WOJCIECH napisał(a):Pytalem sie roznych osob i jednego mechanika to powiedzial ze ten silnik to sobie moge od razu wyciagnac z niej bo jest lipny.
Zmień mechanika, bo to jakiś partacz.
Powiem tak, mam okazję jeździć Astrą II 1.4 16v co jakiś czas (nie jest moja). Silnik pracuje poprawnie i równo. Pali 7 litrów w mieście i tyle samo w trasie (jak ktoś ma ciężką nogę), da się zejść do 5,5 litra w trasie.
Jak wszystkie 16 zaworowe, lubi wyższe obroty i żeby jeździł dynamiczne potrzebujesz obrotów przynajmniej 3,5-4 tys.
Do 140 km/h rozpędza się jak dla mnie rewelacyjnie. Dopiero później dostaje zadyszki. Powyżej 160 km/h i ponad 5 tys. obrotów wydaje niezbyt przyjemny dźwięk. Najszybciej jechałem nim 180 km/h, ale dałby radę więcej.
Jak nie będziesz zakładał LPG, ściganie się spod świateł Cię nie interesuje, ale chcesz mieć spokojną głowę przy wyprzedzaniu TIRa, to 1.4 w benzynie spełni Twoje oczekiwania.
Ktoś zaraz powie, że 90 KM, to nie jest dużo i co powiem o 150 KM i bezpieczeństwie przy wyprzedzaniu. Jasne, im więcej mocy tym lepiej, tylko, że 150 KM to już inna liga. Astra II 1.4 to liga dla cywili, którzy nie stawiają na osiągi.