Opel błąd p0106 po wciśnięciu pedału gazu

04 Gru 2023, 12:38

Witam. Mam przypadłość z oplem Insignia 1.8 benzyna.
Auto pali na przysłowiowy dotyk silnik na wolnych obrotach chodzi równiutko podciśnienie na biedy jałowym w granicach 30 kpa kiedy zaczynam powoli dodawać gazu auto zaczyna poszarpywac i wyskakuje błąd p0106 podciśnienie poza zakresem z odczytu wynika że podciśnienie maleje po dodaniu gazu a ma roznasc.
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

04 Gru 2023, 14:37

Smayll25 napisał(a):podciśnienie na biedy jałowym w granicach 30 kpa
Czyli jakieś 0,3 Bar moim zdaniem wygląda ok. sprawdzałeś je na ciepłym czy zimnym silniku?

Smayll25 napisał(a):kiedy zaczynam powoli dodawać gazu auto zaczyna poszarpywac i wyskakuje błąd p0106 podciśnienie poza zakresem z odczytu wynika że podciśnienie maleje
Myślę że to może być problem nieszczelności w dolocie lub przytkanym wydechem. Zerknij sobie jeszcze do tego tematu vw-polo-1-0mpi-podcisnienie-w-kolektorze-ssacym-vt56735.htm są tam ciekawie opisane ciśnienia.

Trochę poszperałem i znalazłem gdzieś informacje, że prawidłowa wartość podciśnienia na biegu jałowym powinna mieścić się w granicach 27 - 46 kPa (0,27 - 0,46 Bar), a podczas jazdy bez obciążenia, stałe obroty np. 2500 obr/min powinno być 20 - 41 kPa (0,2 - 0,41 Bar). Ktoś może potwierdzi jeszcze te informacje żebyśmy mieli pewność.
Andy33
Początkujący
 
Posty: 51

04 Gru 2023, 14:54

Podciśnienia sprawdzane na gorącym na zimnym 0, 55 kPa przy obrotach 2500 podciśnienie 70 kPa
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

04 Gru 2023, 15:07

Zatem albo uszkodzony czujnik albo gdzieś jest coś nie tak z samym podciśnieniem ( zazwyczaj jest to nieszczelność ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2023, 15:17

Sprawdzona odma zawory zwrotne na podciśnieniu ewap przepustnica podmieniona chyba że jeszcze kolektor jest pęknięty w środku nie wiem czy miałoby to znaczenie ale nie mam już pomysłów
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

05 Gru 2023, 18:32

Andy33 napisał(a):podczas jazdy bez obciążenia, stałe obroty np. 2500 obr/min powinno być 20 - 41 kPa (0,2 - 0,41 Bar). Ktoś może potwierdzi jeszcze te informacje żebyśmy mieli pewność.
Najlepiej sprawdzić, potwierdzić na organiżmie żywym . Motor 1,4 vieśwagenowe BXW.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Stała prędkość , równy teren , jest te około 2500 obr/min , nieduże obciążenie silnika ..... Ok . Poniżej jakbyśmy trochę przyśpieszali

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Tu już widać większe otwarcie przepustnicy a tym samym podciśnienie w kolektorze ssącym już się zmniejsza . Dobra , a depnijmy mu do dechy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Na koniec jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym na unieruchomionym motorze

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna