Opel Astra J 1.7 CDTI A17DTJ/DTR - falujące obroty

31 Sty 2018, 09:51

Rozumiem, brak chętnych na pompę wtryskową?. Mam pytanie: czy częściowo zapchany DPF lub katalizator może przyczynić się do falowania obrotów?. Mam problem tego typu, że mechanik wlewa do silnika 5,4l oleju i wylewa około 5,5 litra. Czy to się dzieje w związku ze zwiększeniem ciśnienia w układzie czy przy wypalaniu DPF-a na zimnym nierozgrzanym silniku (a zdarza mi się to bardzo często - głupi Opel nie może poczekać)?. Obecnie na samej trasie wypala mi się o około 450km a przy codziennej drodze do miasta (około 15 km) potrafi wypalać mi się nawet po przekroczeniu 180 kilometrów. Z góry mówię, że używam co jakiś czas zmywaczy do DPF (WUTRH) oraz dodatków do paliwa czyszczących filtr. Za dużo to nie daje. Możliwe, że jakiś muł osiadł na DPF-e a mam przejechane około 200 tysięcy.
Diamond79411
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • 03 Lut 2018, 13:45

    Diamond79411 napisał(a):Mam problem tego typu, że mechanik wlewa do silnika 5,4l oleju i wylewa około 5,5 litra.
    Tu masz dwie możliwości. W pierwszej do oleju może przedostawać się płyn chłodniczy ale myślę że u Ciebie nie to jest problemem. W drugim przypadku do oleju przedostaje się paliwo które jest tu najbardziej prawdopodobne ponieważ masz filtr DPF który jak wspomniałeś często próbuje się wypalać. Podczas wypalania zwiększana jest dawka paliwa żeby podnieść temperaturę i przez to niedopalone paliwo trafia do oleju. Czytałem kiedyś że w skrajnym przypadku poziom oleju może podnieść się nawet około litr! Takie przedostawanie się paliwa do oleju jest bardzo nie zdrowe dla silnika ponieważ olej w takiej sytuacji bardzo traci na własnościach smarujących przez co gorzej chroni silnik.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    03 Lut 2018, 16:15

    Dlatego wymianiam olej co 10 tysięcy. Jeszcze jednym może grozić: rozbieganiem sie silnika - jak będzie za dużo oleju to silnik może zamiast paliwa przepalac olej.... czy coś w ogóle pomoże wymiana DPFa czy poprostu inżynierowie zaprojektowali wspólczesne Diesle tak aby się same zajeżdżały?. PS. Ciekawy jestem czy w nowych samochodach benzynowych VW o pojemności kartonika soku (1 litr) zamontowali już GPFy (filtry cząstek stałych).
    Pozdrawiam
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    06 Lut 2018, 12:18

    Diamond79411 napisał(a):Dlatego wymianiam olej co 10 tysięcy
    Bardzo dobrze robisz.
    Diamond79411 napisał(a):czy coś w ogóle pomoże wymiana DPFa czy poprostu inżynierowie zaprojektowali wspólczesne Diesle tak aby się same zajeżdżały?
    Wymiana nic ci nie pomoże bo proces wypalania filtra zostanie taki sam a to przez niego potrafi podnosić się poziom oleju w silniku. Niestety te filtry nie są dobrym rozwiązaniem dla silników ale ekologia to wymusiła na producentach samochodów.
    Diamond79411 napisał(a):Ciekawy jestem czy w nowych samochodach benzynowych VW o pojemności kartonika soku (1 litr) zamontowali już GPFy (filtry cząstek stałych).
    Jeszcze nie bo obowiązkowe GPFy w silnikach benzynowych będą od września tego roku więc do tego czasu na pewno nie będą ich montowali ponieważ podnosi to koszt samochodu nawet o kilka tyś. zł. Niestety wszystkie silniki benzynowe nawet te małe tak jak napisałeś będą musiały posiadać takie filtry ;/
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    19 Sie 2018, 16:31

    Witam.

    Mam podobny przypadek z falujacymi obrotami. U mnie faluje tylko przy rozgrzanym silniku i wlaczonej klimatyzacji na minimalny nawiew. Wystarczy wtedy np wlaczyc ogrzewanie szyby tylnej lub klime na full i przestaje falowac.

    Zawor scv wymieniony (4 sztuki)
    Nauka malej dawki zrobiona
    Filtr paliwa wymieniony
    Egr wyczyszczony
    Altermator sprawdzony.


