Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

03 Sty 2013, 14:38

witam ,jestem posiadaczem Opla Astry 1.7 DTI i mam od jakiegoś czasu z autem problem...
Problem polega na tym że kilka razy auto nie chciało odpalić (kręciło jak by na sucho),potem gosło na luzie, a w tej chwili nie chce wogóle odpalić...
Po przeczytaniu kilu podobnych tematów w internecie, doszedłem do wniosku że to może być uszkodzony sterownik pompy wtryskowej...
Być może się mylę...
Bardzo proszę o pomoc...
Jestem z BYDGOSZCZY a więc szukam dobrego elektronika który by naprawił ten sterownik "najlepiej z Bydgoszczy"
Być może znacie takiego fachowca???
michald211
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-1990
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Sty 2013, 16:27

Nie wykluczone, że to sterownik. Ale może warto zacząć od rzeczy najprostszych? Np. wymienić filtr paliwa, a właściwie jego wkład.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sty 2013, 20:16

Jeśli jest to silnik Isuzu to niestety takie objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika pompy wtryskowej . Jeśli powstały w nim tzw. zimne luty , to powinien sobie poradzić z tym każdy kto ma pojęcie o lutowaniu. Gorzej jak uległy uszkodzeniu jego elementy. Myślę jednak że jak w pierwszym i drugim przypadku najlepszym wyjściem z sytuacji będzie konsultacja i oddanie sterownika do wyspecjalizowanego zakładu. Naprawiałem takie coś domowym sposobem, przy identycznych objawach i będę szczery - poprawiałem dwa razy . Niżej fotka jak to wygląda..

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sty 2013, 21:11

problem rozwiązany....
okazało się jednak że to sterownik pompy wtryskowej...
dzięki za pomoc...
michald211
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-1990
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lut 2013, 10:22

A można wiedzieć jak poradziłeś sobie z problemem. Bo wygląda na to że mam podobny. Komputer wyrzuca ciągle błąd sterownika pompy. Na jałowym biegu chodzi, chociaż czasem gaśnie, czasem nawet ruszy ale za jakiś czas gaśnie.
Czy duże poniosłeś koszty naprawy?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Karlolo
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2000

05 Lut 2013, 12:01

u mnie uszkodzony był sterownik pompy wtryskowej
w sterowniku znajomy elektronik naprawił mi ścieżki na płytce sterownika ,nawet chyba wlutował jakiś drucik zamiast ścieżki która była za mocno uszkodzona...
zapłaciłem 100zł. bo to znajomy...
jest firma która naprawia sterowniki,reklamuje się na Allegro, wysyła się do nich sterownik, naprawiają i odsyłają koszt od 300 do 400zł.
michald211
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-1990
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Zagato Coupé 2012
    BMW Zagato Coupé to typowe BMW widziane oczami włoskiej firmy Zagato, specjalizującej się w budowie nadwozi samochodowych. Stylistyka Zagato scala cechy typowe dla konstrukcji obu firm, tworząc rasowe coupé ...

19 Sty 2016, 10:31

Objawy opisane w temacie wskazują na uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej. Wysoka temperatura pracy, drgania, kiepskie materiały wykorzystane do połączeń lutowniczych... i przepis na usterkę gotowy.
Większość sterowników można jednak naprawić i trwale wzmocnić ich konstrukcję. - Udało mi się naprawić takich już setki.
Wysłanie sterownika do specjalisty to tańsze i pewniejsze rozwiązanie niż podmianka, bo kupując używkę prędzej, czy później usterka pojawi się ponownie.
elektrobip
Obserwowany
 
Posty: 1
Miejscowość: Reda
Prawo jazdy: 19 03 1924
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Astra Zafira Vectra Corsa
Silnik: 1.6 1.8 1.9 2.0 2.2
Paliwo: Inne
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912