Najlepszą dynamikę ma ten 1,6 16v,a spalanie prawie identyczne jak 1,4 16v. Obie wersje z 16v wymagają dolewek oleju i jest to normalne.Do gazu najlepsze są wersje z 8 zaworową głowicą i w tych autach nie problemów z braniem oleju (no chyba że silnik się kończy).U mnie w domu żona jezdzi kombi Astrą I ze zwykłym 1,4 i to na gazie. Auto ma 150 tys. prawdziwego przebiegu (sam je kupiłem od pierwszego właściciela w Niemczech) i było serwisowane. Pomimo rocznika 95/96 nie ma nigdzie nawet grama rdzy (może dlatego,że było cały czas garażowane) sam się śmieję,że zapomniało zgnić...
![Smile :smile:]()
.Na gazie jezdzi bardzo dobrze ale o ile jazda na trasie wypada ekonomicznie ok7,5l gazu na 100 km,to po poznańskich popołudniowych korkach wynosi ok.12,5l LPG. Na benzynie byłoby to raczej nieco mniej,bo oczywiście nie mamy sekwencji ale zwykłą instalację do jednopunktu.Generalnie nie jest to złe auto (no i żona się przyzwyczaiła...) poza tym że brakuje nieco mocy przy wyprzedzaniu.Za to zalety przewozowe w Astrze I kombi są jej mocnym plusem.Podróżuje się też raczej wygodnie.Uważam,że za takie nieduże pieniądze jest to w tej chwili jedna z lepszych propozycji na rynku aut używanych.Nie bez znaczenia jest też to,że można przebierać w ofertach kupna do woli ,bo Astr jest sporo z czego lwia część jest już wyposażona w LPG,poza tym Astra jest tania w naprawach i z powodu prostej budowy nie psuje się często.Oczywiście o auto trzeba dbać,to warunek !!!
![Wink :wink:]()