REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To może być problem samej turbiny która już przepuszcza olej. Turbina jest zbudowana z dwóch wirników która są odpowiednio ukształtowanych i pracują na jednej osi ale po przeciwnych stronach. Spaliny z kolektora wydechowego napędzają jeden z wirników dzięki temu ten drugimoże w tym czasie sprężać zaciągnięte po przez filtr powietrze które jest dodatkowo schładzane przez InterCooler (zimne/chłodniejsze powietrze = większa objętość). Wracając do budowy turbiny to pomiędzy tymi dwoma wirnikami w części środkowej turbiny mamy łożysko, które jest smarowane olejem pobieranym z silnika. Teraz jeżeli w tym miejscu pojawi się nieszczelność to często zdarza się że olej jest zasysany do komory spalania i jest spalany wraz z olejem napędowym, czasem powstają większe wycieki. Czyli w twoim przypadku przy małej nieszczelności może to się objawiać właśnie zakopceniem przy odpalaniu po dłuższym postoju.sebastian131313 napisał(a):Dodam ze na zimnym tylko zakopci przy odpaleniu a potem już nie