Opel astra 1.6 16V ecotec

08 Sie 2007, 18:16

Czy to jest dobry silnik do gazu? Słyszałem opinie że ekoteki nie najlepiej znoszą instalację gazową. Ale z opiniami różnie bywa. Najlepiej wie ten co ma takie auto. Proszę o wypowiedzi
makpan
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: wlkp

14 Wrz 2007, 19:19

Witam jezdze taka astra wlasnie juz 3 lata na gazie jak narazie nie mam zadnych problemow a co do opini jak ten silnik pracuje na gazie to najwazniejsze jest dobry montaz instalacji a partaczy nie brakuje typu"młotek i przecinak"chodzi o to ze te silniki maja dlugi kolektor ssacy i moga byc problemy z zalewaniem silnika jednym ze sposobów na to jest urzadzenie do dopalania reszty gazu z kolektora
Ari27
Nowicjusz
 
Posty: 1

14 Wrz 2007, 23:13

Tw silniki Opla znoszą instalację gazową dość dobrze.Ważne tylko jest to,by była ona dobrze dobrana przez odpowiedniego mechanika i dobrze wyregulowana.A póxniej uciecha z korzystania taniego paliwka :) .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Wrz 2007, 00:20

MotoAlbercik napisał(a):Tw silniki Opla znoszą instalację gazową dość dobrze.Ważne tylko jest to,by była ona dobrze dobrana przez odpowiedniego mechanika i dobrze wyregulowana.A póxniej uciecha z korzystania taniego paliwka :) .


zgadzam sie w 100 % z poprzednikiem:-)
cacanka
Nowicjusz
 
Posty: 2

18 Wrz 2007, 22:46

Witam. Posiadam astre II i jeżdżę na gazie 2 lata. Powiem krótko nigdy więcej jazda na gazie. Espero wcześniej miałem i zmarnowałem na gazie teraz ten samochód marnieje na gazie. Nie polecam żadnej instalacji. Poprostu jeśli chcesz mieć dobry samochód nie montuj instalacji gazowej.
Od półtora roku walczę z jednym problemem i nikt nie jest w stanie stwierdzić co dolega. Kupe kasy wydałem i nic.
Opisze po krótce problem:
Po nocy odpalam rano samochód. Zapala się zawsze na paliwie i auto a konkretnie obroty w moim aucie szaleją. Raz prawie gaśnie a zaraz jest 2500 obrotów i tak przez około dwóch minut. Przy tym strasznie czuć paliwem tak jak by się zalewał. I tak przez półtora roku się morduję. Może ktoś z was podsunie mi jakąś myśl co z tym kure.........m zrobić i jak zaradzić.
W espero siadła głowica prze gaz. Poprostu nigdy w życiu gazu.
Pozdrawiam Artur
arti55
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

19 Wrz 2007, 11:36

Arti55,nie wkurzaj się tak na te instalacje gazowe.To,co piszesz,jest efektem nieodpowiedniego zadbania o instalacje gazowe.Wskazuje na to fakt,że piszesz,iż w Espero siadła ci głowica przez gaz.A dlaczego?Co się z tą głowicą stało?Espero to jedno z tych samochodów,w których instalacja gazowa sprawuje się najlepiej.A co do Astry to równiez jest to auto,do którego można śmiało wstawić gaz.
A co do twoich problemów z Astrą,nasuwają mi się takie usterki - może być walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej(jeżeli taki jest zamontowany).Jeżeli nie ma tego czujnika,to silnik powinien być uruchamiany na benzynie,a po osiągnięciu temperatury cieczy chłodzącej około 30 stopni dopiero przełączać sie na gaz.A w szczególności w zimie.Nastepna rzecz,to możliwe jest,że przepuszcza zawór odcinający benzynę po przełączeniu się na zasilanie gazowe,czyli do cylindrów dostaje się mieszanka gazu i benzyny,która powoduje własśnie takie przygasanie i skakanie obrotów silnika.Może też byc zanieczyszczony lub uszkodzony silniczek krokowy układu wtruskowego.Może tez być niewłasciwie działająca sonda lambda lub jej emulator na gazie,jeżeli masz taki założony.Inną rzeczą jest,jaką masz instalację - która generacja(czy masz silniczek krokowy na przewodzie gazu,czy jest tam tylko śruba regulacyjna,czy masz komputerek gazu,czy tylko elektroniczny przełącznik zasilania paliwem,czy masz emulator sondy,czy komputerek gazowy pracuje na podstawie sondy).Wiele rzeczy pominąłes,opisując swój problem.
No i piszesz,że rano uruchamiasz silnik na paliwei i obroty ci szaleją.Pytanie tylko,na jakim paliwie uruchamiasz silnik - na gazie czy na benzynie?Jak na benzynie i te obroty ci szaleją na benzynie,to gaz nie ma nic do tego.Chyba,ze jest odwrotna sytuacja,o której pisałem wyżej - do benzyny dostaje się gaz,przez niedokładnie zamknięty elektroazwór gazu.Napisz coś więcej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Wrz 2007, 15:36

