Olej w Odmie i IC 1.9 tdi 90KM ALH

21 Cze 2017, 10:10

Witam jak w temacie, mam problem bo mam lekki wyciek oleju z odmy i olej znajduje sie w IC co może być tego przyczyną ? Dodam ze na zimnym tylko zakopci przy odpaleniu a potem już nie. Olej to shell 10w40 przebieg 290 tyś.
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Cze 2017, 10:28

sebastian131313 napisał(a): mam lekki wyciek oleju z odmy
Sprawdzałeś czy jest drożna?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Cze 2017, 10:55

Powiedz mi jak to sprawdzić
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Cze 2017, 13:17

Opinasz wąż od odmy i kolektora dolotowego sprawdzasz jego drożność. Możesz dmuchnąć lub jak masz sprężarkę to delikatnie powietrzem i będziesz wiedział czy jest on drożny. Warto też sprawdzić czy w kolektorze wlot nie jest zapchany.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Cze 2017, 15:10

Odma została sprawdzona jest tylko mokra A tak to jest drozna
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Cze 2017, 16:50

Dużo oleju ubywa ci z silnika?

Mokry delikatnie od oleju intercooler to raczej norma, ale jak już ilość oleju w nim jest na tyle duża że potrafią zostawać plamki oleju na miejscu gdzie parkujesz po około 5-6 godzinach postoju to raczej problem będzie z samą turbiną.

sebastian131313 napisał(a):Dodam ze na zimnym tylko zakopci przy odpaleniu a potem już nie
To może być problem samej turbiny która już przepuszcza olej. Turbina jest zbudowana z dwóch wirników która są odpowiednio ukształtowanych i pracują na jednej osi ale po przeciwnych stronach. Spaliny z kolektora wydechowego napędzają jeden z wirników dzięki temu ten drugimoże w tym czasie sprężać zaciągnięte po przez filtr powietrze które jest dodatkowo schładzane przez InterCooler (zimne/chłodniejsze powietrze = większa objętość). Wracając do budowy turbiny to pomiędzy tymi dwoma wirnikami w części środkowej turbiny mamy łożysko, które jest smarowane olejem pobieranym z silnika. Teraz jeżeli w tym miejscu pojawi się nieszczelność to często zdarza się że olej jest zasysany do komory spalania i jest spalany wraz z olejem napędowym, czasem powstają większe wycieki. Czyli w twoim przypadku przy małej nieszczelności może to się objawiać właśnie zakopceniem przy odpalaniu po dłuższym postoju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    SUV’y w rozmiarze XL od Lexusa
    Największym samochodem klasy SUV, sprzedawanym przez Lexusa w Polsce jest cieszący się dużą popularnością model RX. Tymczasem na rynkach światowych – w tym za naszą wschodnią granicą – marka oferuje dwa jeszcze ...