Ampera – rewolucyjny elektryczny model Opla – to zgodnie ze statystykami sprzedaży z maja 2012 najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Ten niezwykły pojazd – mający ponad 20-procentowy udział w rynku europejskim – zdobył wiele nagród i zdołał pokonać wszystkich rywali.
"Jesteśmy dumni, że udało nam się osiągnąć pierwsze miejsce w Europie. Nasze dane sprzedażowe i odzew klientów potwierdzają, iż Opel Ampera zdecydowanie zmierza we właściwym kierunku" – mówi Enno Fuchs, dyrektor działu e-mobility Opla. "Szczególnie dobrze wypadliśmy na rynkach, na których oferowane jest wsparcie rządowe, takich jak na przykład Holandia".
Jak wskazują dane z maja tego roku, Opel Ampera objął 77 procent udziałów w rynku pasażerskich samochodów elektrycznych w Holandii, a dzięki temu stał się niekwestionowanym liderem segmentu i zdecydowanie pokonał konkurencję, która zdołała osiągnąć jedynie kilkuprocentowe rezultaty. Od początku tego roku średni udział w rynku Opla Ampery w Holandii wyniósł powyżej 50 procent, co dodatkowo podkreśla jego popularność w tym kraju. Według ostatnich danych Opel Ampera jest także najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Niemczech, gdzie jego udział w rynku wynosi więcej niż jedną trzecią, oraz w Szwajcarii – z 44-procentowym udziałem.
W Polsce Ampery trafiły już do pierwszych klientów. "Jesteśmy dumni, że nasz koncept samochodu elektrycznego stał się rzeczywistością." – powiedział Peter Fahrni, Dyrektor Zarządzający Opla w Polsce. "Technologia umieszczona w Amperze jest fascynująca, a jazda tym samochodem wywołuje uśmiech na twarzy. Coś co kiedyś nazywaliśmy przyszłością motoryzacji, dziś jest realne i ludzie w Polsce już też mogą jej doświadczyć."
Opel Ampera zdobył ponad 50 lokalnych oraz międzynarodowych nagród, w tym Car of the Year 2012 (Samochód Roku 2012) oraz World Green Car of the Year 2011 (Zielony Samochód Roku 2011). Przyznano mu również wyróżnienia za bezpieczeństwo, takie jak 5 gwiazdek (maksymalna ocena) w teście Euro NCAP.
Silnik elektryczny Opla Ampera o mocy 111 kW/150 KM jest zasilany 16-kWh akumulatorem litowo-jonowym. W zależności od stylu jazdy i warunków drogowych przez pierwsze 40–80 kilometrów samochód zużywa wyłącznie energię elektryczną, nie emitując żadnych zanieczyszczeń. W trybie rozszerzonego zasięgu, który uruchamia się z chwilą osiągnięcia niskiego poziomu naładowania akumulatora, następuje płynne przejście na pobieranie energii z generatora napędzanego przez silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 63 kW/86 KM. Tryb rozszerzonego zasięgu umożliwia przejechanie ponad 500 kilometrów bez tankowania.
Najbardziej niebezpiecznie… na prostej drodze? Najwięcej wypadków ma miejsce nie na zakrętach czy skrzyżowaniach, ale na prostej drodze. Co takiego ma w sobie jazda prostymi odcinkami, że kierowcy tracą rozsądek i zaczynają łamać przepisy? Jazda prostą drogą wydaje ...
Firmowe hatchbacki klasy C – co oferują wersje bazowe? Według najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego najpopularniejszym segmentem minionego roku okazała się klasa C. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w sumie 139 tys. kompaktów. Jak podaje Samar, ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki OPEL. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne OPEL
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.