:shock: :shock: :shock: MotoAlbercik: powiedzieć "chylę czoła przed Tobą" - staje się czystym frazesem!? Co do działania instalacji "różnej maści i autoramentu": tym, którzy potrafią instalację złożyć z reguły brakuje wiedzy i "tego czegoś", aby instalacja działała poprawnie. Syna i mój "Elpigaz" II-giej generacji w pełnej, komputerowej konfiguracji...wiemy, że pod maską zostały zainstalowane...900 obr/min? proszę bardzo. Oczywiście standardowe wymiany tego, "co gaz lubi najbardziej"... i uśmiech pod dystrybutorem. :wink:
...czy wypada tak napadać...?
kardio
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: Chrobrego.

19 Wrz 2007, 20:35

MotoAlbercik napisał(a):Arti55,nie wkurzaj się tak na te instalacje gazowe.To,co piszesz,jest efektem nieodpowiedniego zadbania o instalacje gazowe.Wskazuje na to fakt,że piszesz,iż w Espero siadła ci głowica przez gaz.A dlaczego?Co się z tą głowicą stało?Espero to jedno z tych samochodów,w których instalacja gazowa sprawuje się najlepiej.A co do Astry to równiez jest to auto,do którego można śmiało wstawić gaz.
A co do twoich problemów z Astrą,nasuwają mi się takie usterki - może być walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej(jeżeli taki jest zamontowany).Jeżeli nie ma tego czujnika,to silnik powinien być uruchamiany na benzynie,a po osiągnięciu temperatury cieczy chłodzącej około 30 stopni dopiero przełączać sie na gaz.A w szczególności w zimie.Nastepna rzecz,to możliwe jest,że przepuszcza zawór odcinający benzynę po przełączeniu się na zasilanie gazowe,czyli do cylindrów dostaje się mieszanka gazu i benzyny,która powoduje własśnie takie przygasanie i skakanie obrotów silnika.Może też byc zanieczyszczony lub uszkodzony silniczek krokowy układu wtruskowego.Może tez być niewłasciwie działająca sonda lambda lub jej emulator na gazie,jeżeli masz taki założony.Inną rzeczą jest,jaką masz instalację - która generacja(czy masz silniczek krokowy na przewodzie gazu,czy jest tam tylko śruba regulacyjna,czy masz komputerek gazu,czy tylko elektroniczny przełącznik zasilania paliwem,czy masz emulator sondy,czy komputerek gazowy pracuje na podstawie sondy).Wiele rzeczy pominąłes,opisując swój problem.
No i piszesz,że rano uruchamiasz silnik na paliwei i obroty ci szaleją.Pytanie tylko,na jakim paliwie uruchamiasz silnik - na gazie czy na benzynie?Jak na benzynie i te obroty ci szaleją na benzynie,to gaz nie ma nic do tego.Chyba,ze jest odwrotna sytuacja,o której pisałem wyżej - do benzyny dostaje się gaz,przez niedokładnie zamknięty elektroazwór gazu.Napisz coś więcej.

Witaj. Wiem, że wielu żeczy nie napisałem. Poprostu się nie znam na instalacjach. Mogę tylko powiedzieć, że jeżdżę do gazownika(znajomy), dokładnie od półtora roku z tym problemem i jeżdżę do niego raz w miesiącu. Druga sprawa to ta instalacja ma dwa lata i ma czujnik temperatury. Odpala się zawsze na paliwie i jak silnik osiągnie jakąs tam temperaturę a cos słyszałem, że ustawiony jest na 30 stopni to wtedy przełącza się na gaz. Te obiawy dzieją się rano gdy samochód odpalony jest na benzynie. Wymieniono mi sonde lambda (nie pomogło), wymieniono mi reduktor ( nie pomogło). Powiem jeszcze jedną ważną żecz. Gdy gazownik zamknął zawór gazu to jeździłem na paliwie i nic takiego się nie działo. Gdy tylko zawór gazu został odkręcony to z powrotem zaczęły obroty szaleć na benzynie po odpaleniu rano. Miałem też robioną diagnostykę elektroniczną w serwisie Opla i też nie pomogło. Poprostu idzie ręce załamać.
Jedna osoba właśnie mówiła mi to co ty, że chyba samochód dostaje dwóch mieszanek i głupieje. Faktem jest, że przy odpalaniu na bęnzynie i przy tych szalejących obrotach śmierdzi benzyną i zauważyłem, że mimo tego, że jeżdżę na gazie to auto strasznie dużo pali benzyny na samym rozruchu.
Chyba muszę zmienić gazownika lub auto bo poprostu jak się wkur......e to go do wisły zepchne.
Pozdrawiam Artur
arti55
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

