Olej Toyota Yaris 1.0 benzyna, 157tys przebieg

11 Gru 2018, 17:55

Mam pytanie , kupując olej do auta z tytułu -Mobil 1000 15w/40 (taki sam jak był lany w zeszłym roku, kartka od mechanika) usłyszałam w sklepie, że to zły olej do tego samochodu, bo jest za gęsty, ze szkodą dla silnika. Dodam,że w trakcie roku oleju nie trzeba dolewać, wszystko jest ok. Co zrobić kupować inny i płyn płuczący - tak jak radzą w sklepie, czy zostać przy tym mobil 1000 15w/40 który był poprzednio?
megg1234
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Gru 2018, 22:58

zalecany olej to 5w30 więc to będzie wielki przeskok, masz jakąś dokumentację czy wcześniej też zalewano ten 15w czy był taki jak trzeba? trzeba by bylo tego gluta zmienić ale pytanie czy ktoś nie zmienił na ''gęstszy'' z powodu jego nadmiernego poboru
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16709
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Gru 2018, 23:02

Kao-czytaj uwaznie:
megg1234 napisał(a):Dodam,że w trakcie roku oleju nie trzeba dolewać,

A Ty piszesz:
Kao napisał(a):z powodu jego nadmiernego poboru
:/
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Gru 2018, 23:09

No właśnie, mówiąc jaśniej.... na oleju zalecanym silnik mógł podjadać olej dlatego glut został zalany, czasami taki zabieg działa. To tylko przypuszczenia jaki mógłbyć powód
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16709
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Gru 2018, 08:23

Olej 15w40 jest lany do tego samochodu od 2012 r i od przebiegu 112 tys km. Nie wiem co spowodowało, że taki jest lany. Jeżdzę tym samochodem od 2 lat i nic złego się z nim nie dzieje- żadnych wycieków. Doradźcie zostawić ten olej w tej sytuacji? czy zrobić tak jak mówią ci ze sklepu - tj. jakaś płukanka potem olej mniej gęsty np 10w/40. W instrukcji do tego samochodu jest wymieniany też ten 15w/40 tyle że jest adnotacja , że może gorzej odpalać zimą.
megg1234
Nowicjusz
 
Posty: 4

13 Gru 2018, 08:54

Wiec bym nic nie zmieniał lub zszedł na 10w
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16709
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Gru 2018, 12:09

Najlepszym rozwiązaniem dla tego silnika jest 5W30 nie wiemy jak wygląda wnętrze silnika po eksploatacji na 15W40. Jeżeli zmieniałeś go co około 10tyś. km to w silnik powinien być w środku w miarę czysty co powinno pozwolić na przejście na 5W30 po zastosowaniu płukanki.
Jest to mały silnik i oleje syntetyczne mają powodować dodatkowe oszczędności w spalaniu paliwa z racji na mniejsze opory. Oczywiste jest że taki silnik będzie miał dużo lżej w zimie przy rozruchu i szybciej wszystkie elementy będą smarowane.

Trzeba pamiętać, że przy takim przechodzeniu z oleju 15W na 5W zawsze jest jakieś ryzyko z którym trzeba się liczyć.

Przy tym przebiegu jaki masz obecnie biorąc pod uwagę ilość przejechanych km na oleju mineralnym na pewno bym się pokusił o zmianę na chociaż 10W30.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Gru 2018, 15:08

Swoją drogą co za dzban zalał takie olej. Wymieniaj na jaki kolwiek aby był 5w ;)
Madej840
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Krasnystaw
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna