Opel Astra II i problemy z gazem

10 Cze 2009, 06:24

Witajcie.
Tydzień temu zdecydowałem się założyć gaz w Oplu Astrze 1.6v II. Jest to już nowa instalacja gazowa, opierająca się na automatycznym przełączaniu z benzyny na gaz po osiągnięciu wysokich obrotów przez auto. I teraz moje pytanie, z racji takiej (tak mi się wydaje), że firma, która zakładała mi owy gaz, miała wiele problemów z montażem aby wszystko poprawnie działało, toteż postanowili podłączyć przewody do Cewki samochodowej aby (jak to powiedzieli) " przy przełączaniu na gaz była odpowiednia iskra". Sęk w tym, że poprzez takie podłączenie owa cewka "niszczy" się, co prowadzi z kolei do systematycznej jej wymiany (co jakiś czas, koszt cewki to około 500 złotych). Moje pytanie brzmi, czy nie ma innego wyjścia, jak montaż gazu do tej cewki?

Na początku miałem kilka innych problemów takich jak, przełączanie się z gazu na benzynę z benzyny na gaz, w czasie gdy auto traciło obroty (np. przy zwalnianiu, lub też przy przyśpieszaniu). Powiedzieli, że to problem świec, wymienili, ale właśnie wtedy podpięli ten gaz do cewki.
solok7
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kąty Wrocławskie

11 Cze 2009, 18:01

Nie wiem co na to Migaz ale ja wiem jedno,trafiłeś do partaczy takich samych jak ja ,gorszych na pewno nie, gdyż do gorszych nie można!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Cze 2009, 16:33

Napiszę tylko tak - partacze.A co do tej cewki,to pokusiłbym się o ekspertyzę tej cewki i tych partaczy obciążył kosztami zarówno ekspertyzy jak i nowej cewki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2009, 18:18

Coż ja mogę!?! Nie wiem jakie Panowie mieli problemy z tym samochodem :shock: i jakie przewody podłączyli do cewki zapłonowej by poprawić iskrę???. Jesli chodzi o podłączenie ,,obrotów instalacji gazowej,, w inny sposób to jest taka możliwość, ale skąd u ciebie informacje, iż to podłączenie które zostało zastosowane uszkadza cewkę jeśli jeździsz tym autem na gazie od tygodnia??
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

16 Cze 2009, 14:32

Ponieważ po tygodniu, na bardzo niskich obrotach, auto zaczęło "skakać", obroty to malały, to wzrastały (czegoś takiego nigdy wcześniej nie było). Miałem raz problem z odpaleniem auta, a innym razem, co je zapaliłem to po 2 sek. gasło...coś tu chyba jest nie tak, nieprawdaż?

A moje pytanie brzmi po prostu, czy te przewody, muszą być podłączone do cewki?
solok7
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kąty Wrocławskie

16 Cze 2009, 22:39

Jak najbardziej!! Ale nie podejżewałbym o to cewki zapłonowej!! Najczęściej takie objawy to uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. :neutral:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Spalanie i emisja CO2 - BMW X2
    W zależności od wersji silnikowej jesteśmy w stanie zauważyć że rozbieżności w spalaniu są dosyć spore. Wynoszą od 1,8 litra do 7,5 litra na 100 km. BMW X2 xDrive25d : zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-5,7 l/100 km; emisja ...