w zasadzie w astrach benzyna 16V zawsze bierze olej ...no comment (ten typ tak ma ksiazkowo do 0.7 l/1000km serwisowo do litra) , 8V jest pod tym wzgledem prostrzy i mniej klopotliwy
silniki na ON maja kilka mankamentow raczej technicznej natury (trudne w naprawie przez kiepskich i srednich mechanikow) stad benzyne kazdy mech mlotkiem ci naprawi
jesli nie masz mechanika ktory znalby sie na dieslach isuzu/opla(w efkach raczej najczesciej sa isuzu chyba) wybierz gaz
jestem spaczony mam 1.4 8V - wiec o ON naczytalem sie i odpuscilem sobie pomysl z astra , ale moje spaczenie jest przypadkowe bo auto mam z przypadku - ze wzgledu na dobry stan
co ma trzeszczec w desce rozdzielczej i fotelach trzeszczy - mniej lub bardziej na polskich dziurach ale jak nie szukasz mocy to male silniki (zalecany najmniejszy 1.6; ) 8V beda do gazu idealne , im wieksze tym trudniej o taki ktory nie kusil poprzednika przed dociskaniem ....mnie 1.4 czasem daje sie ostro pogonic
mam opony 195/80 R13 spalanie wzrasta (wszedzie mam 7.8l) moc maleje , wiec wyprzedzanie pod gorke odpada ; P - za to w zakrecie jedzie jak przyklejony na tych wysokich ale szerokich jak na asie kolach
kolo 160 z lekkiej gorki i 150 na prostej idzie spokojnie....
po 100 ciezko rozmawiac w szumie powietrza , a po 140 lapie powietrze pod przod i zaczyna myszkowac po pasie , wiec nawet jakbym mial wiecej mocy to nie jechalbym ponad 150
oczywiscie to dane z torow zamknietych na ktorych poza granicami naszego kraju sprawdzamy co sie da ; )
ogolnie , astra - male proste , z grubsza tanie auto
-----------
astra f '94 ~165000km (rdzy zero po niemcu)