W listopadzie 2012 r., wraz z modelem ADAM "Cup", Opel powrócił do sportu samochodowego. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie będzie okazją do prezentacji kolejnego osiągnięcia firmy: jest to nowa studyjna wersja powstała na bazie niedawno wypuszczonego na rynek miejskiego modelu ADAM, skonstruowana z uwzględnieniem przepisów FIA odnoszących się do samochodów klasy R2. W tym roku planowane jest zakończenie prac nad modelem i uzyskanie jego homologacji. Poszerzając ofertę o ten najwyższej klasy pojazd, Opel stawia kolejny krok w realizacji swojej nowej strategii powrotu do sportu samochodowego. ADAM R2 ścigać się będzie już wkrótce na trasach całej Europy.
Modny, szykowny, zwracający uwagę: te okreslenia doskonale opisują ADAMa. Również w wersji rajdowej R2. Specjalne elementy nadwozia, takie jak spoilery na dachu i tylnej klapie pochodzące z linii produktowej OPC oraz przednie i tylne osłony podwozia, podkreślają czysto sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu.
ADAM R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu, o mocy około 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm w trybie rajdowym. Samochód został wyposażony w sekwencyjną 5-biegową skrzynię biegów Sadev oraz samoblokujący mechanizm różnicowy z blokadą wielotarczową. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia.
Układ hamulcowy zaopatrzony w hydrauliczny hamulec ręczny typu "fly-off", czterotłoczkowe zaciski Brembo oraz regulację ciśnienia zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania.
Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego, a szereg detali uwzględniono już w specyfikacji, która ma zostać zatwierdzona w tym roku przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Wyposażenie samochodu obejmuje: gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa; fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania, lampkę do czytania map oraz system gaśniczy.
Ultrakompaktowy R2 powstał na bazie nowego wariantu ADAM Cup. To pierwszy krok w realizacji nowego programu, w ramach którego Opel chce skupić się na promowaniu idei zawodów amatorskich w Europie w celu umożliwienia młodym, utalentowanym kierowcom osiągania sukcesów w tej dziedzinie sportu. W sezonie 2013 na trasy wyścigów w Niemczech i we Francji wyjedzie około 40 sztuk modelu ADAM Cup.
Zwycięzca "Junior Rally" (dla zawodników w wieku do 27 lat), rozgrywanego w Niemczech w ramach wspieranego przez markę Opel pucharu "ADAC Opel Rally Cup", awansuje do klasy R2 i w kolejnym sezonie otrzyma szczególne wsparcie ze strony Opla i ADAC.
Dane techniczne: Opel ADAM Rally Cup Silnik: 1,6-l ECOTEC 16V, regulowany wał rozrządu, BOSCH moduł kontroli silnika Motorsport Moc wyjściowa: 185 KM (w przybliżeniu) przy 7750 obr/min Moment obrotowy: 190 Nm (w przybliżeniu) przy 6200 obr/min Skrzynia biegów: sekwencyjna 5-biegowa skrzynia biegów Sadev, samoblokujący mechanizm różnicowy Zawieszenie: sportowe REIGER RACING, potrójna regulacja, kolumny McPhersona z mocowaniami Uniball, przystosowane do jazdy po drogach asfaltowych i szutrowych Układ kierowniczy: wspomaganie elektrohydrauliczne Felgi: aluminiowe EVO Corse, 6,5 x 16 cali (drogi asfaltowe), 6 x 15 (drogi szutrowe) Układ hamulcowy: hydrauliczny hamulec ręczny typu "fly-off" regulacja ciśnienia osi tylnej, czterotłoczkowe zaciski Brembo Tarcze hamulcowe: 310 mm wentylowane (asfalt, przód), 278 mm wentylowane (drogi szutrowe, przód), 264 mm (drogi asfaltowe i szutrowe, tył) Nadwozie: lekka konstrukcja, gama zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, osłona antynajazdowa na silnik i zbiornik paliwa; Wyposażenie wewnętrzne: fotele sportowe SPARCO Competition (kompatybilne z systemem HANS), elektryczna gaśnica, akumulator suchoładowany Wyposażenie zewnętrzne: elementy nadwozia OPC Line, uchwyty szybkomocujące na dachu i pokrywie bagażnika, pętle holownicze Elektronika: wyświetlacz Motorsport, ciekłokrystaliczny sygnalizator zmiany biegów, komputer pokładowy MONIT, centralny panel sterowania, lampka do czytania map Wymiary: długość: 3698 mm, szerokość: 1720 mm, (regulowana) wysokość: 1442 mm (konfiguracja do jazdy po asfalcie), rozstaw osi: 2310 mm, waga: 1030 kg
Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
Hybryda do miasta? - jak sprawdza się hybryda w mieście, spalanie? Ciekawy temat odnośnie spalania w mieście hybryd różnych marek. Jak wiadomo hybryda najoszczędniej wypada właśnie w ruchu miejskim więc warto dodać w tym temacie kilka przykładów z rzeczywistym spalaniem. Ja ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.