Opel astra 1.6 16v - duże spalanie

07 Lut 2010, 00:33

witam... Proszę o pomoc mam opla astrę 1,6 16 którą jeżdze od nie dawna... no i w cyklu mieszanym pali ok 13 l...
Ostatnio edytowany przez kiniu, 12 Lut 2010, 21:52, edytowano w sumie 1 raz
KINIU
kiniu
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Września
  • 07 Lut 2010, 08:22

    Klasycznie w tej sprawie trzeba podejść - po pierwsze drożność filtra powietrza oraz katalizatora do sprawdzenia. Ciśnienie sprężania silnika od sprawdzenia. Regulator ciśnienia paliwa do sprawdzenia. Sonda lambda do sprawdzenia.
    Niemniej jednak, przy mieszanej jeździe samochodem z tym silnikiem, gdy nie oszczędza się pedału gazu, często rozpędza i hamuje, itd.. to będzie on konsumował paliwo, nawet jak jest w pełni sprawny, w ilości większej, niż magiczne 10 litrów/sto km.
    Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
    oprawca_1978
    Początkujący
     
    Posty: 67
    Miejscowość: Zegrze

    08 Lut 2010, 23:17

    A jeszcze zauwazyłem ze bardzo kopci na rozgrzanym silniku...
    KINIU
    kiniu
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Miejscowość: Września

    12 Lut 2010, 11:25

    Sprawdź stan świec oraz wnętrze rury wydechowej. Jeśli będą okopcone, czarne, zalepione czarną, oleistą mazią - to do sprawdzenia jest ciśnienie sprężania w silniku, możliwe, że silnik przepala olej i ma duże przedmuchy pomiędzy tłokami w cylindrach.
    Taki objaw świadczy o zablokowanych nagarem, bądź uszkodzonych pierścieniach tłokowych.
    Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
    oprawca_1978
    Początkujący
     
    Posty: 67
    Miejscowość: Zegrze

    20 Lut 2010, 17:01

    dzięki
    KINIU
    kiniu
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Miejscowość: Września

    20 Lut 2010, 23:17

    Ja mam podobny problem : moja astra pali 16l na 100km ma nieznaczny ubytek mocy ( da się jeżdzic, ale nie jest to moc jaka powinna byc). Chodzi jak diesel, zwłaszcza zimny. Temperatura podczas jazdy 90 st. , w korku dochodzi do 100 i spada na 95.
    Na jesień była remontowana głowica. Było dobrze przez miesiąc, potem podczas jazdy zaświeciła mi się żółta kontrolka i autko zaczęło kulawo chodzic zwłaszcza na wolnych obrotach (silnik gasł).Po odczytaniu kodu błędu wyszło mi : zawór recyrkulacji spalin. Na drugi dzień po odpaleniu lampka się nie zaświeciła. dało się jeździc, i tak jest do dzisiaj.
    w zimę jeszcze raz lampka się zaświeciła ale zaraz zgasła.
    Pytanie brzmi : czy zawór egr może powodowac nadmierne spalanie? Może czujnik położenia przepustnicy, bo zaobserwowałem nagar na zespole przepustnicy? Może silnik krokowy...
    Sam nie wiem... Proszę o pomoc. Chcę zrobic to sam bo nie mam już zaufania do mechaników. Na wszystkich, których trafiam albo są niedouczeni, albo zdzierają a najczęściej jedno i drugie.
    PUSZIN
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: ŁÓDŹ
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
      W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...

    10 Kwi 2010, 08:51

    Raz miałem spalanie 16l/100km a powód był banalny sparciały wężyk paliwowy przez który przeciekało paliwko;p. Zobaczyłem to jak tankowałem auto na ful a potem zajrzałem pod nie i zobaczyłem kałuże paliwa. Teraz spalanko mam super wczoraj droge - 104km ( 34km miasto a 70 trasa) i spalanie 6,25l/100 spokojna jazda w miescei trasa predkosci rzedu 100-130. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony;)
    Teku
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Lubin