Opel Astra H GTC - Problem z turbina i mocą na niższych obrotach

04 Lut 2021, 21:20

Witam,
posiadam Opel Astra H GTC , 1.3 CDTI , 90KM, Z13DTH

Mam problem, otóż zapalała mi się kontrolka "kluczyk i auto" przy jeździe na wyższych obrotach, check engine, strasznie hałasował na zimnym oraz nie odpalał za pierwszym tylko trzeba było trochę kręcić, poszedłem z tymi problemami do mechanika.
Okazało się że zawór EGR powodował check engine I zamulanie np. pod górkę, kontrolka z kluczykiem powodowała odcinanie turbiny czyli notlauf tak zwany, a straszny hałas powodował pasek od alternatora łożysko i cała rolka, a problem z odpalaniem nie był spowodowany świecami tylko całym sterownikiem od świec. Mechanik wszystko po wymieniał tzn. EGR wyczyścił cała dolot i wymienił go, sterownik wymienił, pasek itd.. alternator poszedł do regeneracji, a z tym problemem od turbiny , poradził sobie w sposób taki że odłączył czujnik od kolektora ssącego? i usunął błędy w diagnostyce. Teraz w czym jest problem?

Problem polega w tym że przy odpaleniu auta, wszystko jest bardzo dobrym stanie, lepiej chodzi itd.. jest bardzo dobrze zrobione. Ale po 10 minutach przy jeździe na trasie pojawia się już problem, otóż przy zmianie biegów czuje niedostatek mocy, tzn obroty od 1000 do około 2000 RPM. nie powoduje w ogóle przyspieszenia autka, a co z tym idzie, przy jeździe na wyprzedzaniu np jest to bardzo niebezpieczne... W czym może być problem? turbina się nie załącza poniżej obrotów? a wcześniej to robiła przed pójściem do mechanika tylko się włączał ten tryb awaryjny? mam jeździć na wyższych obrotach żeby przy zmianie był już obrotomierz na tyle wysoko że mogę dynamicznie ruszyć? w czym może tkwić problem? Dziękuję za wasze odpowiedzi:)
owenik
Nowicjusz
 
Posty: 11

05 Lut 2021, 10:49

owenik napisał(a):z tym problemem od turbiny , poradził sobie w sposób taki że odłączył czujnik od kolektora ssącego? i usunął błędy w diagnostyce.
Podłączył go z powrotem?

owenik napisał(a):przy zmianie biegów czuje niedostatek mocy, tzn obroty od 1000 do około 2000 RPM. nie powoduje w ogóle przyspieszenia autka, a co z tym idzie, przy jeździe na wyprzedzaniu np jest to bardzo niebezpieczne..
Wygląda to tak jak by to była duża turbo dziura. Moim zdaniem trzeba by było sprawdzić ciśnienie doładowania i zobaczyć kiedy turbina zaczynał ładować.

Teraz żadnych błędów nie ma?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

05 Lut 2021, 11:58

Prawdopodobnie nie podłączył go, ponieważ ten czujnik powodował takowy tryb awaryjny i zapalanie się kontrolki kluczyk samochód.

No dobra ale jak sprawdzić ciśnienie doładowania i dlaczego dopiero się to dzieje po ok. 10 minutach od odpaleniu auta, a po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu , wraca wszystko do normy i po 10 min , znowu to samo? :bored:

Błędów już żadnych nie ma, przy sposobie gaz, hamulec, nic się nie wyświetla.
owenik
Nowicjusz
 
Posty: 11

05 Lut 2021, 12:42

owenik napisał(a):czujnik powodował takowy tryb awaryjny i zapalanie się kontrolki kluczyk samochód
Bo działał pewnie wadliwie, był uszkodzony. Tu trzeba by było go zdiagnozować.

owenik napisał(a):No dobra ale jak sprawdzić ciśnienie doładowania i dlaczego dopiero się to dzieje po ok. 10 minutach od odpaleniu auta, a po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu , wraca wszystko do normy i po 10 min , znowu to samo?
Prze interfejs diagnostyczny trzeba sprawdzić parametry podczas pracy silnika.

owenik napisał(a):Błędów już żadnych nie ma, przy sposobie gaz, hamulec, nic się nie wyświetla
Tu nie będzie wszystkich błędów. Trzeba podłączyć się przez jakiś interfejs np. OP-COM i sprawdzić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

05 Lut 2021, 13:38

W poniedziałek idę do niego żeby posprawdzal co jest nie tak :twisted:
owenik
Nowicjusz
 
Posty: 11

07 Lut 2021, 14:34

Nie można obchodzić czujnika bo to jest czujnik cisnienia doładowania, teraz Sterownik nie wie czy ciśnienie doładowania obciąć czy odblokować stąd też masz turbo dziurę. Problem należy naprawić a nie go ominąć bo jak widzisz nie działa to prawidłowo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne?
    Jeszcze dekadę temu aspekt ekologii w segmencie samochodów klasy premium nie był brany przez producentów pod uwagę tak mocno, jak w chwili obecnej. Co więcej, samochody luksusowe produkowane dzisiaj mogą poszczycić ...

07 Lut 2021, 22:14

A jest jakiś inny sposób na obejście tego trybu awaryjnego?
owenik
Nowicjusz
 
Posty: 11

07 Lut 2021, 22:58

Tak, wystarczy naprawić problem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2021, 23:53

Tylko jaki jest to problem, w takim razie :/
owenik
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Lut 2021, 07:48

No przecież sam mówiłeś że z czujnikiem MAP
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2021, 15:44

No on tylko informuje że coś jest nie tak, wiec musi być inny problem chyba :P
owenik
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Lut 2021, 16:03

Nie on nie informuje on steruje, wpisz w Google co to jest MAP sensor i za co odpowiada to Ci się trochę rozjaśni.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2021, 19:58

owenik napisał(a):No on tylko informuje że coś jest nie tak, wiec musi być inny problem chyba
On może być zepsuty lub znacznie zabity nagarem a także może być nieszczelność układu dolotowego między turbiną a kolektorem ssącym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4937
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2021, 06:20

Rozumiem rozumiem, zobaczymy co on tam wykaże
owenik
Nowicjusz
 
Posty: 11