05 Sty 2014, 15:48
Tarcze i klocki - poszukaj na forum tematu o najlepszych firmach i poszukaj ich na allegro - napewno kupisz taniej niż w sklepie. Wymienić możesz sam, nie jest to nic trudnego, a kasy troszkę zaoszczędzisz. Ja np. nie szukałem najlepszej firmy tylko kupiłem jeden z najtańszych, ale dobrych kompletów tarcz i klocków firmy GT PARTS. Założyłem i śmigam do dziś. Co będę do starego auta dokładał markowe cześci.
Co do olejów - popatrz w instrukcji albo poczytaj w necie ile wchodzi oleju do twojego silnika przy wymianie, ile wchodzi do skrzyni biegów i albo kup olej sam i wymień sam, bo to nie trudne, albo poproatu pojedz tam, gdzie wymieniają oleje. Ale tylko wymieniają oleje, a nie naprawiają auta itd. Tam mają oleje luzem ( z beczek ) i są one w miarę tanie a i wymiana nie jest droga. Musisz poproastu popatrzeć jakie sa ceny oleju w sklepie, markecie i zadzwonić tam gdzie wymieniaja i będziesz miał porównanie.
Ręczny - nie piszesz czy linka chodzi, rączka chodzi a nie ma eręcznego, czy wogóle nie można ręcznego zaciągnąc. Tu może być albo urwana, albo zablokowana linka lub mechanizm przy kołach, który ją porusza - do sprawdzenia podczas wymiany tarcz i klocków. Mogą też być zużyte kolcki lub szczęki, w zalezności jak w twoim aucie jest rozwiązany ręczny.
co do akumulatora - trzeba zmierzyć prąd pobierany z aku na wyłączonym silniku i szukać co go żre - opis jak to zrobić jest na forum. Robota prosta.
Drzwi - nie otwierają się , to znaczy że centralny ich nie otwiera czy z klamki nie można otworzyć? Jak centralny nie otwiera, to zmierzyć napięcie na siłownik czy przychodzi i sprawdzić sam siłownik na aku. Też nie trudna robota.
Progi - tu już raczej mechanik potrzebny, bo z tym to już troszkę roboty jest i trzeba wiedziec jak to zrobic, żeby było dobrze.
Generalnie wiekszośc z tych robót możesz zrobic sam ( jak masz na to czas ) i zaoszczędzisz troszkę kasy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...