Opel Astra 1.4

05 Sty 2014, 15:20

Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam pewien problem z moim samochodem. Otóż jest kilka problemów z samochodem i nie wiem jakie koszty będą wynosiły za naprawę. Przejdę do sedna :) /
Muszę wymienić tarcze i klocki hamulcowe, wymienić oleje, elektryka wyciąga mi cały akumulator ;/, ręczny nie działa, tylne drzwi nie chcą się otworzyć (stawiam na elektrykę) i dopadła korozja w progach. Wiem że sporo kasy poleci na to wszystko ale po to napisałem tutaj żebyście mi pomogli w oszacowaniu kosztów naprawy oraz ile kosztują nowe części. Mam nadzieję że mi jakoś pomożecie.
Z góry dzięki, pozdrawiam.
dawid18
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bielsk Podlaski
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • 05 Sty 2014, 15:48

    Tarcze i klocki - poszukaj na forum tematu o najlepszych firmach i poszukaj ich na allegro - napewno kupisz taniej niż w sklepie. Wymienić możesz sam, nie jest to nic trudnego, a kasy troszkę zaoszczędzisz. Ja np. nie szukałem najlepszej firmy tylko kupiłem jeden z najtańszych, ale dobrych kompletów tarcz i klocków firmy GT PARTS. Założyłem i śmigam do dziś. Co będę do starego auta dokładał markowe cześci.
    Co do olejów - popatrz w instrukcji albo poczytaj w necie ile wchodzi oleju do twojego silnika przy wymianie, ile wchodzi do skrzyni biegów i albo kup olej sam i wymień sam, bo to nie trudne, albo poproatu pojedz tam, gdzie wymieniają oleje. Ale tylko wymieniają oleje, a nie naprawiają auta itd. Tam mają oleje luzem ( z beczek ) i są one w miarę tanie a i wymiana nie jest droga. Musisz poproastu popatrzeć jakie sa ceny oleju w sklepie, markecie i zadzwonić tam gdzie wymieniaja i będziesz miał porównanie.
    Ręczny - nie piszesz czy linka chodzi, rączka chodzi a nie ma eręcznego, czy wogóle nie można ręcznego zaciągnąc. Tu może być albo urwana, albo zablokowana linka lub mechanizm przy kołach, który ją porusza - do sprawdzenia podczas wymiany tarcz i klocków. Mogą też być zużyte kolcki lub szczęki, w zalezności jak w twoim aucie jest rozwiązany ręczny.
    co do akumulatora - trzeba zmierzyć prąd pobierany z aku na wyłączonym silniku i szukać co go żre - opis jak to zrobić jest na forum. Robota prosta.
    Drzwi - nie otwierają się , to znaczy że centralny ich nie otwiera czy z klamki nie można otworzyć? Jak centralny nie otwiera, to zmierzyć napięcie na siłownik czy przychodzi i sprawdzić sam siłownik na aku. Też nie trudna robota.
    Progi - tu już raczej mechanik potrzebny, bo z tym to już troszkę roboty jest i trzeba wiedziec jak to zrobic, żeby było dobrze.
    Generalnie wiekszośc z tych robót możesz zrobic sam ( jak masz na to czas ) i zaoszczędzisz troszkę kasy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Sty 2014, 16:23

    Z ręcznym było tak że gdy zaciągnąłem to blokowało jedno koło. Po spuszczeniu ręcznego koło było nadal zablokowane ale odblokowałem za którymś razem i od tamtej pory nie zaciągałem :)
    Drzwi centralny nie otwiera, pamiętam że nie dawno siłownik był wymieniany ale po 2 tygodniach problem wrócił i tak zostało do dnia dzisiejszego.
    dawid18
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Bielsk Podlaski
    Auto: Opel Astra
    Silnik: 1.4 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    05 Sty 2014, 20:12

    Ręczny - zablokowany/zatarty będzie mechanizm przy kole - jak pisałem wyżej, podczas wymniany tarcz można to zdemontowac, przesmarować i powinno byc ok.
    Centralny - też jak pisąłem wczesniej zdemontować boczek, żeby dostać się do złącza siłownika i najlepiej na rozpietą wtyczke siłownika podać 12V, nawet z aku. W ten sposób sprawdzisz, czy wina jest w siłowniku czy w instalacji. Jak w siłoniku, to wiadomo, jak w instalacji, to trzeba szukać po złączach. warto przyjżeć się kablom między ramą a drzwiami, bo tam one nawięcej pracują i tam mogą się łamać.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Sty 2014, 22:32

    Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
    dawid18
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Bielsk Podlaski
    Auto: Opel Astra
    Silnik: 1.4 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    07 Sty 2014, 15:53

    No ale ostatecznie udało się wszystko zrobić tak jak należy,problem zniknął? Napisz coś więcej na forum tak z czystej ciekawości czy się udało.
    Alkomaty
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 376
    Miejscowość: Warszawa

    08 Sty 2014, 16:30

    No właśnie kolega wyżej miał rację, że "podczas wymieniania tarcz możesz zdemontować i przesmarować" - to raczej musi pomóc :) nie ma co więcej kasy wydawać na mechaników... jak samemu można pomajsterkować przy aucie. I tez jestem ciekaw jak tam Tobie z tymi tarczami i klockami poszło...
    kolorowy
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Miejscowość: Łódź
    Przebieg/rok: 18tys. km
    Auto: renault
    Silnik: 2.0
    Rok produkcji: 2008

    09 Sty 2014, 01:00

    Tylko tarcze trzymaj z daleka od smaru. Np. powierzchnia tarczy z "piastą" NIE MOŻE być posmarowana.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    15 Kwi 2014, 19:12

    Samochód już zrobiony. O kosztach nie ma co mówić bo trochę zabuliłem. A więc, zostało wymienione i naprawione:
    - świece i przewody
    - przednie amortyzatory,
    - wszystkie filtry i oleje,
    - usunięcie rdzy koło tylnych drzwi i wymiana progów
    - wymiana linki od ręcznego
    - usunięcie bicia w kierownicy które mi doskwierało przy prędkości 110-130km/h
    - nowe wycieraczki :D
    - w tylnych drzwiach wymieniony został siłownik ponieważ centralny nie odbijał mi tylnych drzwi

    To na tyle. Mam nadzieję że to koniec kłopotów i będę się cieszył jazdą tym pięknym samochodem. Pozdrawiam! :)
    "Dwie rzeczy nie mają granic - wszechświat i ludzka głupota."
    dawid18
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Bielsk Podlaski
    Auto: Opel Astra
    Silnik: 1.4 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    15 Kwi 2014, 20:56

    dawid18 napisał(a):O kosztach nie ma co mówić bo trochę zabuliłem.

    Jak byś podał jakie to koszty inni by wiedzieli w przybliżeniu ile może kosztować taki zakres prac.
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 695
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    15 Kwi 2014, 21:13

    dawid18 napisał(a):O kosztach nie ma co mówić bo trochę zabuliłem
    Nie zdziwię się jak będzie to coś około równowartości auta :/
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4901
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Kwi 2014, 21:53

    1600 zł :) Równowartość to nie jest ale jakaś niecała połowa :)
    "Dwie rzeczy nie mają granic - wszechświat i ludzka głupota."
    dawid18
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Bielsk Podlaski
    Auto: Opel Astra
    Silnik: 1.4 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995