Opel Astra F 1.7 TD niedziałający wskaźnik temperatury i wentylator

11 Lut 2016, 15:46

Witam wszystkich. Jestem tu nowy dlatego proszę o wyrozumiałość.
Wymieniałem uszczelkę pod głowico w Oplu Astrze F 1.7 TD (silnik Oplowski podobno najgorszy z wszystkich możliwych) mojego taty. Po naprawie okazało się że nie działa wskaźnik temperatury i wentylator chłodnicy. Ale może wyjaśnię co i jak było dokładnie z tym autem.
Asterka już od dłuższego czasu miała problem z nieszczelną uszczelką (przedmuchy do układu chłodzenia) ale że samochód był potrzebny (moja Honda nie miała odpowiednich kapci na zimę) to był używany do momentu jak wyrzuciło przez zbiorniczek wyrównawczy cały płyn chłodniczy a wskaźnik pokazał 100 stopni.
A teraz po wymianie wskaźnik nie działa i wentylator. Wszystko dokładnie obejrzałem i wraz nie wiem co jest przyczyną. Wentylator nie uruchamia się nawet na krótko (zwarcie dwóch przewodów od czujnika w chodnicy) mimo że prąd do niego dochodzi a wentylator jest sprawny (sprawdzałem po przez bezpośrednie podłączenie do akumulatora). Przy zwieraniu dwóch przewodów od czujnika w chłodnicy słychać pstryknięcie w przekaźniku (chyba jest sprawny bo wymieniałem go na inny i nic się nie zmieniło) z skrzyneczki za silnikiem.
Nie mam pojęcia czy to ja coś źle podłączyłem lub niechcący rozłączyłem czy może jednak padł któryś z czujników. Jeśli to czujniki to jak je sprawdzić?
Zaznaczam że elektryk ze mnie żaden.
Dlatego prosił bym was o pomoc lub wskazówki i sugestie.
Z góry wam dziękuję
Piotrek614
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Lut 2016, 11:51

Skoro słychac jak cyka przekaźnik, to znaczy, że samo sterowanie jest. Trzeba sprawdzić ten przekaźnik, czy czasem nie są wypalone styki robocze oraz trzeba sprawdzić bezpiecznik wentylatora - sterowanie przekaźnika może być z innego bezpiecznika.
co do czujnika to trzeba sprawdzić czy wtyczka jest podłaczona do niego no i sam czujnik - mógł się uszkodzić poprostu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lut 2016, 14:22

Wszystkie styki są w porządku tak samo jak bezpieczniki. Do każdego czujnika jest podłączona wtyczka jak należy, sprawdzałem kilka razy.
Nie wiem co i jak zrobiłem ale dzisiaj zaczął działać wskaźnik temperatury ale nadal nie działa wentylator do którego dochodzić zbyt mały prąd (nawet głupie 10cm taśmy led ledwie się świeci).
Piotrek614
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Lut 2016, 14:33

To może był to zbieg okoliczności i licznik się podwiesił. A skoro taśma led ledwo działa, to podłącz równolegle drugi kabel - jeśli na nim bedzie działała normalnie, to masz winowajcę.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Lut 2016, 16:12

Piotrek614 napisał(a):Zaznaczam że elektryk ze mnie żaden.

Piotrek614 napisał(a):Wszystkie styki są w porządku

Hmmm, jedno drugiemy zaprzecza...Ciekaw jestem, jak sprawdziłeś styki robocze przekaxnika wentylatora? Bo chyba nie za pomocą wspomnianej taśmy LED :?:
Nie chcą cię denerwować, ale skoro
Piotrek614 napisał(a):Zaznaczam że elektryk ze mnie żaden.

to podjedź do elektryka i on w kilka minut sprawdzi co jest nie tak. Być może to nie sprawa napięca, ale prądu jak wspomniałem wcześniej.
Piotrek614 napisał(a):Nie wiem co i jak zrobiłem ale dzisiaj zaczął działać wskaźnik temperatury

Anjin napisał(a):To może był to zbieg okoliczności i licznik się podwiesił.

JA jednak uważam, że to nie zbieg koliczności i żaden licznik się nie podwiesił. Zresztą jak licznik może się podwiesić :?: Raczej bardziej realne jest to
Piotrek614 napisał(a): Do każdego czujnika jest podłączona wtyczka jak należy, sprawdzałem kilka razy.

To wskazywałoby, że ruszając wtyczkami przypadkowych czujników ( sądzę, że kolega nie wie, który czujnik jest od wskaźnika ) przypadkowo polepszył styk. Który zresztą w każdej chwili znowu może się poluzować. W zależności od powodu luzu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lut 2016, 15:06

Kolega ma asterkę z takim samym silnikiem. To sobie trochę poprzekładaliśmy efekt tego był taki że na moich przekaźnikach wszystko chodziło u niego jak należy.

Do elektryka mi się z tym jechać nie opłaca bo asterka za jakieś 3 miesiące zostanie sprzedana najpewniejszemu kupcowi na siwcie (auto szrot). Poza tym mamy takiego farta do elektryków że w Polonezie durne gniazdo od przyczepki podłączyli tak że połowę bezpieczników popaliło i wraz musiałem sam się z tym męczyć.

Są dwa czujniki przy termostacie jeden od wskaźnika na jeden wtyk który się już poluzować nie może i drugi od komputera na wtyczkę z dwoma pinami.
Piotrek614
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Black Panther
    Na potrzeby filmu "Czarna Pantera" Lexus stworzył też jedną sztukę modelu LC w specjalnej wersji Black Panther. Filmowy pojazd wyróżnia się niebieskim malowaniem z grafiką przedstawiającą wizerunek głównego ...