Opel Astra 1.6 92r. problem z gazem!!!

13 Sty 2007, 22:34

Posiadam Astre z 92r. z automatycznym przełącznikem gazu wszystko było ok przełanczał sie gaz nawet w bardzo niskich temperaturach i działał bez zarzutu problemy zaczeły sie w sierpniu gdy samochód na benzynie zrobił sie bardzo słaby a po przełączeniu na gaz od razu gasnie chyba ze się zagrzeje silnik wtedy działa, chciał bym dodać ze na gazie ma wiekszą moc niż na benzynie co dziwne. Kolejny problem to taki że gdy już zagrzeje się silnik i jedziemy na gazie po jakis 10-15 km. zaczyna szarpac samochodem tak jak by cos odcinało dopływ paliwa to samo dzieje się gdy jedziemy na benzynie z tym ze trzeba wciskac pedał gazu do samej podlogi bo ma sie wrazenie ze silnik zaraz zgasnie. Kolejny problem jaki zauważyłem z tym osłabnięciem i szarpaniem to gdy pada deszcz lub gdy jest wilgotne powietrze samochodem szarpie juz po 10 metrach a na benzynie słabnie gdzies po 50 metrach dodam również że gdy jest zimny silnik to samochód gaśnie gdy sie rusza na benzynie no i silnik na gazie nie równo pracuje. Naprawde nie wiem co może być tego przyczyną pomóżcie i z góry dziękuje i pozdrawiam.
arisko
Nowicjusz
 
Posty: 10

14 Sty 2007, 19:08

Może to być wina świec i kabli zapłonowych.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

22 Sty 2007, 17:10

8) ...a także zabrudzonego filtra powietrza i niewykluczone, że gazu też.
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

24 Sty 2007, 22:18

gaz jest OK bo tankuje na różnych stacjach,
arisko
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Sty 2007, 22:20

świece też dobre bo sprawdzał niedawno mechanik przynajmniej tak mi powiedział że dobre a jak mam szukac w kablach to wole te auto zezłomowac dzieki za pomoc!
arisko
Nowicjusz
 
Posty: 10

31 Sty 2007, 22:25

W kablach ale wysokiego napięcia! Nie w całej instalacji elektrycznej... :wink:
=DAMIAN=
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
    Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...

02 Lut 2007, 14:12

wymieniłem płyn w chłodnicy znaczy wylełem stary i wlałem pół na pół woda i jakis płyn który podwyższa temp. wrzenia pisało na nim że też się go stosuje do chłodnic i jeden problem z głowy pali na gazie nawet przy bardzo niskich temp. tak jak kiedys pozostał tylko problem szarpnięć i słabnięcia auta gdy jest zagrzane przeważnie gdy się jedzie z równą predkością wtedy odczówa sie to najbardziej a przy ruszaniu auto jest bardzo słabe. Mam pytanie czy świeca może przestawać działac tylko wtedy gdy jest nagrzana??
arisko
Nowicjusz
 
Posty: 10

08 Mar 2007, 23:14

Sprawdź, po przejechaniu dłuższego odcinka, gdy wskazówka temperatury cieczy idzie w górę, czy reduktor/parownik jest podobnie nagrzany, jak chłodnica. Może jest - gdy auto szarpie - wręcz oszroniony, co wskazywałoby na brak przepływu cieczy chłodzącej przez niego.Mogą też być przy dużym przebiegu instalacji zesztywniałe membrany i występuje wtedy nadmiar gazu w mieszaninie gaz/powietrze. Świeca kiepska po nagrzaniu ma prawo "przerywać".
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

10 Mar 2007, 00:45

To może być cewka zapłonowa lub jak napisał arek_89 kable zapłonowe lub świece. Zużyte kable dostają przebicia szczególnie w wilgoci to samo dotyczy cewki i kopułki. A gdybyś wrazie zdecydował się na wymiane kabli (a warto) to wymień też swiece. Bo jeśli okaże się że są kiepskie to zniszczą nowe kable.
Trooper 2,8 TD
DZIADEK
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Miejscowość: Kurowice

19 Mar 2007, 10:56

wymieniłem kable już nie szarpie ale nadal słabnie przeważnie wtegy gdy np. ruszam pog góre z ręcznego wtedy nawet jeśli później jest z górki czuc to bardzo mocno wciskam gaz do dechy i po czasie wszystko wraca do normy do czasu gdy znów musze sie zatrzymac zaczyna sie to samo w miejskim ruchu jest to dobijające
arisko
Nowicjusz
 
Posty: 10

20 Mar 2007, 20:00

:D Gdybyś jeszcze zechciał wymienić filtr powietrza i filterek gazu (w serwisie)...O tych elementach nie piszesz.
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

23 Mar 2007, 13:26

mam jeszcze pytanie dotyczące gazu w przełączniku gazu są diody czerwona na benzyne zielona gdy jede na gazie, gdy włanczam samochód zamiast samej czerwonej swieci jeszcze pomaranczowa gdy przełączy sie na gaz tez powinna tylko zielona świecic a świeci zielona i pomaranczowa czy to ma coś z tym wspólnego??? bo jak pamietam nigdy pomaranczowa dioda nie swieciła i jeszcze jedno nie jestem mechanikiem i gdyby mógł mi ktoś napisac jak wygląda ten reduktor/parownik i gdzie go szukac?? bo faktycznie gdy samochód słabnie gwałtownie podnosi sie temperatura z gory dziekuje...
arisko
Nowicjusz
 
Posty: 10

23 Mar 2007, 13:50

Wzrost temperatury ma związek ze zubażaniem mieszanki powietrze/gaz, a powodem jest zbyt mała ilość dostarczanego gazu, czego przyczyną jest zasyfiony filterek gazu. Wejdź na www.elpigaz.com i przejdź po zakładkach - znajdziesz o elementach, które tworzą instalację.
Do admina: to jest jedyne rozwiązanie na zapoznanie się z instalacją...
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

24 Mar 2007, 21:54

dobra malkien zgadzam sie może to być filter gazu ale czemu to samo dzieje sie na benzynie?? dodam jeszcze ze zauwazyłem ze samochud sam od siebie lubi wchodzic na wysokie obroty i tak je trzyma dłuższy czas. Wszystko wraca do normy i samochud jezdzi jak powinien gdy sie zadławi a ja mu wdepne gaz prawie na max wtedy jezdzi dobrze do czasu aż sie zatrzymam i rusze ponownie...
arisko
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Mar 2007, 19:12

Jest jeszcze coś takiego, jak silniczek krokowy, który od czasu do czasu wymaga czyszczenia...
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań