Opel Corsa C 1.0 Z10XEP. Czy opłaca się zaślepiać zawór EGR?

15 Wrz 2020, 02:36

Witajcie. W mojej Corsie (C 1.0 Z10XEP) poprzedni właściciel zaślepił zawór EGR. Jakiś czas temu zaczął ulatniać mi się płyn chłodniczy. Przy dłuższej jeździe ciekł z zaworu dołem płyn. Nie dużo ale jednak ciekł. Długo się za to nie mogłem zabrać bo albo mi się nie chciało albo nie miałem czasu. W końcu musiałem zobaczyć co tam jest zmajstrowane.

Po wykręceniu, okazało się że nie ma tam żadnego silikonu a zwykła zaślepka ręcznej roboty i oryginalna uszczelka... dodatkowo była ona źle zamontowana bo uszczelka była na zaślepce a powinna być pod nią.

Dokupiłem z Allegro zaślepkę i uszczelki ([link do oferty na Allegro wygasł]).

Zaślepka jest o wiele grubsza i nie jest tak powyginana jak ta ręcznej roboty. Mam również silikon odporny na 1200 stopni C.

Pytanie jest takie. Czy zaślepiać zawór EGR? Prosiłbym o zalety i wady, jakieś zaznajomionej osoby. Wiem że sam zawór jest dobry, błąd Check Engine się nie wyświetla.

Czy to czasem nie powoduje większego zużycia paliwa? Tak się przynajmniej naczytałem na innych forach :/
OpelCorsaC10
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2

15 Wrz 2020, 09:59

Jeżeli zawór EGR jest sprawny to nie ma sensu go zaślepiać i kombinować. W przypadku silników benzynowych zawory EGR rzadko ulegają awarii i też wymagają rzadszego czyszczenia bo nie brudzą się tak jak w dieslach.
Na pewno plusem zaślepienia jest to że spaliny nie dostają się do kolektora dolotowego i nie brudzą całego układu. Jeżeli nie ma błędu tak jak piszesz to możesz tak zostawić zaślepiony zawór zmieniając tylko tą uszczelkę.

Jednak może się zdarzyć że przy zaślepionym EGR silnik będzie spalał nieznacznie więcej paliwa (najczęściej będzie to wtedy jak pojawi się kontrolka ). Dlaczego tak jest? Komputer sterujący silnikiem pobiera dane o działaniu EGR jak i przepływomierza. W przypadku kiedy dane odbiegają od norm, bo wydatek czystego powietrza niezbędnego do uzyskania prawidłowej do spalania mieszanki jest większy pojawia się problem i tu najczęściej zapala się check i rośnie spalanie.

Generalnie EGR to wymysł w stronę ekologii więc jak jest zaślepiony i nic się nie dzieje to możesz tak zostawić. W nowszych silnikach trzeba go usuwać programowo przy zaślepieniu bo inaczej posypią się błędy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

15 Wrz 2020, 11:43

Dzięki za odpowiedź. No u mnie zaślepiony, jak i nie zaślepiony EGR nie pokazuje żadnych błędów.

Dobra to wymienię uszczelkę na szczelniejszą i jednak zostawię go zaślepionego. Pozdrawiam.
OpelCorsaC10
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Radykalne coupe o czterech obliczach - Lexus RC
    Od oszczędnego, luksusowego coupé, przez sportowe auto z legendarną V-ósemką, po torowego potwora – żaden inny samochód w ofercie Lexusa nie ma tyle twarzy, co Radical Coupé, czyli RC. Sprawdzamy, ...