Opel ASTRA II - LPG? ON? PB?

11 Mar 2012, 20:24

Panowie, sprawa wygląda tak: chcę kupić samochód do 12 tys. złotych,na początku miała to być corsa, lub astra II, lub Laguna, myślałem też o Audi A3, w każdym razie po tym jak wsiadłem po kolei do kilku egzemplarzy, najlepiej czułem się w Astrze II, więc wybór padł na nią. I teraz pytanie, o to jaki wybrać rodzaj paliwa, tzn. chodzi o to aby samochód był maksymalnie oszczędny, chciałem kupić benzyniaka do 10 tys. i włożyć o niego gaz, tak żeby mieć pewność, ze z instalacją jest wszystko ok. Ale przemyślałem sprawę, przede wszystkim biorąc pod uwagę to, ile tym samochodem faktycznie będę jeździł, i naprawdę niewiele bo jakieś 700-800 km miesięcznie, czyli dojazd do pracy, jakieś zakupy, czasem jakiś wyjazd za miasto itp. więc w porywach 900 km/miesiąc. Dodam, że chciałbym ten samochód mieć max. rok i potem przesiąść się na coś lepszego. Dlatego teraz uważam, że najlepiej kupić samochód już z gazem a jeszcze lepiej gdybym zmieścił się w 10 tys. + opłaty, wtedy byłaby to pełnia szczęścia Da się wyhaczyć ładnego Opelka Astrę II, najlepiej hatchback w tej cenie? Będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie i rady, pozdrawiam.
jakieauto3
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 01 01 2001

11 Mar 2012, 21:24

Przy tych przebiegach to faktycznie lepiej wyjdzie kupić auto z zamontowanym już gazem.
No za 10tysięcy spokojnie kupisz Astre II z gazem.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Mar 2012, 22:43

albo jeszcze lepiej kupić 1.4 16v bez gazu :) wkońcu sekwencja zanim przełączysz się na gaz będzie czekać i czekać , w lecie co prawda będzie trwać to mnie ale mimo wszystko zdaje się to być bez sensowne .

z jednej strony wybrałeś najgorsze , z drugiej najlepsze rozwiązanie , tzn opla astry , bo zadbane a3 kosztuje więcej niż 12 tyś

diesel u CIebie odpada bo ewentualne awarie zniszczą całkowicie Twój plan finansowy / oszczędność na zakupie. podobnie zresztą jest z instalacją gazową , jaka kolwiek awaria sterownika , sondy lamda , wtryskiwaczy lub kilkakrotna regulacja zniszczą Twoje oszczędności


LPG jest OK ale musi być to dobra instalacja zamontowana przez dobrego fachowca ,,,

kazda instalacja jest dobra ale ,,, nie do każdego auta ,,,,

i co widzę najczęsciej ? włoska instalacja robiona pod np seicento czy pandy montowana do vectry 1.8



i teraz tak , zakłądajac że sekwencji nie chcesz bo wyjdzie CI nie ekonomicznie w mieście ( bo się nie spisuje poniżej np 30 stopni , mało tego benzyny spali Ci 7-8 a gazu 11 i gdzie tu ekonomia ? lub np spali Ci 8 gazu i 3 benzyny(42zł)(a na benzynie masz mniej więcej ten sam wynik) , bo każde 10 km dziennie z 25 kilometrowych małych odcinków przejedziesz na benzynie , a będziesz jechał na ssaniu .


więc przykładowo kupisz z instalacją podciśnieniową ( bo i ludzie oszczędzają ) i okaże się że układ zapłonowy nie był w stanie idealnym no i bym , pujdzie przepustnica , przepływomierz a co gorsza czasem polecą wszystkie plastiki i wcale nie są tanie .


na dzień dzisiejszy sprawa jest smutna , tankując za 60zł mamy 10,5l PB a 22LPG

i kto normalny sprzeda sprawne auto , w dobrym stanie z instalacją LPG ?


albo samarytanin , albo ??? sam już nie wiem


robiąc dziennie 500-600 kilometrów wiem po co mam LPG mając do pracy 30 kilometrów się nad tym zastanawiam , jak mam do pracy 10 kilometrów czyli drugi koniec miasta to kupuje kartę mpk lub jeżdzę na PB

a w życiu i praktycę robiąc realnie srednio 70 tysięcy rocznie , jeżdzę dieslem
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

12 Mar 2012, 20:58

Widzę, że znasz się na rzeczy więc prawdopodobnie jesteś mechanikiem, to dobrze, bo może jesteś w stanie mi pomóc w decyzji ;-) Czyli przede wszystkim odradzasz mi kupno samochodu z gazem sekwencyjnym? Rozmawiałem ze znajomym który ma Palio Weekend, silnik 1.8, mówi że robi podobne ilości kilometrów, czyli nie za wiele, ale tankuje tylko raz w miesiącu benzynę za jakieś 30 zł a reszta to gaz. Nie znam się na tym, ale odnoszę wrażenie, ze jestem w stanie kupić samochód do 10 tys. już z gazem, który posłużyłby mi w miarę bez większych a tym samym droższych awarii przez przynajmniej pół roku... mam nadzieję ;-) Jakie koszty niesie ze sobą naprawa ewentualnych uszkodzeń takiej instalacji? I jak poznać przy zakupie czy faktycznie jest to odpowiednia instalacja do danego samochodu, żeby potem nie wydawać zbyt wiele na ewentualne naprawy? A może lepiej znaleźć samochód za 8 tys. i zamontować nowe LPG za 2 tys.? Dzięki za wszystkie porady i pozdrawiam

Zamieszczam kilka linków:

[link do Gumtree wygasł]

[link do Gratka wygasł]

[link do Tablica wygasł] - rocznik 1998, 165 tys. benzyna, 7500 zł, pierwszy właściciel w kraju cztery lata temu sprowadzony z Niemiec
jakieauto3
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 01 01 2001

12 Mar 2012, 22:04

Nikt dobrej Astry II za 7000zł nie sprzeda.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy punktualność może być niebezpieczna?
    Większość z nas nie lubi się spóźniać. Są jednak sytuacje, w których próba dojechania do celu o umówionej godzinie może zagrażać naszemu życiu. Jak wynika z badań, presja czasowa ma wpływ na styl ...
    Czeka cię wymiana opon? Pamiętaj o zasadzie 3P
    Szukasz nowych opon i nie wiesz, jak je wybrać? Planujesz wymienić zimówki na letnie i nie wiesz jak znaleźć profesjonalny warsztat, który ich nie zniszczy? Jak odróżnić ten profesjonalny serwis od przypadkowego? ...