Opel Astra II problem

22 Paź 2011, 21:33

Kupilem OPLA Astre II 1999 2.0 16 v 136km z instalacja gazowa. Nie znam sie na autach wiec chcialem sie poradzic tutaj tym bardziej ze to moje 1 auto. Wiec tak... Przy odpalaniu zajezdza mi gazem mimo ze auto odpala sie na benzynie potem automatycznie przelacza na gaz. Mialem niemal pusty bak gazu zatankowalem za 60zl gazu i czy to nomalne ze po zrobieniu okolo 50 km juz swieci mi sie rezerwa? Ile moge zrobic km na takiej rezerwie? Niedziala mi predkosciomierz tzn dziala ale zacina sie i raczej czesciej nie dziala do tego swieci mi sie kontlorka od Poduszek powietrznych mimo ze jest ok niby. Ile koszt napray u elektro mechanika takiego predkosciomierza i tej kontrolki ? A najbardziej martwia mnie ta sytuaja z dzis ze stojac nie dotykajac gazu na luzie auto samo gazowalo do 2 tysiecy obrotow. Dopiero po wylaczniu silnika bylo ok a druga sytuacja to kiedy po zatrzymaniu sie chcialem dalej ruszyc naciskajac na pedal gazu auto nie gazowalo wogole i znow musialem wylaczyc i wlaczyc silnik. Co to moze byc i jak drogie w naprawie? Rozrzad wymieniany byl 100 000km temu czy to czas juz na wymniane? Tu tez koszt by mnie interesowal. Do tego doradzono mi wyczyscic filtry i wymienic oleje. Prosze o porade.
...
bartek1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Żary

22 Paź 2011, 22:15

na rozrzad najwyzszy czas , co do kosztow naprawy poszczegolnych usterek to nikt Ci tego tutaj na forum nie powie bo trzeba widziec samochod i zorientowac sie mnie wiecej co jest nie tak , z tego co widze filtry tez do wymiany, kontrolki sie swieca to trzeba jechac podpiac auto pod komputer zdiagnozowac bledy i ewentualnie skasowac lub wymienic jakis czujnik ale jaki to wyjdzie ci na kompie jasnowidzem nie jestem, z tym "gazowaniem" pewnie krokowy do wymiany lub czyjnik temp. cieczy.

Ogolnie z tego co piszesz to masz jakiegos pascia za przeproszeniem , jedz do jakiegos dobrego mechanika to zrobi Ci wycene
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

23 Paź 2011, 02:00

Ja także stawiam na silniczek krokowy ale wcześniej i to natychmiast rozrząd,filtry,olej,świece a i stanem przewodów WN tez wartoby się zainteresować... Już to że śmierdzi gazem zmusza ciebie do wizyty u gazownika. Zakładam,że masz zwykła instalację,a nie sekwencję. To że tym gazem śmierdzi nie oznacza ,że instalacja jest nieszczelna. Zazwyczaj nie przepalony gaz wylatuje ze spalinami i czuć go wokól i wewnątrz auta. Wtedy oprócz filtrow i regulacji,czesto do wymiany jest reduktor instalacji lpg (szczególnie jak instalacja ma już z 5 lat).
Co do kontrolek od poduszek... Niestety przypuszczam,że ich już w twoim aucie ...nie ma... Może autko miało całuska z przodu. Wtedy handlarze zamiast poduszek montują opornik za 5 zł i kontrolka normalnie po chwili gaśnie jakby były. Czasem opornik tez może ulec awarii więc daje takie objawy jak u ciebie. Warto przy inspekcji na komputerze i tą sprawą zainteresować elektryka.
Inny temat czyli rezerwa na lpg. W rzadko którym aucie działa ona wiarygodnie i poprawnie.Miałem kiedyś auto,że się zapalała przy połowie zbiornika. Ja na twoim miejscu tankowałbym do pełna,wyzerował przy tankowaniu mały licznik i jezdził ze 300km po czym znów tankował do pełna i zerował licznik.
Koszty...
Pisze o Astrze I więc u ciebie powinno być porownywalnie lub nieco tylko drożej:
Silniczek krokowy-65zł,rozrząd komplet z pompą wody 170 zł,świece 100zł,kable WN 100zł,reduktor do instalacji II gen ok 300zł,wymiana filtra lpg z regulacją 120 zł. :wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Toyota NCSV – niezwykłe kombi w stylu coupe
    Toyota NCSV to wyjątkowy samochód koncepcyjny, który posiada cechy charakterystyczne dla coupe, sedanów oraz… kombi! Został zaprojektowany dla 30-latków końca lat 90., którzy zafascynowani ...