Ominiecie stacyjki i przepiecie radia

17 Maj 2013, 17:39

Witam.
mam tylko pytanie jak przepiac radio zeby nie dzialalo przez stacyjke (ominac ja).
tak wyglada moja kostka odchodzaca od stacyjki
[link wygasł]
oznaczenia kabli;
sa tylko kolory kabli brak oznaczen lub zatasmowane ale czerwony to chyba napiecie ze stacyjki.
kolory to czerwony, czarny, fioletowy, zielono-niebieski, szaro-niebieski, brazowy

to kostka od radia
[link wygasł]
oznaczenia kabli;
ignition/switched (12v+)
power antena
chasis ground (12v-)
illumination/dash light
batery/constant (12v+)

opanujemy ten temat?
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Maj 2013, 21:47

Koyote napisał(a):opanujemy ten temat?


Beeeez problemu :D, ze stacyjką na radiach się tak nie znam :(. Ale to raczej nic trudnego nie będzie. To tak - chcesz żeby radio działało nawet bez klucza w stacyjce??? Odpowiedz to Ci wszystko wyłożę i napisz co to za samochód. Skombinuj woltomierz, gumowe rękawiczki, trochę kabla itp.....

Ok już kminie...

Nie interesuje Cię kostka która idzie od stacyjki tylko ta która idzie do stacyjki... Chociaż niby to żadna różnica ale ja bym tak zrobił. Czerwony to w 99% stałe 12V (+). Żeby się upewnić możesz wziąć woltomierz i czarnym końcem dotknąć do masy, a czerwonym pochodzić po pinach kostki - będziesz miał na jednym pinie 12V i to właśnie powinien być ten stały plus (na 99% czerwony kabel).

Jeśli chodzi o radio... Zostaw te nazwy i kolory... Weź kostkę która dochodzi do radia i na wyłączonym zapłonie (z podpiętą stacyjką) sprawdź gdzie dochodzi jakie napięcie. Po przekręceniu na zapłon na jednym pinie powinno pojawić się 12V (+). Ale być może nie tylko, sprawdź wszystkie piny i powiedz co się zmieniło po włączeniu zapłonu. Napisz to tu.

Generalnie potem robisz próbę - wypinasz kostkę stacyjki, w pin stałego 12V wsadzasz kabel, a drugi jego koniec w kostkę radia i patrzysz czy radio działa... Jeśli tak to robisz wyjście (dodatkowy kabelek wychodzący od czerwonego) ze stałego 12V, bezpośrednio pod ten pin.

Mogę Ci też dokładniej napisać jak to zrobić... Ale mam wrażenie że to możesz wiedzieć.

JBC to pisz tu lub na PW, gdyby (odpukać) temat by ucichł.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

18 Maj 2013, 22:26

Aby radio działało bez stacyjki nie musisz ruszać stacyjki. Wypnij kostkę z radia i połącz 2 przewody: stały plus (czerwony) i plus po stacyjce (żółty), jeśli jest to kostka iso to one są podzielone na 2 kostki. Jedna ma 8 przewodów i one idą na głośniki. Druga kostka ma tylko kilka przewodów, z czego czarny to minus, czerwony to plus, żółty plus po stacyjce, niebieski to "el antena", wykorzystuje się go do automatycznego włączania wzmacniacza po włączeniu radia. Przecinasz przewód żółty i łączysz końcówkę żółtego wychodzącego z radia z czerwonym.
Koyote napisał(a):batery/constant (12v+)

Koyote napisał(a):ignition/switched (12v+)

O te 2 przewody chodzi.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Maj 2013, 13:40

Vermin napisał(a):...Skombinuj woltomierz, gumowe rękawiczki, trochę kabla itp.....

Hmmm, a po co gumowe rękawiczki? Chyba nie do tych kabelków?
Vermin napisał(a):Nie interesuje Cię kostka która idzie od stacyjki tylko ta która idzie do stacyjki... Chociaż niby to żadna różnica ale ja bym tak zrobił

Ale to przecież ta sama kostka. Tylko przewody jedne idą do, a drugie ze stacyjki.
Vermin napisał(a):wypinasz kostkę stacyjki, w pin stałego 12V wsadzasz kabel, a drugi jego koniec w kostkę radia i patrzysz czy radio działa... Jeśli tak to robisz wyjście (dodatkowy kabelek wychodzący od czerwonego) ze stałego 12V, bezpośrednio pod ten pin.

Wszystko fajnie, tylko gdzie tu bezpiecznik po drodze do radia? Ten, którym jest zabezpieczony przwewód, kóry idzie z aku do stacyjki? Chyba za duży ciutek...

kamil638 napisał(a):Aby radio działało bez stacyjki nie musisz ruszać stacyjki.

Wręcz nie powinien tego robić :!:
kamil638 napisał(a):Przecinasz przewód żółty i łączysz końcówkę żółtego wychodzącego z radia z czerwonym.

Dokładnie tak :ok: A końcowkę przewodu żółtego należy zaizolować - po włączeniu stacyjki pojawia się na nim napięcie i może on zrobić zwarcie jak będzie niezabezpieczony.
Roboty na 2 minutki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Maj 2013, 17:30

MotoAlbercik napisał(a):Ale to przecież ta sama kostka. Tylko przewody jedne idą do, a drugie ze stacyjki.


Na prawdę nie wiadomo ocb? No ale tak, o to chodziło :).

MotoAlbercik napisał(a):Hmmm, a po co gumowe rękawiczki? Chyba nie do tych kabelków?


Uwierz mi - do tych kabelków, kiedyś się na tym przejechałem...

MotoAlbercik napisał(a):Wszystko fajnie, tylko gdzie tu bezpiecznik po drodze do radia? Ten, którym jest zabezpieczony przwewód, kóry idzie z aku do stacyjki? Chyba za duży ciutek...


No tu się zapomniałem :oops:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Maj 2013, 22:43

Vermin - jakoś nierozgarnięty się ostatnio zrobiłeś :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris Hybrid-R - sportowa hybryda
    Toyota Yaris Hybrid-R, która w wersji koncepcyjnej zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, łączy zaawansowaną technologię pochodzącą z seryjnego Yarisa Hybrid, z wyczynowymi rozwiązaniami znanymi ...

19 Maj 2013, 23:10

MotoAlbercik napisał(a):Vermin - jakoś nierozgarnięty się ostatnio zrobiłeś :)


Wiem, przepraszam szefie :D. Po prostu ostatnio albo wpadam na chwilę, albo jednocześnie pracuję ;).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

20 Maj 2013, 08:46

No cóż - takie życie. Trza pracować bo inaczej nie ma szansy bytu :D
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Maj 2013, 16:41

panowie spokojnie fajnie ze jestescie juz pan z postu nr 2 mial racje zolty laczylo sie z czerwonym jakies tam 2 kable od radia nie byly wogole potrzebne tzw pomaranczowy z nazwa illumination - oswietlenie i jeszcze jeden ale zeby do tego dojsc z kolega siedzielismy 2 godz i spalilismy 4 bezpieczniki w tym jedna 15 ;) jadac do sklepu nie mialem aktywnych zegarow ;) kolega uznal ze bez piwa tego nie ogarnie ;) i jest juz ok
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999