Opel Astra - problem z elektryką ?

23 Lut 2017, 19:19

Witam Wszystkich.

Opel Astra H 3
1.9 CDTI 150KM 2004 r

Problem dotyczy elektryki(światła) w samochodzie, a mianowicie, podczas jazdy mimowolnie gasną światła, a czasami światła + deska rozdzielcza i oświetlenie wewnątrz samochodu + padają wycieraczki itd.

Nie ma wpływu, czy jadę na konkretnym biegu,czy samochód zwalnia, hamuje, skręca, nie ma reguły, aczkolwiek najczęściej problem występuję gdy wykonuję skręty kierownicą (pokonywanie zakrętu, skręcanie itd.), aczkolwiek jak wspomniałem wcześniej problem występuje także na prostej drodze. Nie ma reguły, czasami nie gaśnie, a czasami gaśnie co parę minut/sekund.

Wydaje mi się, że auto ma problemy z elektryką i czasami jest zbyt duże napięcie ? Np. jadę po prostej drodze ze stałą prędkością 90km/h, radio włączone i włączę wycieraczki + użyję płynu to są duże szanse, że elektryka na moment zgaśnie, a po chwili się zapali. Dodam, że silnik nigdy nie zgasł w czasie jazdy.

Jakieś porady? Wskazówki ? Pomysły ?
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

23 Lut 2017, 19:58

Problemem może być słaba masa np. skorodowany konektor, luźny przewód. Posprawdzaj czy gdzieś nie masz luźnych połączeń.

Sprawdź też czy przy klemach akumulatora jest wszystko dobrze przykręcone.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Lut 2017, 21:26

@Kacper
Sprawdziłem klemy akumulatora. przy plusie minimalnie dokręciłem, ale wątpię żeby to było przyczyną. Szarpałem też wiązką przewodów, obstukałem w bezpieczniki itd. i nic. Dodam, że na postoju elektryka "nie pada" zdarza się to podczas ruszania/jazdy.
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

23 Lut 2017, 23:41

kubala93 napisał(a):Dodam, że na postoju elektryka "nie pada" zdarza się to podczas ruszania/jazdy.
Czyli wtedy kiedy występują większe drgania.

kubala93 napisał(a):podczas jazdy mimowolnie gasną światła, a czasami światła + deska rozdzielcza i oświetlenie wewnątrz samochodu + padają wycieraczki itd.
Czy tu chodzi o podświetlenie deski czy całkowicie pada i nic nie działa na niej?

Jeżeli chodzi o to że gasną światła to może przełącznik od nich szwankuje wtedy możesz nie mieć podświetlenia we wnętrzu i podświetlenia deski.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Lut 2017, 01:57

Czyli wtedy kiedy występują większe drgania.

Jeżeli, na prostej drodze, jadąc ze stałą prędkością, bez nerwowych akcji też gasną światła, to w grę wchodzą minimalne drgania spowodowane po prostu jazdą i pracą silnika.


Czy tu chodzi o podświetlenie deski czy całkowicie pada i nic nie działa na niej?


Odnotowałem 2 przypadki, pierwszy z nich - jadąc, po prostu na 1-3sekundy gasną światła zewnętrzne i za chwilę się włączają, w skrajnych przypadkach dzieje się tak 2-3 razy pod rząd...

Drugi z nich - podczas jazdy dzieje się to co w 1 przypadku, z tym że samo podświetlenie deski wyłącza się dosłownie na ułamek sekundy - max sekundę.

Bardzo często dzieje się to, gdy np. włączam wycieraczki i używam płynu do spryskiwaczy, albo jak włączę nawiew na maxa(pozycja numer 4), to czasami auto też potrafi świecić jak choinka... Na prosty rozum to wydaje mi się, że coś odpowiedzialnego za układ elektryczny, jakiś regulator? Nie daje sobie rady i podczas jazdy odnotowuje jakieś obciążenie? układu i wtedy nie wyrabia i odcina prąd... Nie wiem sam.
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

24 Lut 2017, 12:13

Myślisz dobrze, ale ze znalezieniem przyczyny takiej usterki może być problem bo występuje chwilowo.
Sprawdź na postoju napięcie ładowania bez obciążenia i z pełnym obciążeniem (klima, światła, nawiew, ogrzewanie szyby). Przyjrzyj się czy podczas włączania obciążenia napięcie nie spada na chwilę drastycznie w dół poniżej dopuszczalnych wartości.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Lut 2017, 16:14

Przyjrzyj się czy podczas włączania obciążenia napięcie nie spada na chwilę drastycznie w dół poniżej dopuszczalnych wartości.


