07 Lut 2014, 14:36
Co do kosztow to jesli chodzi o ubezpieczenie to nigdy nie zrozumiem ludzi, ktorzy biora slabszy silnik zeby zaoszczedzic kilkadziesiat zł rocznie na OC. Co innego spalanie, to fakt ze 1,8 te litr czy 1,5 wiecej lyknie.
Ale tutaj cos za cos - albo wyprzedzasz tira w 4s i placisz za paliwo 25 zł, albo robisz to w 10s i placisz tylko 20zł/100km.
1,6 8v tak do 90-100 rozpedza sie calkiem zwawo, wiec jak nie jezdzisz na ruchliwych drogach to w zupelnosci wystarczy. 1,8 jest zwawy do 130-140 wiec jezdzi sie przyjemniej, a co za tym idzie - drozej.
Mam w rodzinie obydwa silniki i duzo wiecej oleju trzeba lac do 1,6 8v (75km), ale to raczej wynika z gorszego stanu/ wiekszego przebiegu, bo z tego co czytalem to 1,8 powinien wiecej lykac.
1,4 to dla mnie bezsensowny wybor - trzeba go mocniej krecic niz 1,6 zeby jechal szybciej, a i tak roznica jest znikoma, podobnie jak w spalaniu, wiec tutaj tylko 1,6 8v ze wzgledu na tansze serwisowanie i niezawodnosc.