Opel astra F - regulator ciśnienia paliwa

13 Paź 2007, 17:24

Witam. Mam Opla Astrę 1.6 16V z 1995r z instalacją gazową. Ostatnio zauważyłem że samochód oprócz gazu pobiera mi również benzynę, nie wiedziałem dlaczego dopóki nie odwiedzilem mechanika. Okazało sie, że mam awarię regulatora ciśnienia paliwa i że konieczna jest jego wymiana. Niestety w małych sklepach z częściami jest problem z zakupem tej części, w sklepie serwisowym zaś nie chcę pytać bo przerażają mnie ceny oryginalnych części. Więc narazie tak jeżdzę dopóki nie dostane tej części, obawiam się jedynie tego czy jazda przy której silnik zarówno pobiera gaz i niewielkie ilości benzyny nie bedzie miała jakichś skutków ubocznych? Z góry dziekuję za poradę. Pozdrawiam
piotrek30
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 13 Paź 2007, 18:41

    Awaria regulatora ciśnienia zdarza się bardzo rzadko , wtedy auto też na benzynie by źle chodziło.Raz tylko się spotkałem z taką awarią ale właściciel tego auta do benzyny dodawał środki ktore miały czyścić wtryski.Czy masz za wysokie ciśnienie paliwa?Jeżeli jest za wysokie to sprawdź ciśnienie na odłączonym powrocie paliwa.Jak się regulator zatarł to można do wężyka od podciśnienia,ktory jest podłączony do regulatora podłączyć strzykawkę i gwałtownie wytworzyć duże podciśnienie kilka razy,na pracującej pompie paliwa.Wykręć świece po jeździe na benzynie jeżeli jeden wtryskiwacz źle pracuje to poznasz to po świecy.Kup przekaźnik typ 561 ktory można podłączyć tak że jak auto będzie chodziło na gazie to pompa paliwa nie będzie pracować.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    13 Paź 2007, 19:41

    Nie stosowałem żadnych środków przeczyszczających wtryski. Awaria regulatora ciśnienia paliwa nastąpiła bezpośrednio po wymianie pompy paliwa, która wcześniej padła. Mechanik zapewniał mnie, że te dwie awarie jedna po drugiej to zwykły zbieg okoliczności, a regulator po prostu padł ze starości.
    piotrek30
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    13 Paź 2007, 20:12

    Napisz jakie masz ciśnienie paliwa powinno być 2,8-3,2 atm a z podciśnieniem 2,3-2,7 atm.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    14 Paź 2007, 10:20

    A ja bym sprawdził elektrozawór odcinający benzynę,po przełączeniu się na zasilanie gazowe.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Paź 2007, 11:35

    Tam nie ma elektrozaworu od paliwa ale może być emulator pracy wtryskow lub przekaźnik ktory odcina plus na wtryski.Sprawdź emulator wtryskow.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
      Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...

    15 Paź 2007, 07:48

    Fakt,pisząc,że elektrozawór paliwa,troszkę się wygłupiłem :oops: ,ponieważ to jest silnik na wtrysku i nie może tam być elektrozaworu paliwa :? .Napewno jest ,a przynajmniej powinien być właśnie emulator pracy wtryskiwaczy.I to on przepuszcza napięcie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000