19 Wrz 2007, 23:36

Nie musisz autka spychać do Wisły(jeszcze mandat dostaniesz za zanieczyszczanie środowiska :D ).Skoro piszesz,że po zakręceniu zaworu gazu,wszystko jest ok,a po jego odkręceniu są takie właśnie objawy,to wszystko jest jasne - przepuszcza elektrozawór gazowy i do mieszanki benzyna-powietrze dostaje się gaz i "zalewa" silnik.Dziwię się,że gazownik do tego nie doszedł i wymieniał parownik i sondę.Podejrzewam,że sonda pokazywała za dużo9Jak do mieszanki benzynowej dostanie się gaz,to wzrasta emisja spalin) i mechanik zasugerował się jej awarią,a jak nie pomogła wymiena sondy,to wymienił parownik.Ale to niestety nie pomogło i mechanik powiedział,że tego nie da się wyregulować i że te silniki nie lubią gazu.Ale nie sprawdził podstawowej rzeczy - elektrozaworu gazu.
Co do spalania benzyny - po uruchomieniu zimnego silnika,silnik pracuje na ssaniu.Ssanie wyłącza się całkowicie,jak ciecz chłodząca osiągnie temp. 87 stopni.W tym czasie silnik spala od około 25l/100km w dół.Spalanie to zmniejsza się wraz ze wzrostem temp. cieczy chłodzącej.Czyli to akurat jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2007, 21:40

dziękuje za podpowiedź. Nic innego jak muszę zmienić gazownika. Ten albo jest za głupi skoro przez dwa lata nie doszedł albo naciągacz. jeszcze raz dziękuje. Możesz mi napisać czy taki elektrozawór gazu jest kosztowną sprawą?
Pozdrawiam Artur
arti55
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

20 Wrz 2007, 23:11

Nie jest to drogie urządzenie.Cena to koło 70 zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Gru 2010, 16:17

Witam wszystkich. Mam problem z moja asterka 1.6 16v 95r spadaja mi obroty gdy podjezdzam do skrzyzowania lub ronda ale nie zawsze. Silnik nie równo pracuje czasami go dolikatnie przymuli. Byłem na diagnostyce i powiedziano mi ze zalewa mi pierwszy cylinder oraz delikatnie jest swieca mokra. Odrazu dodam ze mam instalacje gazowa lV generacji(sekwencyjna) z tego co sie orientuje czeka mnie remont głowicy lub cała kapitalka:(. Szukam u was pomocy oraz porady czy warto to robic i ile to bedzie kosztowac?! Prosze piszcie pod tego e-maila [email widoczny po zalogowaniu]
lati81
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Bieruń

29 Sty 2012, 14:08

Najprawdopodobniej to wina zaworu EGR, z którym często w 16 zaworówce (na gazie) jest problem :(
Maciejos11
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2001

29 Sty 2012, 16:58

Lati81 napisz czy samochód nie równo chodzi zawsze czy sporadycznie? Czy problemy występują na obu paliwach czy tylko na gazie? Jakie masz osnaczenie (kod) silnika?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Maj 2012, 19:16

Witam, pozwolę się podpiąć pod temat i nieco go odświeżyć. Mam dokładnie taki sam problem jak kolega Lati81. Mam astre 1.6 16V 1998r w gazie. Problem pojawił się w momencie gdy auto zaczeło szarpać podczas jazdy oraz gdy brakowało mocy np. podczas ruszania. Świece zostały wymienione, jednakże na jedym cylindrze świeca jest mokra tak jakby nie przepalała paliwa/gazu. Zaznaczam, że problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnego błędu. Ciśnienie jest dobre na każdym cylindrze. W czym może tkwić problem? Cewka? Egr? I mam pytanie czy problem z EGR skutkowałby tym że świeca jest mokra?? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam :)
samluk26
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 2001