    Co moze byc przyczyna?
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    20 Sie 2018, 07:34

    Ja już nie wiem co robić.... poniżej przedstawiam elementy już wymienione/naprawione/sprawdzone:
    1. Sterownik ECU (55579893) działa prawidłowo (test z innym sterownikiem ECU),
    2. Przepływomierz x2,
    3. Zawór EGR x3,
    4. Pompa paliwa DENSO nr 98092467-0 z zaworem SCV i czujnikiem paliwa,
    5. Zawór DENSO SCV ciśnienia pompy paliwa x4 szt.,
    6. Czujnik temperatury paliwa w pompie DENSO,
    7. Czujnik położenia wału korbowego,
    8. Wymiana listwy paliwa + zawór bezpieczeństwa,
    9. Przewody podciśnienia + vacuum + 3 elektrozawory (klap wirowych, turbiny i chłodnicy EGR),
    10. 2x sondy lambda – test na oscyloskopie – wszystkie działają poprawnie,
    11. Czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym – działa poprawnie i jest b. czysty,
    12. Przeczyszczenie styków + sprawdzenie okablowania + sprawdzenia napięcia w układzie – ok,
    13. Oprogramowanie (salon Opla) – działa prawidłowo,
    14. Adaptacja (nauka) niskiej dawki paliwa oraz adaptacja rampy, zaworu EGR oraz przepływomierza.
    15. Turbosprężarka + przeczyszczenie Intercoolera i układ dolotowy,
    16. Przepustnica – ok,
    17. Świece żarowe – ok,
    18. Wszystkie bezpieczniki – ok,
    19. Wtryskiwacze, test przelewowy w normie.
    20. Pompa niskiego ciśnienia (w baku) - ok.

    Poniżej przedstawie parametry z OBD II mierzone na postoju:
    1. Fuel rail (szyna paliwowa) – wartość skacze od 10 000 kPa do 50 000 kPa (prawie przez całą skale),
    2. MAF (przepływomierz) – wartość skacze od 3 do 20 m/g,
    3. EGR – otwiera się i zamyka na postoju (czasem silnik przygasa),
    4. Vacum – skacze od 0,4 do 1,1 bar,
    5. Obciążenie silnika – wartość skacze od 3 % do 9%,
    6. Revs – obroty skaczą od 820 do 860 obr/min.

    Pozostało mi tylko sprawdzenie na stole probierczym poszczególnych wtryskiwaczy oraz zajęcie się DPFem.... nic innego nie przychodzi mi do głowy....
    Czekam na inne pomysły.
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    20 Sie 2018, 07:49

    Także zauważyłem dziwny odczyt z przepływki (także skacze od 3 do 30).
    Odnośnie DPF, to u siebie robiłem płykanie preparatem, i po tym zabiegu nic się nie zmieniło także to nie to.

    Planuje jeszcze zobaczyć na klapki z kolektorze oraz klape gaszącą, może one się zasyfiły tą czarna mazią i sa cały czas zamkniete.

    Dodatkowo zauważyłem że nie przesuwa się cięgło tej gruszki co jest zprzodu silnika nad turbiną (w chłodnicy spali egr). Kombinerkami jak próbuje poruszać to idzie bardzo ciężko.
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    20 Sie 2018, 07:51

    U mnie ciśnienie podczas falowania, nie skacze cisnienie tak drastycznie jak u Ciebie ( tak między 24000Kpa a 27000Kpa)
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    20 Sie 2018, 07:53

    Jakie miałeś wartości w ml po minucie testu przelewowego?
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    20 Sie 2018, 07:54

    U mnie w baku nie ma wogule pompy elektrycznej (jest tylko czujnik poziomu i ida 2 kable)
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    20 Sie 2018, 08:04

    Kolektor miałem sprawdzany - jest czysty. Klapy wirowe super pracują. Gruszka od chłodnicy zamyka się, w prawdzie miałem problem z zasilaniem elektrozaworu od vacuum, ale to była kwestia dociśnięcia wtyczki zasilającej.... preparatem (zmywaczem) do DPFa też robiłem - nic to nie daje. Czasem ciśnienie na pompie w/c skacze jak głupie a czasem to podobnie jak u Ciebie....
    Ostatnio pojawiły się nowe objawy: gdy na dworze jest powyżej 30 stopni, po szybkiej jeździe (na postoju) silnik gaśnie i wybija na komputerze pokładowym "ograniczona moc silnika"....
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    20 Sie 2018, 08:21

    Opel Astra J 1.7 CDTI A17DTJ/DTR - falujące obroty
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    20 Sie 2018, 09:14

    W najbliższym czasie daję wtryski na stół probierczy... dam znać czy coś z nimi się dzieje....
    Diamond79411
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Zdjęcia: 4
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Astra J
    Silnik: 1.7 CDTI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    20 Sie 2018, 09:19

    pokazuje sie taki komunikat jak ciśnienie jest za wysokie, tak się dzieje jak zawór się zacina.
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    26 Sie 2018, 12:06

    Witam ponownie.

    Udalo mi sie uporac z falujacymi obrotami. Winny byl wtryskiwacz.
    Zrobilem ponownie test przelewowy ale na wlaczonej klimie (podczas falowania) i przelewu wyszly odpowiednio 15, 20, 20, 25ml. Wymienilem ostatni wtryskiwacz i przestało falować. Spalanie spadlo na 0.3 na postoju.
    krystianb0
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: Opel Astra J
    Silnik: 1.7CDTI - 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010