Opel Astra II 1,4 16v 90KM czy Reno Megane 2.0 Coupe 140KM?

12 Kwi 2010, 18:41

Tak jak w temacie Opel Astra II 1,4 16v 90KM czy Renault Megane 2.0 Coupe 140KM???
Jesli ktos ma taki samochod to prosze o informacje o stanie technicznym czy czesto sie psuja i wogole. I co wy o nich sadzicie? Napewno za astre beda mniejsze oplaty

A o to linki :



[link do Gratka wygasł]
[link do Gratka wygasł]
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

12 Kwi 2010, 18:58

Astra czy meganka. opel jest strasznie toporny i nudny w środku ale nie zawodny i ma tanie części. Meganka za to jest dużo ładniejsza i rocznikowo można kupić młodszego od opla. Renault jest trochę bardziej podatny na usterki, ale części wcale nie ma dużo droższe od niemca. Nie wiem ile masz kasy do wydania na auto ale najlepszym rozwiązaniem był by według mnie:

Mazda 323F
[link do oferty na Allegro wygasł]
nissan almera n15
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Auta oczywiście przykładowe.
krzych_169
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Łódź

12 Kwi 2010, 20:12

Opel, coz- tani w eksploatacji, w miare nowoczesna konstrukcja, lecz slaba jakosc materialow we wnetrzu, zbyt twarde zawieszenie w wersjach diesla. Ceny jak najbardziej niewygorowane.

Co do Renault nie moge sie wypowiedziec, poniewaz nigdy nie mialem z ta marka jako takiej stycznosci. Moge powiedziec, jesli to cos pomoze, ze bardzo duza liczba osob poleca ten model.
Mistrzostwo w każdej dziedzinie wymaga pracy, pracy i jeszcze raz pracy.
Sik Wit It
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Zgorzelec

12 Kwi 2010, 20:20

Czy mógłbyś napisać czy autem będziesz jezdził sam czy z dziecmi co oczegujesz od samochodu itp.
Bart258
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: okolice Krakowa

12 Kwi 2010, 23:12

Wszystko fajnie, tylko:
-Renault - wersja coupe, 3 drzwi, mało miejsca z tyłu i na nogi i na głowę.
-Opel - wersja hatchback, 5 drzwi, lepsze możliwości przewiezienia pasażerów i ich wyładunku. Bardziej komfortowa jazda na tylnych siedzeniach.

-Renault - 2.0 140 KM - mały pocisk, którym nie ma trudności na trasie, a i spod świateł pięknie się zbiera.
_opel - 1.4 90 KM - standardowe auto, może nawet nudne i lekko powolne.

Czego Ty chcesz od samochodu?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

13 Kwi 2010, 16:14

Autem jezdze przewaznie sam ale zdarza sie ze jezdzimy i w 5 osob jak gdzie dalej jedziemy ze znajomymi.
Samochod dla mnie nie musi byc szybki tylko zeby sie nie psul za czesto,zeby czesci do niego byly tanie, zeby malo palil i ladnie wygladal
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...

13 Kwi 2010, 17:24

Jeżeli auto nie musi być szybkie to kupuj Astrę. Zapłacisz mniejsze OC, bo pojemność silnika niższa.
Na Twoim miejscu poszukałbym Astry z większym silnikiem benzynowym, jeżeli zamierzasz zagazować.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

13 Kwi 2010, 18:58

NIe raczej nie bede przerabial na gaz.
A powiedz mi bo slyszalem kilka opni ze to najgorszy silnik jaki moze byc w astrze to prawda?
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

13 Kwi 2010, 19:35

A kto Ci takich głupot nagadał?
1.4 16v 90 KM, to dobra jednostka napędowa. Nie jest bardziej awaryjna, niż większe lub mniejsze silniki z serii ecoteca.
Pojawiają się głosy, że silniki 16-zaworowe Opla lubią spalić olej. Nie jest to jednak coś czym należałoby się strasznie przejmować.

Osobiście szukałbym silnika 1.6, bo ma 100 KM, co jest już odczuwalne, a spalanie na takim samym poziomie.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

13 Kwi 2010, 19:50

Pytalem sie roznych osob i jednego mechanika to powiedzial ze ten silnik to sobie moge od razu wyciagnac z niej bo jest lipny. i własnie mam teraz wątpliwosci bo samochod mi sie bardzo podoba a silniczek mi taki wystarczy tym bardziej ze oplaty beda mniejsze a w Polsce i tak nie ma dobrych drog zeby jezdzic szybko
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

13 Kwi 2010, 22:08

lepsza opcja byl by silni 1.6 16v , ale ten 1.4 tez da rade, mechanik ma jakas awarsje albo celowo gada glupoty.
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

14 Kwi 2010, 20:25

WOJCIECH napisał(a):Pytalem sie roznych osob i jednego mechanika to powiedzial ze ten silnik to sobie moge od razu wyciagnac z niej bo jest lipny.

Zmień mechanika, bo to jakiś partacz.
Powiem tak, mam okazję jeździć Astrą II 1.4 16v co jakiś czas (nie jest moja). Silnik pracuje poprawnie i równo. Pali 7 litrów w mieście i tyle samo w trasie (jak ktoś ma ciężką nogę), da się zejść do 5,5 litra w trasie.
Jak wszystkie 16 zaworowe, lubi wyższe obroty i żeby jeździł dynamiczne potrzebujesz obrotów przynajmniej 3,5-4 tys.
Do 140 km/h rozpędza się jak dla mnie rewelacyjnie. Dopiero później dostaje zadyszki. Powyżej 160 km/h i ponad 5 tys. obrotów wydaje niezbyt przyjemny dźwięk. Najszybciej jechałem nim 180 km/h, ale dałby radę więcej.

Jak nie będziesz zakładał LPG, ściganie się spod świateł Cię nie interesuje, ale chcesz mieć spokojną głowę przy wyprzedzaniu TIRa, to 1.4 w benzynie spełni Twoje oczekiwania.
Ktoś zaraz powie, że 90 KM, to nie jest dużo i co powiem o 150 KM i bezpieczeństwie przy wyprzedzaniu. Jasne, im więcej mocy tym lepiej, tylko, że 150 KM to już inna liga. Astra II 1.4 to liga dla cywili, którzy nie stawiają na osiągi.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725