 ESP Formula 5W30.

Ty jeździsz aktualnie na półsyntetyku Shell Helix HX7 10W40. Skąd taka decyzja, branie oleju o którym piszesz?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Kwi 2016, 09:59

Po prostu mam go w posiadaniu i byłem ciekawy czy mogę go wykorzystać. Na szkoleniu w statoilu mówili że przy olejach do samochodów opis na bańkach "diesel" "ultra" "super" to tylko chwyt marketingowy i wszystkie są niemal identyczne i zamienne aby tylko się zgadzały symbole (no 10w40) tak jak w tym przypadku.

Nie wiem czy to też tyczy się olejów takich jak Maxway które stosuje się np. w maszynach przemysłowych.
fare3l
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: BMW e46 330i

21 Kwi 2016, 12:51

Kiedy miałem stare auto (benzyna), mój mechanik przy mnie dolewał olej do diesla, mówiąc, że to wszystko jedno. Ale teraz, gdy mam nowszy samochód kaze mi dobierać olej z jak najlepszymi parametrami. Hmm, kto wie jak to jest.
MariuszK
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 17 11 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

21 Kwi 2016, 16:05

Znalazlem kartę charakterystyki oleju, który chcesz wlawać:
http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1405086 ... 10W-40.pdf

Wynika z niego że:
- ma bardzo słabiutką cechę rozruchu w zimnie (potrzeba dużej siły, by poruszyć silnikiem na mrozie, co w ciężarówce z wielkim rozrusznikiem nie ma znaczenia, za to w aucie osobowym może mieć)
- wskaźnik lepkości 157 - bardzo słaby parametr, oznacza niestabilność filmu olejowego w zależności od temperatury i obciążenia (ciężarówka pracuje na niskich obrotach ok 2000, zaś auto osobowe nierzadko na 2x wyższych)
- nie jest to olej enegrooszczędny (lepkość w temperaturze 100 st C to aż 13,8) co może zaowocować podwyższonym spalaniem paliwa.

Z uwagi na te cechy poszukałbym sobie raczej jakiegoś innego oleju. Ale niech każdy robi co uważa ...
Ostatnio edytowany przez Anjin, 22 Kwi 2016, 14:08, edytowano w sumie 1 raz
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Duże Toyoty w małej skali, ciekawe modele RC
    Jak zostać mistrzem Polski w rajdach terenowych? Najlepiej zacząć od Toyota Adventure Rally Mistrzostw Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych. Okazuje się, że każdy może mieć dakarowego potwora w stylu Hiluxa, którym ...

22 Kwi 2016, 13:18

Ewentualnie Castrol 5w30 LL
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

24 Kwi 2016, 20:33

Wskaźnik lepkości 157 nie jest wcale takim słabiutkim ,powszechnie uważa się,że wskaźniki powyżej 150 są przyzwoite .Naturalnie takiego oleju nie należy wlewać do silnika benzynowego gdyż jest opracowany tylko do silnika Diesla,czyli pod kątem neutralizacji związków powstałych w procesie spalania ON.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Kwi 2016, 20:35

Sorry stary, że cię poprawiam ale chyba pomyliłeś parametry - za neutralizację procesów spalania paliwa odpowiada liczna TBN nie zaś wskaźnik lepkości. 157 to bardzo słaby wskaźnik jak na olej mieniący się być syntetykiem, z taką liczbą to on może raczej być półsyntetykiem czy wręcz mineralem ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

24 Kwi 2016, 20:48

Ale kto pisze,że wskaźnik lepkości odpowiada za neutralizację np.kwaśnych związków powstałych w procesie spalania?! Poza tym bym mógł ocenić czy jest to olej syntetyczny musiałbym znać jego skład,to co pisze na bańce nie interesuje mnie zupełnie gdyż wiem jakie wymogi olej powinien spełniać by móc go określać mianem pełnego syntetyka.Jeszcze raz powtarzam,wskaźnik lepkości powyżej 150 to przyzwoity wynik a nie słabiutki.Lepszy taki wskaźnik w sprawnym silniku niż powiedzmy 185 w silniku mającym tendencję do rozrzedzania oleju paliwem,wtedy ten parametr zjeżdża w dół i to znacznie poniżej 157.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Lip 2016, 06:39

Pamiętaj,że starsze silniki miały zdecydowanie prostsza konstrukcje niż auta w chwili obecnej. Do wrażliwych silników,szczególnie z grupy VAG,zalecam jednak stosować olej który poleca producent.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2017, 15:31

Od dłuższego czasu kupuje już tylko 5W40, olej syntetyczny. Wszystko jest ok, sprawdza się bardzo fajnie wiec nie eksperymentuje z niczym innym, bo nie mam potrzeby :)
korolla1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Ka

23 Paź 2017, 06:30

Kompletnie nie widzę sensu takiego rozwiązania, natomiast jeżeli Twój mechanik mieszał przy Tobie olej do silników benzynowych z tym do diesla mówić że to wszystko jedno i w dodatku o różnej lepkości uciekaj stamtąd czym prędzej, bo takim "fachofcom" z góry trzeba podziękować. O ile się nei mylę to powinieneś mieć zalany 5w30.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2017, 13:45

Zawsze nalezy trzymac się tego, co pisze producent silnika. A skoro silnik jest benzynowy, to producent zaleca stosowanie oleju do silnika benzynowego. Producent podaje konkretne właściwości oleju i tego należy się trzymać, a nie kombinowac ze zmianami. Wszak producent silnika miał jakieś powody, żeby stosować taki olej a nie inny. Jedyne co można zmieniać w olejach, to przechodzić na lepsze klasy jakości, bo te się zmieniają z czasem i producenci olejów co jakiś czas te klasy jakościowe podnoszą. Można tez pomysleć o olejach z dodatkami. Ale klasa lepkości ma być taka, jaką zaleca producent silnika i tego zmieniac się nie powinno.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lis 2017, 16:43

Zawsze do swojego diesla wybieram oleje,na ktorych pisze Diesel a jesli juz ,czyli olej ,na ktorym tego napisu nie ma,to oceniam jego kluczowe parametry ,czyli te,ktore kwalifikuja jak najbardziej olej do tego typu silnikow,zaczynam od wartosci TBN,im wyzsza tym lepiej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)