Omega B benzyna, ogrzewania

09 Lut 2013, 13:14

Witam moze ktos z was mial albo slyszal o takim przypadku? mianowicie u mnie w omedze jest słabe ogrzewanie a jezdze głownie po miescie ale jak ostatnio sie wybralem w trase to zauwazylem ze lepiej grzeje jak silnik ma wieksze obroty nawet na postoju jak chodzi na wolnych to tylko lekko lekko letnie powietrze leci a jak ja przytrzymam kilka sekund na np 3 tys to wtedy leci juz calkiem cieple. Oczywicie silnik jest nagrzany
kamilszczak01
 

09 Lut 2013, 21:06

A ile stopni pokazuje wskaźnik temp. cieczy chłodzącej?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Lut 2013, 00:15

Jeśli wskaznik temperatury płynu jest wysoki to może być pompa obiegowa , jak niski to termostat.
scorpion
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 19 04 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ford scorpio
Silnik: 2,9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992

10 Lut 2013, 00:35

mały stan płynu chłodzącego, zapowietrzony układ (jeśli jest LPG to sprawdzić czy wycieku nie ma na reduktorze), dziurawa chłodnica, no i powieszony termostat
gdyby to była pompa to głowica już by podziękowała za współprace
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Lut 2013, 19:21

a wiec tak, temperature troche ponad 90 stopni wyciekow nie ma no ale zauwazylem ze gorny waz jest goracy a dolny tylko cieply mysle ze jakby to byl termostat to chyba by temp. lapal wysoka prawda? moze to zapchana nagrzewnica?
kamilszczak01
 

12 Lut 2013, 20:01

kamilszczak01 napisał(a): moze to zapchana nagrzewnica?

Idziesz dobrym tropem.
Zapchana lub zapowietrzona lub zakamieniona.

U mnie wszystko było ok, ale tak jak w twoim przypadku na postoju ogrzewanie słabło - temp silnika 90*C obieg był lecz nie grzało- ( po wymianie zakamienionej nagrzewnicy która ważyła 3kg na nową) - problem ustał.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Lut 2013, 20:08

zacznij od termostatu , powinno pomóc .
scorpion
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 19 04 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ford scorpio
Silnik: 2,9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992

13 Lut 2013, 01:23

kolega powyżej ma w tym wypadku rację , to morze być zakamieniona nagrzewnica lub zapowietrzona , nie bierz pod uwagę moich rad na tą chwilę bo ostatnio mam młyn w głowie.
scorpion
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 19 04 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ford scorpio
Silnik: 2,9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992

13 Lut 2013, 09:31

kamilszczak01 napisał(a):zauwazylem ze gorny waz jest goracy a dolny tylko cieply mysle
tak akurat ma być :ok:
jeśli tak jest to znaczy że albo nagrzewnica zapowietrzona albo całkowicie zapchana, sprawdź ejszcze sterowanie bo może po prostu nie przełącza Ci na nadmuch ciepłego powietrza
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Lut 2013, 19:36

sterowanie to sprawdzilem a tak wogole to mam climatronic no i jak zmnielszam temp to wieje zimniejszym a z tym zapowietrzeniem to w sumie moze byc bo silnik wymienialem w niej caly bo kupilem z uszkodzonym i nie wiem jak bylo wczesniej. A jak ja skutecznie odpowietrzyc?
kamilszczak01
 

13 Lut 2013, 23:55

klimatronik też w sumie ostatecznie ciągnie za cięgna od klapki sterowania nawiewem :ok:
czasem tam coś się zatnie i nie odchyla się powyżej danej wartości,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Lut 2013, 09:54

jednak to chyba bylo zapowietrzenia dzisiaj ją raz ja zagotowalem i juz jest lepiej musze to zrobic jeszcze raz a tak wogole skoro jestesmy juz przy tej nieszczesnej omedze to mam jeszcze jeden problem co prawda nie na temat ale nie chce mi sie drugiego postu otwierac. Mam dziwny spadek mocy momentami niezaleznie czy silnik cieply czy zimny ale przewaznie jak sie rozgrzeje gdzies na 60 stopni no i robi sie bezsilna ledwo sie rozpedza robi kangura i sama z siebie w pewnym momencie odpusci i juz jest ok czasami tydzien jezdzi normalnie a czasami tydzien na taki problem moze ma ktos jakis pomysl?
kamilszczak01
 

25 Lut 2013, 16:38

Zapchany filtr powietrza?
kolorowy
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: renault
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2008

25 Lut 2013, 17:23

co ma filtr powietrza do ogrzewania? juz rozwiazane zapowietrzony byl uklad
kamilszczak01
 

26 Lut 2013, 09:09

kamilszczak01 napisał(a):dziwny spadek mocy momentami niezaleznie czy silnik cieply czy zimny ale przewaznie jak sie rozgrzeje gdzies na 60 stopni no i robi sie bezsilna ledwo sie rozpedza robi kangura i sama z siebie w pewnym momencie odpusci i juz jest ok
może być sonda lambda
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)