Po przekręceniu kluczyku na zapłon napięcie 11,8, po odpaleniu samochodu, napięcie rośnie i utrzymuje się 14,4-14,5 czasem 14,6-14,7.

Po włączeniu np. ogrzewania tylnej szyby spada do 13,8, ale zaraz wraca na 14,4~, z pełnym obciążeniem spada do 12,6-12,8, ale zaraz wraca do wartości wyjściowej.

Natomiast zauważyłem "ciekawą" rzecz, gdy kręcę kierownicą i pozycja skrętu dojdzie maksymalnie w lewą/prawą stronę to na chwilę wyłączają się światła i ponownie zapalają, napięcie skacze szybko, ale zauważalnie do 16~ i wraca do wyjściowej wartości.
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

24 Lut 2017, 21:52

Widać że napięcie utrzymuje się w górnej dozwolonej granicy 14,4V i potrafi ją przekraczać.

Bardzo często przyczyną wyższego napięcia może być akumulator. Jeżeli są w nim spore ubytki elektrolitu w celach to napięcie ładowania zawsze będzie wyższe lub za wysokie. Jak masz możliwość podmień akumulator na inny sprawny i sprawdź czy będą takie same objawy.
Jeżeli masz odkręcane korki w akumulatorze możesz zerknąć do cel i sprawdzić poziom elektrolitu czy jest prawidłowy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lut 2017, 20:28

Akumulator jest bez obsługowy, według kontrolki wszystko "jest ok". Postaram się załatwić inny akumulator i sprawdzę, czy po podpięciu "nowego" aku, problem będzie nadal występował.

Przy okazji odczytałem błędy metodą gaz-hamulec:
ECN 007071 i 010552
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

27 Lut 2017, 12:21

kubala93 napisał(a):Przy okazji odczytałem błędy metodą gaz-hamulec:
ECN 007071 i 010552
Pierwszy to błąd błąd czujnika temperatury zewnętrznej powietrza. Jeżeli pokazuje ci temperaturę na wyświetlaczu to należało by skasować błąd i sprawdzić czy ponownie się pojawi.

Drugi błąd ECN 010552 to błąd uszkodzonego czujnik "Map sensor". Tu będziesz musiał go pewnie wymienić bo czyszczenie nic nie daje raczej.

kubala93 napisał(a):Akumulator jest bez obsługowy, według kontrolki wszystko "jest ok"
Ja w bezobsługowym miałem zieloną kontrolkę ale korki były i jak zajrzałem to w dwóch celach było lekko widać płyty.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lut 2017, 22:47

Przeczyściłem czujnik "map sensor", muszę przyznać że był nieźle zasyfiony. Podejrzewam, że przepustnica i egr tak samo..

Teraz czekam na ten "nowy" aku i laptopa, żeby sprawdzić i pokasować błędy..

Swoją drogą, to bardziej niebezpieczne niż irytujące. Jadąc "w nocy" poza miastem można podnieść sobie adrenalinę...
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

28 Lut 2017, 15:49

kubala93 napisał(a):Przeczyściłem czujnik "map sensor", muszę przyznać że był nieźle zasyfiony. Podejrzewam, że przepustnica i egr tak samo..
Tak może być i warto to sprawdzić.

kubala93 napisał(a):Teraz czekam na ten "nowy" aku i laptopa, żeby sprawdzić i pokasować błędy..
Daj znać jak zrobisz coś więcej ciekaw jestem jak rozwinie się sytuacja.

kubala93 napisał(a):Swoją drogą, to bardziej niebezpieczne niż irytujące. Jadąc "w nocy" poza miastem można podnieść sobie adrenalinę...
Niestety tak bywa, a najgorsze są takie usterki w których ciężko znaleźć przyczynę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lut 2017, 21:06

Przy okazji - gdzie znajduje się sterownik świateł/moduł w oplu ?
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

28 Lut 2017, 22:45

Podczas odkręcania skrzynki z bezpiecznikami od śruby mocującej szły iskry, a ruszająć takim długim elementem znajdującym się na skrzynce z bezpiecznikami(nie bezpiecznik) gasły światła,hmm?
kubala93
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra H III
Silnik: 1.9 cdti 150km
Paliwo: Diesel

01 Mar 2017, 00:00

kubala93 napisał(a):W tym przypadku tutaj jest napisane ASTRA-3.PL jak się do tego dobrać i co to jest

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To jest "wielofunkcyjny moduł kontrolny UEC" myślę że on może mieć związek ze światłami mijania i drogowymi.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999