Opel combo - czy to skrzynia, moze sprzegło, poradzcie

14 Lut 2010, 17:20

Niedawno kupilem samochod 2005 opel combo.
Jednym słowem dałem sie nabrać, ale nie o tym chcę pisać, ale o problemach z samochodem.
Od początku:
Problem zaczął się tym, że nie mogłem czasami włączyć wstecznego i także czasami mmiałem problem z jedynką i dwójką na miesicie. Pewnego dnia przegazowałem chyba za mocno, na półsprzęgle ( gdy musiałem ruszyć na 3, bo nie mogłem wcisnąć pierwszego biegu) i zaczęło się dymić spod maski, okropny smród, smród chyba sprzęgła. Po jakims czasie dym ustał, i samochód znowu jezdził ( ewidętnie sprzęgło działało).
Jednak co i rusz wyczuwalny był smród sprzęgła.
Narastał jednak problemy z włączeniem wstecznego.
Na dzień dzisiajszy wstecznego nie można praktycznie włączyć.

Dodam jeszcze, że facet co mi sprzedał samochód chwalił się wymianą całego sprzęgła ( co się jednak pozniej okazało, zrobione bez gwarancji u jakiegos znajomego "mechanika"
Co myslicie co to może być.
Dodam, ze juz dwoch mechaników się pytałem ( po tym jak mi się bardzo dymiło, chyba sprzęgło ), ale oni po przejechaniu mówili, ze samochód jeżdzi ok. Teraz jednak doszedł problem wstecznego, no i się boję gdzies nim wyjechać
Poradzcie proszę co to moze być i gdzie mam sie udać.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez wisnia30, 14 Lut 2010, 17:27, edytowano w sumie 1 raz
wisnia30
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: mazowsze
  • 14 Lut 2010, 18:22

    Daj mu ostro w kość tzn. przeciągaj go na każdym biegu jak wyczujesz ,że auto nie przyspiesza w stosunku do obrotów silnika to ślizga się sprzęgło .
    Drugim objawem jest to ,że sprzęgło łapie praktycznie jak puścisz pedał - czyli na samej górze.
    Mozna też wjechać na kanał i odkręcić blache osłaniającą koło zamachowe (jest tam docisk i tarcza sprzęgła) i sprawdzić grubość tarczy (okładzin) powinna mieć ponad 5mm z kazdej strony.
    Napisz jeszcze czy próbując wrzucić bieg wsteczny występuje zgrzyt skrzyni?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Lut 2010, 19:43

    Test ze sprzęgłem robiłem juz po tym jak mi sie "paliło". Wszytko działało, i jak pisałem nawet 2 mechaników jeżdziło i mowili, że smierdzi sprzęgłem, ale sprzęgło działa.
    Nie ma zadnych zgrzytów jak włączam wsteczny. Wchodzi zamiast wstecznego, przedni bieg, jedynka lub 3. Wczesniej było tak, ze wchodził za 2, 3 razem a teraz juz praktycznie nie chce wejsc.
    Ps. W tym modelu wsteczny wchodzi " do góry " i do przodu jak jedynka.
    wisnia30
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: mazowsze

    14 Lut 2010, 19:46

    Widocznie ten cyngiel ,który podnoszisz zeby wrzucić wsteczny nie nachodzi na prowadzenie wstecznego biegu. Rozbierz ten mieszek przy dźwigni zmiany biegów i tam szykaj przyczyny - może coś jest wyrobione.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Lut 2010, 20:56

    Opel ma wadliwe zewnętrzne mechanizmy zmiany biegów.
    Można kupić poprawioną wersję.

    Opel combo - czy to skrzynia, moze sprzegło, poradzcie
    Ostatnio edytowany przez andrzej_124, 14 Lut 2010, 22:18, edytowano w sumie 1 raz
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    14 Lut 2010, 22:37

    Meszek juz zdejmowałem, wygląda jakby wchodziło przy podniesieniu dzwigni w swoją pozycje, ale nie idzie do końca. Czasami jak wchodził to bardzo chcraktrystycznie jak w masło i do konca a tak to jak jedynka tylko ze w pozycje wstecznego.
    Moze to własnie będzie cos z mechanizmem zewnętrznym zmiany biegu, bo teraz gałka lata mi na wszytkie strony , jakby cos sie poluzowało.
    Ps. Własnie probowałem jeszcze raz powrzucac biegi i jedynka wchodziła, gdy podciągnąłem dzwignie jak do wstecznego i maksymalnie w bok, inaczej była trojka. Wsteczny nie dał rady.
    Poprostu cos sie pochszaniło z całym tym mechanizmem.

    Tylko ciekawe co z tym sprzęgłem, czy tez wadliwe, czy przy silniku 1,3 nie daje rady na trojce i sie podpala.
    wisnia30
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: mazowsze
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Audi RS 6 Avant - 700 Nm momentu obrotowego i 560 KM mocy
      W polskich salonach Audi można już zamawiać najnowszy, sportowy model z Ingolstadt – RS 6 Avant . Ten wyjątkowy samochód to połączenie 412 kW (560 KM) mocy i 700 Nm momentu obrotowego , z ogromnymi walorami użytkowymi ...