Opel Astra 1.4KAT Problem z odpaleniem

30 Lip 2017, 18:53

Witam mam taki problem, otóż nie dawno temu spalił mi się rozrusznik tzn. Totalnie mi akumulator padł i kolega z BMW'u bardzo miły, który się zatrzymał podpiął kable ze sw. akumulatora do mojego co się później okazało poleciał dym z tego rozrusznika ponieważ on miał 24v a Ja 12v.. Dokładnie 2 dni temu dostałem kurierem nowy rozrusznik (używany), ale dziś dopiero go zamontowałem i co się okazało? Wszystko okej, ale gdy podłącze go do samochodu i próbuję odpalić to słychać tylko jak on robi takie plum (bardziej brzdęk) i nie kręci.. Nie wiem od czego to może być czyżby znowu rozrusznik czy wina może leżeć po innej stronie? Np. akumulatora. Również próbowałem odpalić na popych, ale on tylko zwalniał.. Ostateczna decyzja to chyba na linke, ale to nie dziś.. Mój znajomy, który właśnie jest mechanikiem mówi, że albo to akumulator, albo to rozrusznik, ale czy to możliwe, że rozrusznik na krótko by normalnie łapał i się kręcił? :)
Wariacik3333
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 30 06 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Lip 2017, 18:59

Ewentualnie chyba poprowadzę dodatkową kabel masowy do rozrusznika :)
Wariacik3333
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 30 06 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Lip 2017, 19:38

Wariacik3333 napisał(a):kolega z BMW'u bardzo miły, który się zatrzymał podpiął kable ze sw. akumulatora do mojego co się później okazało poleciał dym z tego rozrusznika ponieważ on miał 24v a Ja 12v..
to nie jest mozliwe. Wszystkie auta osobowe mają 12v. Co do Twojego rozrusznika to moze byc tak ze dostales jakiegos szrota.
Wariacik3333 napisał(a):Ewentualnie chyba poprowadzę dodatkową kabel masowy do rozrusznika
nic to nie da bo mase masz na silniku a przeciez do niego przykrecasz rozrusznik. Mozesz tez miec problem ze stacyjka. Najlepiej to przekrec kluczyk, auto na luz i wsadz srubokręt w rozrusznik tak zeby zewrzeć te dwa picki co kable przykrecasz do nich. Wtedy zobacz czy odpala
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16662
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Lip 2017, 20:45

Kao napisał(a):nic to nie da bo mase masz na silniku a przeciez do niego przykrecasz rozrusznik. Mozesz tez miec problem ze stacyjka. Najlepiej to przekrec kluczyk, auto na luz i wsadz srubokręt w rozrusznik tak zeby zewrzeć te dwa picki co kable przykrecasz do nich. Wtedy zobacz czy odpala


Owszem dałoby :) Akurat z przekręcaniem kluczyka to już sprawdzałem wraz z śrubokrętem.

@EDIT: Równie dobrze chciałbym Pana uświadomić, że ten kierowca miał silnik 24v, gdyż nie miał oryginalnego silnika i akumulator miał w bagażniku dokładnie 24V bo sam widziałem na własne oczy..
Wariacik3333
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 30 06 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Lip 2017, 22:20

Wariacik3333 napisał(a):Owszem dałoby
no to mogę jedynie życzyć upragnionego efektu. Nie wiem w takim razie po co powstał temat jak masz rozwiązanie.
Wariacik3333 napisał(a):Równie dobrze chciałbym Pana uświadomić, że ten kierowca miał silnik 24v, gdyż nie miał oryginalnego silnika i akumulator miał w bagażniku dokładnie 24V bo sam widziałem na własne oczy..
wydaje mi się że nie mogłeś takowego Aku widzieć gdyż 24v uzyskuje się łącząc 2x12v ja osobiście się nie spotkałem z takim 24V.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16662
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Lip 2017, 12:38

Kao napisał(a):osobiście się nie spotkałem z takim 24V.

Ja też nie, chętnie bym zobaczył fotke lub namiar.
Skoro dodatkowy przewód masowy rozwiazał sprawę ( w co nie wierzę) to temat poleci zaraz do kosza.
W/g mnie to problem jest z cewka, bo prztyka, ale nie załącza rozrusznika..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy
    Badania pokazują, że wykonywanie połączeń przez kierowcę trzymającego telefon/smartfon w dłoni podczas jazdy dwukrotnie zwiększa ryzyko wypadku. Z kolei czytanie i wysyłanie wiadomości zwiększa to ryzyko aż 6-krotnie(1). ...

31 Lip 2017, 13:46

silvo44 napisał(a):Ja też nie, chętnie bym zobaczył fotke lub namiar.
Skoro dodatkowy przewód masowy rozwiazał sprawę ( w co nie wierzę) to temat poleci zaraz do kosza.
W/g mnie to problem jest z cewka, bo prztyka, ale nie załącza rozrusznika..


Właśnie jednak nie rozwiązał, ale zauważyłem strasznie charakterystyczną rzecz.. Mianowicie przedwczoraj ładowałem akumulator z tego względu, że był totalnie padnięty, wczoraj też trochę ładowałem i właśnie 10 minut temu poszedłem na dół (bo mieszkam w bloku) i podłączyłem aby tak klemry i próbowałem odpalić, ale znów tylko ten brzdęk.. Prawdopodobnie znów akumulator rozładowany zapewne gdzieś zwarcie idzie.. Dodam również, że kable które są przymocowane do rozrusznika z akumulatora są strasznie gorące.

@EDIT: Zapomniałem również odnieść się do Twojej wypowiedzi.. Tak może i masz rację ostatnio samochód zaczął też dziwnie szarpać podczas normalnej jazdy i gasł od tak sobie, a później był problem z odpaleniem.. Tak samo na postoju, gdy dodawałem gaz linką pod maską to gdy puściłem to miał problem wejść na unormowane obroty, ale po chwili było oke.
Wariacik3333
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 30 06 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Sie 2017, 00:59

Dobra poradziłem sobie z problemem.. Co się okazało to robiło się zwarcie w rozruszniku, ponieważ kable się dotykały.. Sami specjaliści widać na tym forum, którzy nawet nie widzieli aku 24v.. Nie no pozdrawiam ;) Można zamknąć.
Wariacik3333
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 30 06 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995