Opel Astra II - który silnik ? 1,6 75KM 8V czy 1,6 101KM 16V

19 Cze 2011, 10:56

Panowie, powiedzmy, że jestem zdecydowany na Opla Astrę II. Tylko teraz rodzi się pytanie, który silnik wziąć: 1,6 75KM 8V czy 1,6 101KM 16V ? Samochodem będę jeździł głównie po mieście, tata wolałby mi kupić 75KM 8V, ja bym wolał chyba ten drugi. Co myślicie na ten temat ? Który będzie lepszy, mniej awaryjny, który będzie mniej spalał i czy będzie miał wystarczającą moc ?
AdiLDZ
 

19 Cze 2011, 11:38

AdiLDZ napisał(a):Panowie, powiedzmy, że jestem zdecydowany na Opla Astrę II. Tylko teraz rodzi się pytanie, który silnik wziąć: 1,6 75KM 8V czy 1,6 101KM 16V ? Samochodem będę jeździł głównie po mieście, tata wolałby mi kupić 75KM 8V, ja bym wolał chyba ten drugi. Co myślicie na ten temat ? Który będzie lepszy, mniej awaryjny, który będzie mniej spalał i czy będzie miał wystarczającą moc ?


Jak juz sie zdecydowales na konkretne auto to warto poszukac specjalistycznej wiedzy w fanclubie
Moca silnika bym sie nie sugerowal. Styknie jej i w slabszym. Zainteresuj sie awaryjnoscia i zuzyciem paliwa.

pozdr
viwaldi
viwaldi
 

19 Cze 2011, 21:09

viwaldi napisał(a):
Moca silnika bym sie nie sugerowal. Styknie jej i w slabszym.

viwaldi


A z czego wywnioskowałeś,że koledze wystarczy mocy w słabszym??Przecież między jednym a drugi jest przepaść jeśli chodzi o dynamikę.
Ja w pierwszym aucie miałem 105KM i czas jakieś 11s do 100km i słabszego sobie nie wyobrażam.Przy wyprzedzaniu czymś słabszym chyba bym się modlił za każdym razem więc nie mów,że mocy styknie,bo to zależy od człowieka.

Jeśli chodzi o spalanie i eksploatacja to rzeczywiście poczytaj forum astry.Zapewne 8 zaworówka będzie miał bardzo dużo dobrych opinii ze względu na małą awaryjność i mniejszy apetyt na paliwo.
Był Escort 105KM,jest Mondek 170KM :)
black_time
Początkujący
 
Posty: 170
Miejscowość: Łódź

19 Cze 2011, 21:37

black_time napisał(a):A z czego wywnioskowałeś,że koledze wystarczy mocy w słabszym??Przecież między jednym a drugi jest przepaść jeśli chodzi o dynamikę.
Ja w pierwszym aucie miałem 105KM i czas jakieś 11s do 100km i słabszego sobie nie wyobrażam.Przy wyprzedzaniu czymś słabszym chyba bym się modlił za każdym razem więc nie mów,że mocy styknie,bo to zależy od człowieka.


a z tego:
AdiLDZ napisał(a):...Samochodem będę jeździł głównie po mieście...


zgoda, ze wszystko zalezy od czlowieka. ale przy zalozeniu uzytkowania w miescie, wazniejsze, moim zdaniem, jest ekonomika auta (spalanie, awaryjniosc...) niz moc, ktorej i tak starczy w slabszym silniku.

kupujac uzywke, a majac te 2 silniki do wyboru, sugerowalbym sie ogolnym stanem auta a nie nastawial sie na konkretny silnik. zdecydowanie wolalbym kupic bardziej zadbane auto ze slabsza jednostka niz z mocniejsza a gorsze nawet niewiele. w tym przypadku slabsza jednostka nie dyskwalifikuje auta z tym silnikiem. co innego, gdyby byla mowa o Xantii z silnikami 1,6 i np 1,8. tu 1,6 jest zdecydowanie zlym wyborem bo jest po prostu za slaby do tak ciezkiego samochodu. pali wiecej niz 1,8 a po wlaczeniu klimy robi sie tragedia.

