Opel corsa C - problem z alarmem, czujnikiem wstrząsowym

04 Lis 2008, 22:05

Witam, mam pytanie.
od jakiegoś czasu po uruchomieniu gaśnie mniej więcej po uplywie 2 sekund. Tak jakby następowalo odcięcie paliwa. Niestety nie znam się na tym, ale ktoś mi podpowiedzial, że moze być to problem z czujnikiem wstrząsowym. Sposób na naprawę jest dla mnie dośc dziwny, ponieważ wystarczy podnieśc klapę silnika i opuścić ją z powrotem a problem znika.
jednocześnie czasem zdarza się, że podczas jazdy gasną mi wszystkie kontrolki w desce rozdz. opadają wszystkie wskazówki liczników (ale nie przygasają światla, co sprawdzilam myśląc że to problem z napięciem) - po przejechaniu kawalka i np po zaliczeniu jakiejś nierównosci na jezdni kontrolki zapalają się znów. Nie wiem czy te sprawy mogą być ze sobą powiązane? dodam, że mój mechanik każe mi wymieniać alarm, a w ostatnim czasie zmienilam już pompę paliwa i rozrusznik - nie chcialabym wydać kolejnych pieniedzy, nie majac pewnosci że slusznie...
dodam, że jestem "babą" która nie zna się na samochodach i nie wiem czy ktos nie wyciąga ode mnie kasy...
z góry dziękuję za pomoc
olala
Nowicjusz

05 Lis 2008, 11:33

Może to być ze sobą powiązane w zalezności jakie obwody zabezpiecza alarm.Na sam początek sprawdz połączenie modułu alarmu z masą jak i z plusem - czy punkt masowy modułu nie jest luźny,zaśniedziały,czy bezpiecznik alarmu nie jest luźny w obudowie.
Co do czujnika wstrząsowego to też posprawdzaj jego połączenia,czy przewody nie są luźne,mokre itd.
Warto też posprawdzać inne połączenia elektryczne alarmu,jak i zainteresować się immobilizerem,jeżeli masz.
Jedno jest pewne - prawdopodobnie gdzieś coś jest luźne,skoro pomaga terapia wstrzasowa(zamknięcie klapy i nierównośc nawierzchni drogi).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG