Opel Astra II 1.7 TDI : żółta kontrolka, bierze olej , kopci

11 Maj 2013, 09:02

Witam kupiłem Opel Astra II z silnikiem 1.7 TDI , 210000 km przeszukałem wszystkie fora ale nic nie znalazłem co mogło by mnie zainteresować i w czymś pomóc.

Pierwszy problem : Zółta Kontrolka
Przy jeździe za jakiś czas zaświeci mi się żółta kontrolka , od 2100 obrotów gaśnie. Gdybym nie zredukował na niższy bieg to dalej by się świeciła i tak jak by odcina mu gaz. Kolega mechanik mówił że zatkany zawór EGR . Rozebrałem i nie było tam sadzy tylko znikome ilości oleju. Spotkał ktoś się kiedyś z tym ? Na pewno to nie wina turba bo nie dawno dawałem do regeneracji. Bez kompa się chyba nie obejdzie.

Drugi problem : Podbieranie oleju i Czyszczenie Intercoolera
Jest taki że silnik chyba podbiera znikome ilości olej. Mierze raz jest dolny stan dolałem trochę oleju pewnie z 100 i pokazuje górny stan. Stoi w tym samym miejscu zawsze co mierzyłem. Właśnie w tym zaworze EGR znalazłem trochę oleju , oraz w układzie dolotowym do intercooler w wężu. I mam teraz takie pytanie czy można go wyczyścić z tego oleju co tam w nim jest , jakimi środkami ? I czy poprawi to działanie silnika.

Trzeci problem : Mała moc ?
Wydaje mi się że auto trochę osłabione jest , ma mniej mocy co powinno mieć. Np przy ruszaniu pod górkę na prawdę trzeba dać mu dużo gazu żeby go nie zdusić. To jest pewnie związane z tą kontrolką . Silnik pokazuje jakiś błąd . Ale teorii na internecie jest dużo.

Czwarty Problem : Spalanie
Prawdopodobnie auto za dużo spala paliwa , co może być tego przyczyną ?

Piąty problem : Kopci
Przy zapaleniu auto lubi puścić dymka , tak samo przy starcie jak dodam mu więcej gazu puści takiego smoka. Myślę że to jest aż nadmierne dymienie. I z czym może być to związane ?

Jest Ktoś taki na forum co zna się na samochodach i spotkał się z takimi problemami ? Szukałem po innych forach mają goście takie same problemy ale tylko gdybają. Proszę o pomoc.
pawlo1441
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1.7 TDI

11 Maj 2013, 14:00

Żółta kontrolka to znaczy która???

Można wyczyścić dolot od środka i IC też, ale to nie poprawi za dużo działania silnika BO jeśli ten olej tam jest to skądś się wziął. Pewnie odpukać powróci. Pytanie skąd?

Pytanie czy olej w dolocie został po wymianie turbo czy to "nowy" (np. z turbo). Wyczyść to dokładnie i za jakiś czas zobacz czy znów się pojawił.

Podałeś dość typowe objawy turbosprężarki, ewentualnie jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu ale to nic pewnego - a długo kręci samochód zanim odpali???

Może źle Ci ją zregenerowali/podłączyli -> jak nie to turbo mogło paść z powodu za niskiego ciśnienia oleju -> to może mieć powiązanie z żółtą kontrolką (jeśli to kontrolka ciśnienia oleju) -> pompa oleju, panewki...

Jak długo masz ten samochód? Ostatnio był pierwszy problem z turbo czy wcześniej też jakieś miałeś?

Wszystkie 5 punktów pasują do turbo, a znów paść mogło ze względu na to co wyżej napisałem. Miałeś czyszczone kanały olejowe? Jaki tam jest olej i kiedy ostatnio był zmieniany z filtrem?

A jakie masz obroty na jałowym? Na ciepłym i na zimnym napisz... Podjedź na sprawdzenie ciśnienia oleju manometrem (na ciepłym i zimnym silniku).

Rozpędź się do 50 km/h, wrzuć 5 i wciśnij gaz w podłogę. Posłuchaj czy nie słychać czegoś dziwnego. Jakiegoś cykania/pukania z silnika czy czegoś jeszcze...

Napisz wnioski... Zrób wszystko i odpowiedz na wszystkie pytania w tym poście, a sprawę na 98% rozwiążemy.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Maj 2013, 22:26

Zapala się zółta kontrolka silnika Check. Zapala się ona no tak jak gdzieś jadę około 20 km to zapali się z 3 razy. Gdy świeci komputer odcina jak by dopływ paliwa lub gaz. Przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę pomału się rozpędza gdy przekroczy 2100 obrotów gaśnie.
Samochód mam jakieś 3 miesiące to nie mogę powiedzieć czy olej pojawił się przed czy po regeneracji turba. Ale widać że turbo ma 1 miesiąc po regeneracji. Mi się wydaje że silnik trochę podbiera olej ale to są znikome ślady. W tym zaworze EGR było z parę dobrych kropel tego oleju , i było tak wilgotno . A powinna się tam zbierać smoła. Turbo na pewno nie padło bo gdy osiągnie 2100 obrotów to dosyć fajnie się w tedy zbiera, ale myślę że i tak jest słabszy porównując do np golf III 1.9 bez turba 75km. Pali elegancko czy na ciepłym , rano gdy go palę muszę poczekać aż się wyłączy świeca to trwa jakieś 7 s . Po odpaleniu puści dyma . Olej ma być zmieniony za 2000 km . Po rozpędzeniu do 50 km i wciśnięciu 5 biegu nic nie pokojącego nie słychać . I powiedz mi dokładnie co mam wyczyścić i co to da ? A intercooler mogę wyczyścić i czym ?
pawlo1441
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1.7 TDI

12 Maj 2013, 10:05

Ja proponuję zacząc od rzeczy najprościejeszej - pojechać do mechanika, podłączyć się pod komputer i odczytać jaki błąd się pokazuje. Najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Jak będziesz wiedzieli jaki to błąd, to będziesz wiedział co naprawić. A tak, to możemy sobie gdybać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Maj 2013, 15:03

I tak trzeba będzie zrobić. Podpiąć poi komputer i zobaczyć co się dzieje. Myślałem że coś więcej się dowiem z forum ale na tym jak i na innych forach nie ma odpowiedzi.
pawlo1441
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1.7 TDI

12 Maj 2013, 18:51

pawlo1441 napisał(a): Myślałem że coś więcej się dowiem z forum ale na tym jak i na innych forach nie ma odpowiedzi.


No bo ponieważ żadne forum nie zatrudnia wróżek :no: :wink:
Możemy ci pisać co masz po kolei wymieniać, czyli elementy, które mogą/są powiązane z tym problemem, ale będzie to naprawianie metodą prób i błędów i raczej nie wyjdziesz na tym pozytywnie pod względem finansowym...A mozliwości jest naprawdę wiele i kilka z nich to naprawdę kosztowna naprawa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

13 Maj 2013, 13:26

No wiem , ale dużo osób ma takie same problemy z tym samochodem jak ja . I myślałem że ktoś coś wie na ten temat. Ale nic pojadę pod komputer zobaczymy co wykażę .
pawlo1441
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1.7 TDI

04 Cze 2013, 11:37

Po dłuższej przerwie pojechałem na komputer pokazało że gdy dodam gazu zawór się otwiera na 94 % a gdy spuszczę z gazu nie chce się zamknąć dopiero po paru minutach zamyka się na 1 %. Za uwarzyłem też że spalanie przez tą kontrolkę wychodzi mi w dieslu 1.7 10 l / 100 km . A powinien max palić 6l / 100 . Coś jest nie tak. Patrzyłem również do zaworu EGR jest czyściutki tak samo rura dolotowa brak sadzy. Czy to może być wina sterownika zaworu co otwiera i zamyka spaliny ? Jak się ten sterownik nazywa bo nie mogę go znaleźć proszę o odpowiedz .
pawlo1441
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1.7 TDI