pozdr
viwaldi
viwaldi
 

20 Cze 2011, 19:31

Myśle, że 8 zaworówka do miasta będzie lepsza a i w razie zagazowania lepiej zniesie instalacje. A jak już poczytasz sobie jak koledzy wspomnieli na fanclubach o silniku, możesz zawsze poszukać w okolicy jakiejś Astry z którymś silnikiem i udać zainteresowanego, przejedziesz się i będziesz wiedział organoleptycznie czy Ci np odpowiada moc.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Cze 2011, 14:47

słuchaj taty, dobrze prawi. 8V będzie tańsze w eksploatacji. To starsza konstrukcja, łatwa do zagazowania w niższej cenie (wystarczy instalacja starszej generacji). Do miasta zupełnie wystarczy, a i na trasie sobie poradzi. Chcesz się ścigać to kup sobie motór.
Joter
Aktywny
 
Posty: 299
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

22 Cze 2011, 14:58

AdiLDZ napisał(a):Panowie, powiedzmy, że jestem zdecydowany na Opla Astrę II...

i tyle tego "zdecydowania" bylo :P
ludzie tu sie produkuja a AdiLDZ juz ibize szuka watek. wypadaloby napisac ze sprawa zamknieta bo sie zmienily plany :p

v
viwaldi
 

17 Lut 2013, 19:32

Miałem astrę z silnikiem 8-zaworowym, teraz mam z 16-to. Różnica jest kolosalna. Przede wszystkim uważam, że te 101 koni to minimum dla tak ciężkiego auta.

8V PLUSY:
- prostsza konstrukcja (tańsze części i prostsza naprawa)
- bezkolizyjny rozrząd (gdy pęknie pasek silnik po prostu zgaśnie)
- mniejsze zużycie paliwa
- mniejsze zużycie oleju

8V WADY:
- wyraźnie odczuwalny niedostatek mocy (szczególnie np przy wyprzedzaniu)

16V PLUSY:
- moc oraz elastyczność

16V WADY:
- kolizyjny rozrząd (gdy pasek pęknie to w najlepszym razie pójdą zawory)
- bardziej złożona konstrukcja przez co więcej się namęczysz przy naprawie
- większe zużycie paliwa
- oplowskim silnikom smakuje olej, ale ten konkretny ma zdecydowanie za duży apetyt na olej (jako ciekawostkę dodam, że jeżdżąc max do 90km/h i nie przekraczając 2,5 tys. obrotów/min silnik nie bierze w ogóle oleju - niezły wynik jak na silnik z przebiegiem 350 tys. km na liczniku:)

Wydaje się, że silnik 16-to zaworowy jest gorszym wyborem. Ale niekoniecznie. Uważam, że wystarczy odpowiednio o niego dbać a odpłaci się bezawaryjnością. I daje taka frajdę z jazdy jakiej nigdy nie da żaden 8-mio zaworowa jednostka.

Podsumowując: jeżeli chcesz jeździć swoją przyszłą astrą długie lata i nie ma w Tobie żyłki kierowcy wyścigowego to polecam silnik 8-mio zaworowy.
Ale jeżeli nie jesteś niedzielnym kierowcą i lubisz czasami trochę depnąć i przeżyjesz to, że poza oczywistymi wydatkami auto miesięcznie będzie łykało dodatkowe co najmniej kilkadziesiąt zł - zdecydowanie bierz silnik 16-to zaworowy.

Ja osobiście nie zamieniłbym swojej szesnastki na żadną inną. No chyba, że inną szesnastkę ale o większej pojemności :)
QCoo
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 03 11 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1,6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

17 Lut 2013, 20:43

W poście wyżej temat został praktycznie wyczerpany :) Od siebie dodam, że silniki 8V mają trochę inną charakterystykę, a mianowicie max moment obrotowy dostępny jest przy niższych prędkościach obrotowych. Miałem okazję pojeździć Astrą II z silnikiem 8V i muszę powiedzieć że według mnie to nie szło :( ale ja pod tym względem jestem dosyć wymagający :D Jak ma to być auto głównie do miasta to powinno do spokojnej jazdy starczyć. Ja bym jeszcze się zastanowił nad silnikiem 1.4 16V. Jeździć bedzie podobnie do 1.6 16V a spali mniej.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Lut 2013, 21:24

Bierz 1.6 8V, jesteś młody, żądny mocy, ale też z ograniczonym budżetem. Przekalkuluj sobie czy warto pchać się w szesnastozaworowca tylko dla kilku kucy więcej. Najwyżej, kiedy zaczniesz zarabiać na siebie zmienisz auto na mocniejsze.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

18 Lut 2013, 07:55

Panowie brawo za odgrzanie kotleta.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003