REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Tu masz dwie możliwości. W pierwszej do oleju może przedostawać się płyn chłodniczy ale myślę że u Ciebie nie to jest problemem. W drugim przypadku do oleju przedostaje się paliwo które jest tu najbardziej prawdopodobne ponieważ masz filtr DPF który jak wspomniałeś często próbuje się wypalać. Podczas wypalania zwiększana jest dawka paliwa żeby podnieść temperaturę i przez to niedopalone paliwo trafia do oleju. Czytałem kiedyś że w skrajnym przypadku poziom oleju może podnieść się nawet około litr! Takie przedostawanie się paliwa do oleju jest bardzo nie zdrowe dla silnika ponieważ olej w takiej sytuacji bardzo traci na własnościach smarujących przez co gorzej chroni silnik.Diamond79411 napisał(a):Mam problem tego typu, że mechanik wlewa do silnika 5,4l oleju i wylewa około 5,5 litra.
Bardzo dobrze robisz.Diamond79411 napisał(a):Dlatego wymianiam olej co 10 tysięcy
Wymiana nic ci nie pomoże bo proces wypalania filtra zostanie taki sam a to przez niego potrafi podnosić się poziom oleju w silniku. Niestety te filtry nie są dobrym rozwiązaniem dla silników ale ekologia to wymusiła na producentach samochodów.Diamond79411 napisał(a):czy coś w ogóle pomoże wymiana DPFa czy poprostu inżynierowie zaprojektowali wspólczesne Diesle tak aby się same zajeżdżały?
Jeszcze nie bo obowiązkowe GPFy w silnikach benzynowych będą od września tego roku więc do tego czasu na pewno nie będą ich montowali ponieważ podnosi to koszt samochodu nawet o kilka tyś. zł. Niestety wszystkie silniki benzynowe nawet te małe tak jak napisałeś będą musiały posiadać takie filtry ;/Diamond79411 napisał(a):Ciekawy jestem czy w nowych samochodach benzynowych VW o pojemności kartonika soku (1 litr) zamontowali już GPFy (filtry cząstek stałych).